Aprilia SXV

Dessa vore ngt!!

SA71100350_72100540.jpg
 
Är sugen på en SXV550 motor när vi bygger en ny sidvagn till nästa säsong. Ingen som har någon koll på vad en lös sådan skulle kunna landa på inkl tändning o insprut?

Är det någon skillnad på RXV och SXV 550 motorerna? Hur många växlar har dom olika modellerna? Sitter det hydralkoppling på?

Är det någon hittills som har haft mekaniska problem med sina aprilia typ som kassa vevar/ventiler/insprut osv?

Uppskattar svar från er som e insatta i hojjen :tummenupp

Skillnad på SXV och Rxv är annan utväxling och något högre toppeffekt på Sxv likaså bättre botten+mellan på Rxv.
motorn är 5växlad och det är vajerkoppling.
Det har varit problem med blockpackning på vissa hojar men det bör vara åtgärdat nu.
 
Endast motorn kostar 54349:- ovasett om det är enduro eller supermoto. Spelar ingen roll om det är 450 eller 550.

kommer behöva styrenhet & komplett sprut också.
 
någon som har ett reg nr på en svx 550. ska börja ringa runt till lite försäkingsboloag.

Är det bara att köpa extra crossfälgar sen och smälla på eller det är inte så enkelt?
Behövs eftermarknads slipon eller orginal fungerar bra?
 
Jag kommer åka till storbritannien och köra för Alice Racing den 20e till den 25e. Det är dyrt att skicka från storbritannien så jag tänkte att ni som är intresserade av att lägga en beställning hos dem kan göra det och notera att jag tar med mig det hem till sverige sen. Då kommer frakten att bli från Skellefteå dit ni bor.

Så som sagt, vet ni av att ni skulle behöva nånting från AR som är för dyrt att skicka med post (tex luftfilter och kolfiberprylar), skicka antingen mig ett PM eller skicka till Stuart på Alice racing.

någon som har ett reg nr på en svx 550. ska börja ringa runt till lite försäkingsboloag.

Är det bara att köpa extra crossfälgar sen och smälla på eller det är inte så enkelt?
Behövs eftermarknads slipon eller orginal fungerar bra?

Eftermarknads ger bra mycke mer ljud och +4 hk
 
Styrenheten kostade apmycket förut, 13000 eller nåt och sprutet ca hälften men det är kanske ändrat, köp en hel hoj istället och sen när ni tröttnat på sidvagnen hänga tillbaka motorn och sälja hojen. Tror ni förlorar mindre pengar på det sättet? Om det inte dyker upp nåt på ebay.
 
var och provkörde aprilian igår och måste säga att jag vart jävligt nöjd ...synd bara att hojjen jag prova var strypt=(
 
Arrow har nu kommit med ett avgassystem som ser ut som silmoto.
Det ska tydligen finnas som Aprilia OEM part.

Har sökt lite utan resultat.

Någon som vet om detta är bättre än silmoto?
Låter mer/mindre?
Pris?
 
Arrow har nu kommit med ett avgassystem som ser ut som silmoto.
Det ska tydligen finnas som Aprilia OEM part.

Har sökt lite utan resultat.

Någon som vet om detta är bättre än silmoto?
Låter mer/mindre?
Pris?

Jag har kört med det, det är väldigt likt silmoto. Lite mindre skarpt ljud kanske, effekten är densamma. Tyvärr spricker de längst bak och man behöver någon som kan svetsa titan för att förstärka det.

Mest prisvärt är helt klart Silmoto's stainless steel system!
 
Jag har kört med det, det är väldigt likt silmoto. Lite mindre skarpt ljud kanske, effekten är densamma. Tyvärr spricker de längst bak och man behöver någon som kan svetsa titan för att förstärka det.

Mest prisvärt är helt klart Silmoto's stainless steel system!

Okej, där ser man.

Jag har silmoto helsystem idag.
Men tycker det låter lite väl mycket då jag bara kör gata.

Ska snart byta till en -08 och funderar på vad jag ska sätta på den.
Original låter mindre än en eldriven gräsklippare, inget kul precis.

Men RXV burken skulle tydligen låte lite mindre, kanske en sån man ska satsa på då?
 
Okej, där ser man.

Jag har silmoto helsystem idag.
Men tycker det låter lite väl mycket då jag bara kör gata.

Ska snart byta till en -08 och funderar på vad jag ska sätta på den.
Original låter mindre än en eldriven gräsklippare, inget kul precis.

Men RXV burken skulle tydligen låte lite mindre, kanske en sån man ska satsa på då?

Ja RXV-burken är det bästa för gatåkning. Akran är lika högljudd som silmoto SXV fast med ett dovare ljud. Det är säkert billigare att skaffa en RXV-burk än att sälja systemet och skaffa ett nytt system :) Då kan du använda SXV-burken när du ska åka bana :)
 
Ja RXV-burken är det bästa för gatåkning. Akran är lika högljudd som silmoto SXV fast med ett dovare ljud. Det är säkert billigare att skaffa en RXV-burk än att sälja systemet och skaffa ett nytt system :) Då kan du använda SXV-burken när du ska åka bana :)

Ja det är klart, det kan man ju göra.
Vet du något ställe i Tyskland som man kan köpa bara RXV burken?
Vill handla i Tyskland då jag slipper momsen då.
Akran gillar jag inte alls, förstör hela hojen tycker jag.
Ska vi stilrent.
 
Okej, där ser man.

Jag har silmoto helsystem idag.
Men tycker det låter lite väl mycket då jag bara kör gata.

Ska snart byta till en -08 och funderar på vad jag ska sätta på den.
Original låter mindre än en eldriven gräsklippare, inget kul precis.

Men RXV burken skulle tydligen låte lite mindre, kanske en sån man ska satsa på då?

Lite bakvänt resonemang tycker jag. På gata sabbar du mest för dig själv genom att låta mkt, kommer du ut på en bana och låter för mkt kan det sabba för alla dina ban-kamrater.


Glöm inte heller att reglementet för 2008 säger 94db och det lär inte bli tillåtet med HÖGRE ljud i framtiden.
 
Lite bakvänt resonemang tycker jag. På gata sabbar du mest för dig själv genom att låta mkt, kommer du ut på en bana och låter för mkt kan det sabba för alla dina ban-kamrater.


Glöm inte heller att reglementet för 2008 säger 94db och det lär inte bli tillåtet med HÖGRE ljud i framtiden.

Silmoto SXV burken i stainless klarar 94db ifall den e nypackad

RXV-burken har levt om 89-91db på de tester jag gjort :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top