Aprilia SXV

08:an har SAS-ventil och katalysator

www.speedgear.se

Nästan rätt ;)

AIS vent kallar dom de två givarna i avgassystemet som skall pluggas.

Resten syns på andra bilden, som också skall plockas av! Så ingen skillnad på detta mellan två avstrypta sxv 550 2007/2008

Sen har du lite annan skillnad så som elektronisk motor-map val på styret.
 

Bifogat

  • ais.JPG
    ais.JPG
    31.2 KB · Visningar: 109
  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    49.1 KB · Visningar: 108
var och bokade provkörning på en 550 sxv 08:a idag!
men jag har nog redan bestämt mig för att köpa den=)
 
podin din hoj verkar inte riktigt iordning gjord (leveransservad).... Vattnet är nog tvättvatten,du vet väl vart luftintagen är till luftburken. Oljenivån ska kollas med motorn varm och igång,är det för mycket olja så trycker den ur sig vid hård körning. Kollade på bilden,ser du soppa slangen som går runt insågstratten,kolla så den inte ligger och skaver/vibrerar mot trattkanten. Min var för tajt dragen så det var skavmärken på slangen..... inte så bra. Synkning gör du med vakumklocka. Spjällen är nog inget du ändrat på....

Ska kolla soppaslangen så den inte ligger emot.

Skall åka till inköpsstället under veckan och se om dom kan justera mina spjäll.

Vad är det som ingår vid en leveransservning då? tänkte om det är nått mer jag ska kolla upp för säkerhetsskull, eller påpeka till dem. Finns det något papper från Aprilia som ÅF har att gå efter tro..?
 
Ska kolla soppaslangen så den inte ligger emot.

Skall åka till inköpsstället under veckan och se om dom kan justera mina spjäll.

Vad är det som ingår vid en leveransservning då? tänkte om det är nått mer jag ska kolla upp för säkerhetsskull, eller påpeka till dem. Finns det något papper från Aprilia som ÅF har att gå efter tro..?

Tycker jag du gör rätt i.

Ja det finns, dock får man gå ut och läsa själv om man är intresserad som ÅF.

Det du lätt kan se är att du har alu lock på oljefiltrer (grått)
Sen skall de ha justerat gasvajer samt cynkat spjällen. Ny mjukvara efter de har strypt av den.
 
Tycker jag du gör rätt i.

Ja det finns, dock får man gå ut och läsa själv om man är intresserad som ÅF.

Det du lätt kan se är att du har alu lock på oljefiltrer (grått)
Sen skall de ha justerat gasvajer samt cynkat spjällen. Ny mjukvara efter de har strypt av den.

Ok, ja var inne förra veckan och sa till om locket..dom skulle beställa ett på direkten så det kanske finns hemma nu. Mjukvaran ska dom i alla fall ha lagt in!

Läste i boken att man inte får ändra belysningen och sånt på hojen, då gäller inga garantier...men är det nått ÅF bryr sig om när man kommer in med hojen tro? Jag har ju rensat baken på hojen tänkte jag på...går ju snabbt att sätta tillbaka org. annars..
 
Förra veckan när jag pratade med generelagenten fanns det bara två cyklar kvar nu som skulle gå till 82 på lagret.

Får passa på innan priserna går upp.

finns tyvärr ganska många för det priset 2st på hojgaraget bara 08:orna sjunker väl efter några månader till det priset med förmodligen
 
Vad kör ni med för drevning? är det en bra ide att gå ner en kugg på framdrevet? Eller är det bäst som orginal..
 
Ok, ja var inne förra veckan och sa till om locket..dom skulle beställa ett på direkten så det kanske finns hemma nu. Mjukvaran ska dom i alla fall ha lagt in!

Läste i boken att man inte får ändra belysningen och sånt på hojen, då gäller inga garantier...men är det nått ÅF bryr sig om när man kommer in med hojen tro? Jag har ju rensat baken på hojen tänkte jag på...går ju snabbt att sätta tillbaka org. annars..
Vi ÅF fick ett mail från vår agent att garantin är bara 3 månader på ostrypta hojar och två år på strypt.

Sen har du ingen garanti på elkomponenter under dina tre månader om du har gjort åverkan i elsystemet. Om man skall vara osmidig ÅF så har man dessa regler att gå efter.
 
Hej

Ni har säkert hört den förr men ja tar frågan igen.


Undrar om de har fått ordning på diverse barnsjukdomar så som läckande motorpackningar, startmotor haverier, oljetrycksgivare mm till -08 modellerna. Har kört KTM de senaste 12 åren o de har fungerar över lag rätt bra. Vill inte byta till en 100 tusen kronors hoj o få problem med saker som bara måste fungera i ur o skur. Vill gärna ha lite opartiska svar av såna som kan historien på dessa cyklar. Vill gärna att ni inte skrävlar om att de är bästa cykeln på marknaden o inget strular. En fråga till: Var finns bästa Aprilia handlaren som vet vad de håller på med o kan alla trix vid avstrypningar, mappning o eventuella problem. Bor i Östergötland så om det är inom rimligt avstånd skulle va gött.

Tack på förhand

Ken
 
Det bör nog vara lugnt, -08:orna har andra block där inte oljan längre passerar där vattnet förut kunde läcka in, startmotorproblem löstes redan under -06. Och skulle något hända så är de generösa med garantier, tror nog de allra flesta fått det mesta på garanti, även om det inte varit sånt som egentligen vait garantiärenden.
 
Vad kör ni med för drevning? är det en bra ide att gå ner en kugg på framdrevet? Eller är det bäst som orginal..

Det beror på vart du ska köra, behöver du ingen toppfart på 200 så kan du gott gå ner en kugg

På våra rejshojjar har vi gått ner mer än så, exakt vad kan jag dock inte säga
 
Tackar för snabbt svar, bara att handla då. Till min andra fråga, finns det någor seriös handlare i Sveriga som är nogrann o kunnig o uppdaterad med allt som behövs vid leverans , mappning, problem mm. Har handlat många cyklar o inte stött på många handlare som kan sina modeller o istället ljuger till sig en affär. Verkar ju vara lite special så här i en ny era med elektroniskt insprut o finesser.
 
Ingen som vet en bra o kunnig Aprilia handlare som sköter de nödvändiga intrimningarna med bravur i Svedala? En annan sak vikten på -08 sägs ligga på 113 kg, samma vikt som en Ktm 525, kan det verkligen stämma? Skulle va guld om veteranerna i denna tråd kunde lägga ut en sticky tråd men tips om nödvändiga ting vid service, problem, nödvändiga options (om några) Tänkte handla en de närmaste veckorna om jag får tag i en bra handlare med delar på hyllan, annars blir det en ny KTM igen. För mig blir det en RXV 550 då jag åker blandat grusåka o crossbana, hur fungerar orginaldrevningen? Någon som rensat ur arrow systemet o har erfarenhet av prestanda o ljudnivå?

Fan va många jobbiga frågor ja har, hoppas ni orkar svara. Skulle va uppskattat

MVH Ken
 
Ingen som vet en bra o kunnig Aprilia handlare som sköter de nödvändiga intrimningarna med bravur i Svedala? En annan sak vikten på -08 sägs ligga på 113 kg, samma vikt som en Ktm 525, kan det verkligen stämma? Skulle va guld om veteranerna i denna tråd kunde lägga ut en sticky tråd men tips om nödvändiga ting vid service, problem, nödvändiga options (om några) Tänkte handla en de närmaste veckorna om jag får tag i en bra handlare med delar på hyllan, annars blir det en ny KTM igen. För mig blir det en RXV 550 då jag åker blandat grusåka o crossbana, hur fungerar orginaldrevningen? Någon som rensat ur arrow systemet o har erfarenhet av prestanda o ljudnivå?

Fan va många jobbiga frågor ja har, hoppas ni orkar svara. Skulle va uppskattat

MVH Ken
kontakta www.speedgear.se för ev köp och frågor grymt sympatisk kille:yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top