Arai = dålig kvalitet

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Måste få gnälla lite på min Arai Chaser som jag haft i 1 1/2 år :gnissla det började med att plasten till toppventilationen lossnade ( fixade detta med lite dubbelhäftande tejp) nästa grej var att hakbandet fransade upp sig (fixade även detta) sedan lossnade en flärp till kindstödet ifrån hjälmen och ligger ibland och slår mot hakbandet:huvet och så idag när jag skulle öppna ventilationen på hakan så lossade hela jävla luckan:mad: Har jag fått ett måndagsex eller är kvaliteten på Arais hjälmar så inåtahelvete dålig.
JÄVLA SKITHJÄLM.

Haft ett par arai och inte mycket att klaga på. Håller i vått och torrt - landar mjukt vid crash (tyvärr testat). Enda som lossnat på en av mina är ventilationen vid hakan men det tog säkert över 5 år. Toknöjd med mina. Bästa visirmekanismen - lätt att byta och därmed rengöra. Körde Shoei innan men den töjde sig fort och blev inte så trevlig efter 180km/h... då började hapartiet vandra upp och begränsade sikten och jag behövde slå av p.g.a av min hjälm :D
Arai = :tummenupp

Tjena, har haft problem med min med, Arai Condor. Köpte den iofs för 3 år sedan men har samma problem med hakbandet och nu krånglar visiret.Är inne på mitt tredje visir som går sönder. Kan vara jag som är lite hårdhänt men det ska ju tåla lite tycker man. Sen har själva "flärparna" som låser fast visiret på sidorna, dvs under sidoskydden gått sönder o lossnat, men har lyckats laga det med lite hjälp.

Kör en säsong till sen byter jag till Shoie.

:o)

verkar vara 5 år garanti om man vid köpetillfället fyllde i en lapp:huvet får nog gå och diskutera detta med handlaren jag köpte skräpet ifrån.

Nolan och AGV verkar ni ha missat, två olika hjälmar till två olika syften. ;) Helst i mattsvart...

du måste ha fått ett sändagsex! Det finns ju inge hjälmar som har i jämförelsevis samma kvalitetskontroll som Arai. Om du har klagomål, kolla slipen som följde med hjälmen där det står vilken japan som utfört final safety check så kan du få honom att förlora sitt jobb.

//Morphine

Du måste haft otur, min RX7 är helt fantastisk. Dock bara haft den i en säsong. Men den är i samma skick nu som dagen då jag köpte den!

Kan bara instämma med föregående talare. Mycket fina hjälmar!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT