Aprilias nya 650 med skit-yamaha motor?

• Thread starter Thread starter Fist Woman
  • Start date Start date

Fist Woman

Guest
Har en tid tittat efter någon lämlig kräfttjuvfiskemoppe och fastnat för aprilias nya 650, missförstå mig inte, tänkte bara ha den så att man kan ta sig lite längre ut i naturen än med 999:an.
Men vad fan, när jag gått igenom det som provkörts och skrivits så inser jag att (av bilderna) att det är en simpel Yamahamotor!!
Är det den där jävla trötta 660-motorn med varvtalsregulator som slår av strax över tomgångsvarv?
Visst, rullvippor är tjusigt, men någon konservativ jävla sprutprogrammerare hos yamaha verkar vara snikmupp som växlar från tvåan till fyran och shortshiftar.

Please är det någon som vet mer?

Kräftfiskesäsongen är nu!!

Nä det vore ju trist att ha en beprövad yama eller hondamotor i en slitvarg, då är det bättre med en spättekaka med toppeffekt! Det är inget problem att få fart på en sur xt om man kan köra, mc-budet här inne har Jag på film när han sliter upp sin gammelxt på 5:an fuck-yea!

Personligen tycker jag kräftor är äckliga små djur.

Men en slitmotor i en offroad hoj måste ju vara bra när länsman kommer och vill kolla fiske tillståndet.

Aprilia och tjuv kräftfiske går alldeles utmärkt , om det står Yamaha nånstans so what!!

På min är det Rotax som tillverkade värdelösa slidmatade 2T skitmorötter.

Långa farbron skrev:
Personligen tycker jag kräftor är äckliga små djur.

Men en slitmotor i en offroad hoj måste ju vara bra när länsman kommer och vill kolla fiske tillståndet.

Hmm, det ligger något i vad du skriver... jag har en gammal KTM 620 som jag inte litar på att jag får igång varje gång jag behöver fly. Den har visserligen bara kick så det kanske bara är min låga vikt som är orsaken till startproblemen.
Jag tycker inte heller om kräftor, jag fångar dem bara för att sedan släppa i dem i någon annat vattendrag eller sjö.

Vi har alla våra små perversa böjelser...

Glömde att informera om att på en bra tjuvfiskemoppe krävs batteri och ett starkt framljus, det brukar vara mörkt i skogen, vilket KTM:en saknar.

Last edited:
5 hk mer än yaman o ca 5 kg lättare ha jag för mig.
sen gå de alltid o få lite extra som på alla stånkor :)

Hmm.. pålitlig japansk kvalitet eller ömtålig italiensk ingenjörskonst det är omöjligt att få hem delar till..

Hmm, jag skulle nog bara vara glad om det stod yamaha på motorn i detta fallet.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda