Arai astro vs chaser

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Hejsan!

Hittade ingen tidigare tråd om astro. Har hittat arai astrohjälmar till riktigt bra priser. Hade egentligen tänkt mig en chaser då denna satt så oerhört skönt på mig.

Hur skiljer sig chaser och astro i passform och storlek?
Det står att den påminner om RX-7 Corsair som för övrigt sitter väldigt illa på min skalle.

Tacksam för svar!
Jonathan

Jag har bara provat Chaser (som jag köpte) och Corsair, och den senare satt betydligt trängre över pannan.
Enligt Arai skall Chaser vara mer avlång, och Corsair har en lite mer rundad profil.

Köp den hjälmen du kan prova, och vet sitter bra, det är ju ändå en rätt viktig del av skyddet, och sitter det illa blir det ju bara drygt, och du kommer gå och byta inom kort.

/J

Chaser verkar ha lite annan form än dom andra Arai, sitter jättebra på mig medan Astro mfl blir flör långa framåt..

Med andra ord: Testa och se vilken som sitter bäst. Chaser är lite billigare för att den saknar tvättbar inredning men det är viktigare att den sitter bra än bekvämlighet när du tvättar (går att får rent ändå, bara lite jobbigare)

Last edited:
Chaser verkar ha lite annan form än dom andra Arai, sitter jättebra på mig medan Astro mfl blir fler.

Med andra ord: Testa och se vilken som sitter bäst. Chaser är lite billigare för att den saknar tvättbar inredning men det är viktigare att den sitter bra än bekvämlighet när du tvättar (går att får rent ändå, bara lite jobbigare)

Okej, men då får det bli en chaser ändå tror jag. Den satt ju som ett schmäck :tummenupp

Tvätta, palla ? :D Har jag aldrig gjort förr

Kör Chaser.. Bara för att den passar behöver det verkligen inte betyda att andra gör det. På mig sitter Chasern som en smäck, men alla andra Arai jag provat satt skittaskigt. Nu kör jag förvisso XR-1000 ist, men nästa vurpollon kan mycket väl bli en Chaser.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd