Arai Condor?

Arai är nog dyrast på visirfronten, men å andra sidan ska man köpa en hjälm som passar ansiktsformen, så då får man ju ta den kostnaden.

Rekommenderar själv Arai. Är inne på min andra, Astro-R båda gångerna, anser att den är kalas. Min dotter har en NR 5, föregångaren till Condor, som hon är mycket nöjd med.

Om du vill prova ytterligare ett hjälmmärke, då tipsar jag om Suomy. De finns till jäkligt bra pris på Lelles.

Lycka till med köpet & lägg gärna till lite extra. Det är ett helvete att vara missnöjd med sin hjälm....jag vet.

Sedan har ju arai också de bästa visiren. Visir som man kan böja helt åt andra hållet utan att knäcka det:tummenupp

Sedan har ju arai också de bästa visiren. Visir som man kan böja helt åt andra hållet utan att knäcka det:tummenupp

Fast man tror fan man ska knäcka dem totalt då de ska våldas på :gnissla

Har dock börjat få in vanan, men tidigare körde jag i "mörker" bara för att slippa byta eländet.

Vad är det egentligen som skiljer RX7 mot de billigare modellerna? Förutom att den har lite ballare målningar, vad exakt är det man betalar för?

Av alla, AGV, Nolan, Shoei, Ario (?) mfl... så passar Arai mina flaxöron bäst :D
Extrautrustad m nässkydd som "minskar" imma. Dock kunde de vara lite tystare.

Vad är det egentligen som skiljer RX7 mot de billigare modellerna? Förutom att den har lite ballare målningar, vad exakt är det man betalar för?

Bättre ventilation vilket troligtvis är anledningen till att den är brusigare...de flesta kör iallafall med öronproppar så då spelar det ökade bruset mindre roll.

Bättre ventilation vilket troligtvis är anledningen till att den är brusigare...de flesta kör iallafall med öronproppar så då spelar det ökade bruset mindre roll.

Ventialtion, balans och aerodynamik. Kör själv utan öronproppar. Vare sig det gäller en 50mila resa eller en banträff. Det är nog mer en personlig fråga.

Huvudsakligen ;) är det skaluppbyggnaden som skiljer. RX7:an har SNC och CLC.

:fakta
SNC “Structural Net Composite” is Arai's newest and most advanced shell construction. It incorporates a structural net reinforcing material embedded between Arai's exclusive Super Complex Laminate Construction layers for an even more rigid, yet lighter outer shell.

http://www.araihelmet-europe.com/php/page/index2.php?page=rx7_tech

Huvudsakligen ;) är det skaluppbyggnaden som skiljer. RX7:an har SNC och CLC.

:fakta
SNC “Structural Net Composite” is Arai's newest and most advanced shell construction. It incorporates a structural net reinforcing material embedded between Arai's exclusive Super Complex Laminate Construction layers for an even more rigid, yet lighter outer shell.

http://www.araihelmet-europe.com/php/page/index2.php?page=rx7_tech

Rx7:an behöver det extra nätet då den har så många ventilationshål. Viper/astro har ju inte lika många hål. Varje ventialtionshål försvagar hjälmen om man inte förstärker den. Så som Arai har gjort med SNC.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP