Aprilia SXV

Är det någon annan skillnad mellan 450n och 550n om man tar bort de 100 extra cc på 550n? eller är det samma Mc fast med en mindre motor?
 
Jag var på mittsverigebanan och körde igår!

Min SXV 450 varvade ut 50 meter innan inbromsningen ifall jag fick en bra utgång ur kurvan, 200km/h! (luftfilter från K&N, silmoto RXV-system och 15021 med hemliga inställningar ;))


varför kör du med silmoto rxv-system o inte silmoto sxv-system? mer effekt? billigare? sen undrar jag vad 15021 med hemliga inställningar betyder:va
annars härligt att få höra lite prestanda svart på vitt:yoparty :tummenupp
 

varför kör du med silmoto rxv-system o inte silmoto sxv-system? mer effekt? billigare? sen undrar jag vad 15021 med hemliga inställningar betyder:va
annars härligt att få höra lite prestanda svart på vitt:yoparty :tummenupp

För att jag fick systemet utan att lägga ut någon peng :tummenupp Tror knappast att det gör någon större skillnad på effekt, de lever då om lika mycket iaf!

Undra om jag cyklar nu, kanske är 14021 som är till 450n, aja hursomhelst är det nyaste mappningen för silmoto-systemet, sen har vi ändrat lite co-värden och duration :) Har ett till hemligt trix på G som ska ge +2hk också, få se om jag hinner göra det till nästa sm-tävling :)
 
För att jag fick systemet utan att lägga ut någon peng :tummenupp Tror knappast att det gör någon större skillnad på effekt, de lever då om lika mycket iaf!

Undra om jag cyklar nu, kanske är 14021 som är till 450n, aja hursomhelst är det nyaste mappningen för silmoto-systemet, sen har vi ändrat lite co-värden och duration :) Har ett till hemligt trix på G som ska ge +2hk också, få se om jag hinner göra det till nästa sm-tävling :)


fick du det.. ok de förklarar ju saken:) min är orginal tycker den går som f*n men funderar ändå på silmoto till nästa vår.. vad kan man vänta sig för effektförbättring med silmoto, mapp o filter tror du?
 
fick du det.. ok de förklarar ju saken:) min är orginal tycker den går som f*n men funderar ändå på silmoto till nästa vår.. vad kan man vänta sig för effektförbättring med silmoto, mapp o filter tror du?

4hk tror jag, kan vara ännu mer också, har inte bänkat min :)
 
550

Jag har haft min 550 uppe i 191 mätarfart. Tror nog den går å presa lite till:D

Hej Jisses!!! 191.:yoparty
Jag har en 550 jag med fast strypt och så är det en RXV-07.
den är under inkörning.Men strypningarna måste bort.
Jag använder min enbart för motionskörning.ej tävling.
Hur använder du din, och hur servar du den därefter?
Jag tycker det är lite oklart enl.inst.boken hur det skall göras.Sedan saknar jag timräknare.
 
Hej Jisses!!! 191.:yoparty
Jag har en 550 jag med fast strypt och så är det en RXV-07.
den är under inkörning.Men strypningarna måste bort.
Jag använder min enbart för motionskörning.ej tävling.
Hur använder du din, och hur servar du den därefter?
Jag tycker det är lite oklart enl.inst.boken hur det skall göras.Sedan saknar jag timräknare.


SXV skall servas efter 3 timmar och sedan 15h intervall
 
Ja om man åker typ 2 timmar om dan ja och vi säger snitt hastighet på 50km/t blir 10 mil och kanske ca: 1500mil per år om tänker rätt :va Åker du så mycket... skaffa touringhoj :D
 
Last edited:
SXV skall servas efter 3 timmar och sedan 15h intervall

Vad är det som ska göras efter 15h? Är det olja, filter och ventilerna? OM det nu är så låter det betydligt mer bekvämt än olja vid 5h som på 525:an..

Om man jämnför service-intervallet mot ja, en ktm 525, skiljer det då mycket, tänker då även på större servicear?

/Jakob
 
Jag har haft min 550 uppe i 191 mätarfart. Tror nog den går å presa lite till:D

Min gamla 660 gjorde iofs 200 på mätaren med solen i ryggen.
Ska bli intressant å se vad 550:n gör, det känns ju väldigt viktigt med toppfart :tungan

Kikade lite på motorn idag, ser bra ut :D
 

Bifogat

  • P5170713-1.JPG
    P5170713-1.JPG
    22.6 KB · Visningar: 196
1,2,3:an skulle jag vilja säga fast jag har bara demo kört 550 två gånger :tummenupp och ingen större kör erfarenhet av motard.
 
Vad är det som ska göras efter 15h? Är det olja, filter och ventilerna? OM det nu är så låter det betydligt mer bekvämt än olja vid 5h som på 525:an..

Om man jämnför service-intervallet mot ja, en ktm 525, skiljer det då mycket, tänker då även på större servicear?

/Jakob

Ventilerna är inte varje gång utan efter 3-4 oljebyten. Det tråkiga är att man måste plocka ur motorn vid ventiljustering:huvet
 
Hur är 550an o slanga med? vilka växlar lyfter den på utan

ryck o koppling:yoparty

Ettan å tvåan utan problem, trean kan vara lite segt.

Jag tycker inte den e jättebra att köra på bakhjulet med för att den e ganska känslig på gasen. Men kraft finns det, överallt.
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top