Aprilia SXV

Jag hämtade ut min den 8:e april så har de där tre månaderna som alla andra.

Aaaa så ny men då ska den ju inte stå isärplockad.... ut å gasa :D

om då har 26mm så är det ju ingen ventil som står uppen och det är jo det som är skadligt. Men nu är det ju rivet så...
 
Aaaa så ny men då ska den ju inte stå isärplockad.... ut å gasa :D

Nä man tycker ju det, men köper man en sådan här hoj får man var alite bereddd på att det kan börja krångla. Detta är ju ändå inte särskilt farligt. Sen har många andras hojar börjat klödda tidigare än min jag har ändå kört 200mil och fick mitt A-kort den 29/4... :)
 
Några bilder från förra veckans festligheter på gotland:)

Gotlandring med motard var skitkul det också. Fast dämparna är inte lättinställda.
 

Bifogat

  • 7X4H2554_1.jpg
    7X4H2554_1.jpg
    68 KB · Visningar: 103
  • 7X4H2573_1.jpg
    7X4H2573_1.jpg
    79.6 KB · Visningar: 115
  • 7X4H3079_1.jpg
    7X4H3079_1.jpg
    83.9 KB · Visningar: 114
  • 7X4H3080_1.jpg
    7X4H3080_1.jpg
    78.1 KB · Visningar: 108
  • IMG_1925.jpg
    IMG_1925.jpg
    119.4 KB · Visningar: 102
  • IMG_1883.jpg
    IMG_1883.jpg
    104 KB · Visningar: 114
Last edited:
Vad har du för garanti då ? När jag köpte min så sa dom 3 månader och den är ju passerad. Hört rykten om förlängd till 24mån men vet inte om den gäller sverige.

En annan sak som jag kollade upp mer idag var att när man har Folksam SMC försäkring så skulle man få motorproblem innan bågen gått 5000mil eller är 3 år gammal så står dom för materialkostnader samt arbetskostnad emot en självrisk på 2000kr:)
 
Kryphålet är säkert att man inte får ändra nåt och det gör man väl så fort man tagit bort strypningarna. Men det behöver väl inte de få veta sålänge man lämnar in på rätt ställe, isf är det ju grymt bra. :)
 
Kryphålet är säkert att man inte får ändra nåt och det gör man väl så fort man tagit bort strypningarna. Men det behöver väl inte de få veta sålänge man lämnar in på rätt ställe, isf är det ju grymt bra. :)

Jag pratade med en skadereglerare och han sa bara att det är att lämna in den så får mecken skicka en offert till dom på vad det kommer att kosta. Skulle det låta osanorlikt skickar dom ut en kontrollant.

Här la jag upp en film då jag och Andre_A kör motard på gotland
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3658209#post3658209
 
Tjenare!

Jag undrar vart någonstans man kan få provköra sxv på mellankortet? Ringde starol nyss och de sa att han inte kunde släppa ut mig på den.. får obegränsat först om 2 månader. Finns det någon som är lite mindre noggranna med rätt behörighet som ni vet?

Den ska ju vara strypt i papprena, men det var tydligen inte den här?
 
Tjenare!

Jag undrar vart någonstans man kan få provköra sxv på mellankortet? Ringde starol nyss och de sa att han inte kunde släppa ut mig på den.. får obegränsat först om 2 månader. Finns det någon som är lite mindre noggranna med rätt behörighet som ni vet?

Den ska ju vara strypt i papprena, men det var tydligen inte den här?

Det är nog ingen som har en strypt SXV som demo.

Har du krokarna förbi här så kan du provköra min :)
 
min hoj går som en jävla påsenötter!
så fort den börjar bli varm så går tomgången upp till nästan 3000rpm
sen så orkar den inte varva ur som den ska ibland , den börjar blödra å gå riktigt dåligt, sen helt plötsligt så går den skit bra igen...nån som har varit med om det här problemet?
 
Last edited:
min hoj går som en jävla påsenötter!
så fort den börjar bli varm så går tomgången upp till nästan 3000rpm
sen så orkar den inte varva ur som den ska ibland , den börjar blödra å gå riktigt dåligt, sen helt plötsligt så går den skit bra igen...nån som har varit med om det här problemet?

tjuvluft runt insug? om du skulle vilja testa om det är det så spraya med startgas runt isuget och kolla om tomgången går upp ändå mer.
 
tjuvluft runt insug? om du skulle vilja testa om det är det så spraya med startgas runt isuget och kolla om tomgången går upp ändå mer.


ok tack för tipset, ska kolla det!

'den blir helt jävla orkes lös efter ett tag...sen så kan den gå klockrent helt jävla plöstligt!
 
Hur är det med ventilerna på aprilian? ni som kört 50h+, har ventilerna mer eller mindre satt sig?

Är det sant att ramlagerna är glidlagrade?

någon tidpunkt för ev. lagerbyten?

rock on!
 
Last edited:
min hoj går som en jävla påsenötter!
så fort den börjar bli varm så går tomgången upp till nästan 3000rpm
sen så orkar den inte varva ur som den ska ibland , den börjar blödra å gå riktigt dåligt, sen helt plötsligt så går den skit bra igen...nån som har varit med om det här problemet?

till 95% är det tändspolen eller kabel/tändhatt, som någon skrev här. Jag har varit med om tre hojar med detta problemet.
 
min hoj går som en jävla påsenötter!
så fort den börjar bli varm så går tomgången upp till nästan 3000rpm
sen så orkar den inte varva ur som den ska ibland , den börjar blödra å gå riktigt dåligt, sen helt plötsligt så går den skit bra igen...nån som har varit med om det här problemet?

Min varvade bara 6000-7000 gick dåligt. Fann problemet tennspolen skall gjorda mot ramen. Tog loss båda gjorde rent och putsade med fin smärjelduk både på ramen och anläggningsytan på spolen. Sen gick den som faaan igen.
Liljekvist nollstälde spjällen gjorde en del innställningar sen var tomgången ok.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top