Aprilia SXV

nu har min jävla instrumentpanel fakkat ur totalt...neutral lampan blinkar som fan, olje lampan lyser lite hur som helts och idag så sluta hastighets mätarn funka! :gnissla ..plus att den poffar och smäller så fort jag släpper gasen!:huvet

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=305

Kolla denna sida där finns ett begagnatt instrument för 140 dollar.
Räkna med tull och moms på priserna 30-35% mer, men ibland glömmer dom tull avgiften. Har handlat här tar ca: 7-10 dar så har du grejorna.
 
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=305

Kolla denna sida där finns ett begagnatt instrument för 140 dollar.
Räkna med tull och moms på priserna 30-35% mer, men ibland glömmer dom tull avgiften. Har handlat här tar ca: 7-10 dar så har du grejorna.

Tack för tipset...men det e en garanti grej så det löser sig nog...men det e ju inte så kul att åka utan hastighetsmätare!
det e ju ingen höjdare att gissa sig till hur fort det går när man har en snutbil bakom sig:gnissla
 
Inte lika lycklig längre. Hojen hade gått 12 mil när jag köpte den, nyservad...
Dock så tyckte jag att oljenivån minskade ju mer jag körde, till slut så syntes ingen oilja alls i "max-min-röret" och den röda varningslampan för låg oljenivå började lysa mer ofta än sällan.
Så ikväll gjorde jag ett oljebyte, 1.25L olja. Varmkörde på tomgång en stund men utan bra resultat, tomt i röret och lysande lampa.
Dumpa i 1-1.5 dl till, den här gången var lampan släckt i början så jag körde en längre sväng, dock redan efter ett par min så lyste lampan igen och röret var lika tomt som vid starten.

Vad har jag gjort för fel? Det smyger ut en hel del olja ur dräneringsröret från luftburken nu så egentligen har den ju för mkt olja i sig, detta visar sig även att jag tycker att maskinen går lite halvklent över hela registret...
Men nivåröret är fortfarande tomt och lampan lyser.

Här kommer två saker du kan kika på.

Har du kikat på nivån i växellådan? Kan bli så att packboxen i oljepumpen är dålig, och då för den över motor oljan till växellådan. På så sätt drar motorn olja utan att läcka, men det ser du om du lossar nivåpluggen på lådan och det är en stråle ut där.

Annars spökar olje givaren på tidiga hojar + att de har en tendens att läcka. Kostar under en hundring att byta.
 
Inte lika lycklig längre. Hojen hade gått 12 mil när jag köpte den, nyservad...
Dock så tyckte jag att oljenivån minskade ju mer jag körde, till slut så syntes ingen oilja alls i "max-min-röret" och den röda varningslampan för låg oljenivå började lysa mer ofta än sällan.
Så ikväll gjorde jag ett oljebyte, 1.25L olja. Varmkörde på tomgång en stund men utan bra resultat, tomt i röret och lysande lampa.
Dumpa i 1-1.5 dl till, den här gången var lampan släckt i början så jag körde en längre sväng, dock redan efter ett par min så lyste lampan igen och röret var lika tomt som vid starten.

Vad har jag gjort för fel? Det smyger ut en hel del olja ur dräneringsröret från luftburken nu så egentligen har den ju för mkt olja i sig, detta visar sig även att jag tycker att maskinen går lite halvklent över hela registret...
Men nivåröret är fortfarande tomt och lampan lyser.

Oljelampan ska ju inte lysa. Men när man kör så är nivåslangen i stortsätt tom. Det är först när man stannar å låter den gå på tomgång som oljan trycks upp i nivåslangen igen. Bara så att du inte luras av det...

\Masonit
 
Art.nr. och priser varierar beroende på motor, du får öppna och kolla vilka märkningar du har i motorn och sen översätta det till färger. A på blocket och A på veven blir tex blå, det står i början av handboken för motorn hur du gör. Både den och reservdelskatalgoen kan du hitta att ladda hem om du inte redan gjort det?

Har för mig att de kostade från ett par hundringar till många hundringar beroende på art.nr.
 
Art.nr. och priser varierar beroende på motor, du får öppna och kolla vilka märkningar du har i motorn och sen översätta det till färger. A på blocket och A på veven blir tex blå, det står i början av handboken för motorn hur du gör. Både den och reservdelskatalgoen kan du hitta att ladda hem om du inte redan gjort det?

Har för mig att de kostade från ett par hundringar till många hundringar beroende på art.nr.

oK... :tummenupp

Förresten vad heter ramlager och vevlager på engelska?
 
Last edited:
Hur mkt transmissionsolja ska man ha i växellådan i 450n? Hittar ingen siffra i papprena...
 
Någon som vet om man kan få tag passagerar fotpinnar till sxv?
Har letat men med noll resultat. :gnissla

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=345

table_34-65.jpg


table_34_65_c.jpg
 
Någon som vet om man kan få tag passagerar fotpinnar till sxv?
Har letat men med noll resultat. :gnissla

följer ju med alla 07:or orginal och jag är nog faan den enda jag sett hr skruvat på dem så det borde väl va någon som har till salu tycker jag ring hojgaraget karlstad annars lovar att han kan sälja ett par han är klockren at göra med mvh jocke
 
någon som har varit med om att kamkedjedrivningen på främre
cylnder har gett upp
drev och kedja står stilla
 
någon som har varit med om att kamkedjedrivningen på främre
cylnder har gett upp
drev och kedja står stilla

Inte hört talas om, jag hoppas att de stannade när ventilerna var stängda. :näsblod

Kollar sprängskiss, tycker det verkar konstigt att främre kan stanna utan att bakre gör det, ser ut att drivas av samma axel. Om inte drevet är krympt på axeln och börjat snurra?
 
<znip>...idag så sluta hastighets mätarn funka!<znip>

Dette et kjent problem med 08en. Du løser det ved å koble fra batteriet noen sekunder (slå på tenningen med batteriet frakoblet slik at all strøm forlater displayet), koble til batteriet igjen og hastighets mätarn funkar igjen.
 
okej tack för tipset!
men det har visat sig att hela min instrumentering e pajj, så jag få en ny dashboard nu i veckan!

en fråga....vad kostar ett helsystem från silmoto?!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top