apropå det här snacket om straff

Jag blir så fruktansvärt ledsen varje gång sånt här skit händer. Han våldtar en tjej på 9år. Det är helt sinnessjukt. Bra att han blir utvisad!

Synd att man värderar människoliv så högt, annars skulle nackskott sitta perfa. Annars tjugotal år i fängelse och uppåt, men detta blir svindyrt för staten med tanke på hur många idioter det finns. Man borde ge de en ö nånstans så de fick gröda sina egna grödor och döda varandra eller liknande. Eller nån kanske har en bättre ide?

1,5 år i svenskt lyxfängelse för att våldta en 9åring :va

Hoppas han skickas hem till ett vettigare land där han stenas till döds.

zykl0n skrev:
1,5 år i svenskt lyxfängelse för att våldta en 9åring :va

Hoppas han skickas hem till ett vettigare land där han stenas till döds.

Äh, sätt honom på Kumla och meddela de övriga internerna vad vederbörande gjort, släpp ut dem på gården och meddela att vakterna går på fika i 2 timmar och inte kommer att se vad som händer, så ska du se att problemet löser sig självt...

Skalman skrev:
Äh, sätt honom på Kumla och meddela de övriga internerna vad vederbörande gjort, släpp ut dem på gården och meddela att vakterna går på fika i 2 timmar och inte kommer att se vad som händer, så ska du se att problemet löser sig självt...

Så rätt så.....2 timmars fika behövs ej 2 minuter räcker.

Hur kan man inte bedöma det som grov våldtäkt när det gäller en 9-åring?

Varför kan man inte få adressuppgifter från folk som begått detta medans man kan få nästintill alla uppgifter kring de "laglydiga"?

När jag blir snut ska jag läcka uppgifter till rätt folk om dessa typer så de försvinner. :mattias

Mavve skrev:
Varför kan man inte få adressuppgifter från folk som begått detta medans man kan få nästintill alla uppgifter kring de "laglydiga"?

Dagens tankenöt, jag vet att den kan bli svår för vissa, men prova att knäcka den....

alltså han borde ju kanske få 3år i en kolsvart isoleringscell där han inte får prata med någon plus 100 piskrapp på torget. eller jag vet då fan itne om det räcker, som sagt, det borde finnas nåt ställe man kan kasta alla som egentligen borde ha dödsstraff där dom inte kostar nånting och man slipper bry sig. vi får bygga ett stort elstängsel runt gotland eller nå.

Mavve skrev:
Hur kan man inte bedöma det som grov våldtäkt när det gäller en 9-åring?

När jag blir snut ska jag läcka uppgifter till rätt folk om dessa typer så de försvinner. :mattias

Om du beställer en utskrift från rättegången så kommer du att få reda på mycket om vederbörande personer som har deltagit i rättegången.

Jag vet att det står namn och personnummer i utskrifterna. Har även för mig att den mantalsskrivna adressen även står där. Dock så skriver de inte ut telefonnummer, men den biten är ju inte så svår när du har adressen.

Last edited:
Läste precis artikeln i sin helhet:

"Mannen förgrep sig på henne tills hon svimmade. Det blodiga täcket slängde han och duschade sedan flickan ren."
"Rätten bedömde det som en våldtäkt av normalgraden – utan särskild råhet."

Fy fan vad jag mår illa nu :huvet

Tro mig, detta ska han ha och det är inget snack om det men han kommer INTE ha det lätt i fängelsett. Det kommer att komma fram vad han sitter inne för till sist.
Exempelvis så hörde jag faktiskt igår på "kalaset" där en väktare berättade för mig att på Helsingborgs fängelsett så var där en som misshandlades ihjäl där inne och det VAR en som hade våldtagit någon.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna