Aprilia SXV

Hur är det med insprutningen på 06, är det stora problem? Gäller det alla? Är det fixat på 07? Måste ju fråga lite, köpet närmar sig mer och mer! :P

du olof jag har tränat mer än 1dag irad med den ;) och det går att åka in och tanka när det tar slut.. så mycket soppa tyckte jag inte att det tog. inte mot en påstäld ktm ialf :)

Åhå, min CRF behövde jag typ aldrig tanka men aprilian tankar jag efter varannan gång jag är ut ur depån, tycker dunken blir tom jäkligt fort också :confused:

Har kikat igenom hela tråden nu och jag funderar lite över service intervallen. Vad gäller egentligen för en SXV som enbart går gata? När behöver man byta kolvar? Behöver man byta foder samtidigt? Service manualen säger säger 90h och sen står det 9000km någon här i tråden säger 160h, många bud. OM det nu är 90h ungefär en sessong på gata, vad är det mer som byts vid denna "stora" service?

Ha det gött!

Har kikat igenom hela tråden nu och jag funderar lite över service intervallen. Vad gäller egentligen för en SXV som enbart går gata? När behöver man byta kolvar? Behöver man byta foder samtidigt? Service manualen säger säger 90h och sen står det 9000km någon här i tråden säger 160h, många bud. OM det nu är 90h ungefär en sessong på gata, vad är det mer som byts vid denna "stora" service?

Ha det gött!

Såvitt jag vet är det ingen motor ännu som har rasat för att man inte bytt kolvar. Jag tror inte att det är något att oroa sig för. Kör man gata så kan man nog dryga ut det ännu mer.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT