Apropå alla demokratitrådar å motsv...

t-rex skrev:
Är det riktat till mig, så nä, men eftersom man tydligen per definition är kommunist om man vill avskaffa kungen så börjar man ju undra...

Det är de där konservativa som vill kidnappa det hela och göra en högerfråga av det. Fy på dem! Men det är väl så om man känner sig mer bekväm med historien än att skapa en framtid... :D


Edit: Är det 3 trådar nu som behandlar samma sheit? Det här kommer swedie aldrig att kunna stänga ner!!
Eftersom rödstrumporna (sossar/kommunister/trädkramare) har avskaffandet av monarkin på sina agendor (partiprogram), är det i allra högsta grad en politisk fråga. Sedan att nio av tio rödstrumpor inte fattar att detta står i deras kära partis program, är ju lite komiskt, med tanke på den stora majoritet rödstrumpor som vill bevara monarkin. Man röstar rött reflexmässigt, "för man är arbetare". Ynkligt.
 
valmers skrev:
...
Man röstar rött reflexmässigt, "för man är arbetare". Ynkligt.


Eller också tror man att den rösten gör mest för en själv... Att förklara för folk att de inte begriper sitt eget bästa skall väl vara ett sossedrag, inget som kommer från en moderat. Eller?
 
valmers skrev:
... Man röstar rött reflexmässigt, "för man är arbetare". Ynkligt.


Och den blåa betingningen sitter inte lika djupt??

Intressant är ju att i skolval och liknande spel för gallerierna så vinner Moderaterna ofta STORT. Sen blir folk vuxna....
 
Chrille skrev:
Och den blåa betingningen sitter inte lika djupt??

Intressant är ju att i skolval och liknande spel för gallerierna så vinner Moderaterna ofta STORT. Sen blir folk vuxna....
Inte numera. Skolvalen domineras av röster på rödstrumporna väldigt ofta. Sedan får dessa individer ett jobb, första lönen kommer, man ser hur mycket som försvinner i skatt......och tar sitt förnuft till fånga.
 
valmers skrev:
Inte numera. Skolvalen domineras av röster på rödstrumporna väldigt ofta. Sedan får dessa individer ett jobb, första lönen kommer, man ser hur mycket som försvinner i skatt......och tar sitt förnuft till fånga.

Och därför sitter just nu Moderaterna i.... ehhh... opposition... Face it, moderaterna skulle kunna göra en insats om de bara släppte profilen av att vara ett enfrågeparti.
 
t-rex skrev:
Eller också tror man att den rösten gör mest för en själv... Att förklara för folk att de inte begriper sitt eget bästa skall väl vara ett sossedrag, inget som kommer från en moderat. Eller?
"Jag röstar på sossarna, för de har lovat höjd A-kassa."
"Jag röstar på miljöpartiet, för då kan jag få medborgarlön och gå hemma."

Vad respektive parti har för ideologisk profil har man inte en aning om. Att säga att man inte begriper sitt bästa är väl att ta i, men det är inte långt ifrån.
 
valmers skrev:
"Jag röstar på sossarna, för de har lovat höjd A-kassa."
"Jag röstar på miljöpartiet, för då kan jag få medborgarlön och gå hemma."

Vad respektive parti har för ideologisk profil har man inte en aning om. Att säga att man inte begriper sitt bästa är väl att ta i, men det är inte långt ifrån.

Om det nu är så illa att folk int kan tänka själva, hur vågar du då förorda ett system där folk skall få STÖRRE ansvar?? Med din uppfattning om människors förmåga att klara sig själva är din enda utväg att bli kommunist. Tyvärr :D!!
 
t-rex skrev:
Om det nu är så illa att folk int kan tänka själva, hur vågar du då förorda ett system där folk skall få STÖRRE ansvar?? Med din uppfattning om människors förmåga att klara sig själva är din enda utväg att bli kommunist. Tyvärr :D!!
Nej, jag och Freppa ska skapa ett elitsamhälle.
 
valmers skrev:
Nej, jag och Freppa ska skapa ett elitsamhälle.

Som sovjet! Coolt! De som vet bäst bestämmer över kreti och pleti! I like it!!! Jag är blå, egenföretagare och...ehh.... snygg. Finns det anmälningsformulär?
 
t-rex skrev:
Som sovjet! Coolt! De som vet bäst bestämmer över kreti och pleti! I like it!!! Jag är blå, egenföretagare och...ehh.... snygg. Finns det anmälningsformulär?
Här bestäms inte. Kreti och skiftarbeti får inte vara med.
 
För att komma tillbaka till ämnet: Jag hittar fortfarande juldekorationer i huset. Vad får jag i böter...? :rolleyes:
 
valmers skrev:
Man röstar rött reflexmässigt, "för man är arbetare". Ynkligt.
Hörru valmers, det är vårt fel att vi inte vinner val - inte deras. Det är väl sossar som skall gnälla och skylla sina tillkortakommanden på andra!?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top