Aprilia SXV

Barrett skrev:
2066425 Skulle det inte vara mer än 43-44 i en orginal CRF menar du?
Japp precis så menar jag. Det är vad jänkarna bänkar sina till orginal iaf.

*Edit, iofs får akra ut 48 ur sina orginal. Om det är olika mätmetod kanske?

Last edited:
DB skrev:
2067667 Och vart handlar man en Aprilia?
En Aprilia kan du handla på många ställen, om det är just en SXV du vill ha så är väl jag den ende i Norden som har fått en och jag köpte min på Jones MC i Karlskoga. Ring Niklas eller titta in där imorrn så finns hojen i butiken.

Olof Eriksson skrev:
2066690 Japp precis så menar jag. Det är vad jänkarna bänkar sina till orginal iaf.

*Edit, iofs får akra ut 48 ur sina orginal. Om det är olika mätmetod kanske?

48-49 hk skulle jag mer tro på. Lätt portad topp & avgassystem kan ju knappast ge över 10 hk. Jag får oxå ur 55 ur min utan större ingrepp.
Vill minnas precis som ni säger att amerikanerna inte använder samma skala för hk. Men det låter konstigt att dom skulle ha en motod som visar mindre, jag trodde alltid dom skulle vara värst!? :tungan

Amerikanarna mäter väll sina vevaxelhästkrafter helt utan någonting som kan bromsa effekten dvs allt runtomkring tas bort typ vattenpump generator etc.

Jösse skrev:
2069263 Amerikanarna mäter väll sina vevaxelhästkrafter helt utan någonting som kan bromsa effekten dvs allt runtomkring tas bort typ vattenpump generator etc.

Nu tror jag iofs det är mätningar från Amerikanska privatpersoner Olle sett. Rätta mig gärna om jag har fel.

Barrett skrev:
2069554 Nu tror jag iofs det är mätningar från Amerikanska privatpersoner Olle sett. Rätta mig gärna om jag har fel.

I Amerikanska crosstidningar så har Hondan gett drygt 50hk, nästan 52 i ett test. Den starkaste 450 motorn har faktiskt HVA och svagast har KTM varit av årsmodell -06.
Som jämförelse gav en KTM 580 med Akra 60hk så det är inga glädjebänkar iaf.

rejser skrev:
2069797 I Amerikanska crosstidningar så har Hondan gett drygt 50hk, nästan 52 i ett test. Den starkaste 450 motorn har faktiskt HVA och svagast har KTM varit av årsmodell -06.
Som jämförelse gav en KTM 580 med Akra 60hk så det är inga glädjebänkar iaf.
Jag har 53 hk i min 450. # 42

Barrett skrev:
2069554 Nu tror jag iofs det är mätningar från Amerikanska privatpersoner Olle sett. Rätta mig gärna om jag har fel.
Jo det var privatpersoner det.

Jag undrar mig hur min står till då. Avstrypt är den bra mycke rappare än en standard 02, trots att inget är gjort åt den? Kanske måste ta å bänka den iallafall... Nu är nog inte de där 43hk långt borta...

calle carlsson skrev:
2069826 Jag har 53 hk i min 450. # 42

Olika bänkar så det säger inte så mkt, men just KTM har vandrat lite upp och ner i hk de sista åren. -04 så gav en 450 51hk i ett test och då hade den 2 mer än nån annan 450.
I -06 testet där Hondan gav nästan 52hk så blev det 45 på KTM...strange.

Inga fler hojar som ni kört i samma bänk att jämföra med?
Nån annan 450, 580, 612 eller 1600cc Hayabusa va vet jag :)

Nu ska jag tydligen ha fått min SXV 5.5, tyvärr så är man inte hemma just nu så att man kan gå och klämma på den :(

Sen hittade jag en bild på en lustig upsättning av ljuddämpare.

Bifogat

• mittel-953.jpg
    mittel-953.jpg
    34.4 KB · Visningar: 1,271
acura skrev:
2184488 Nu ska jag tydligen ha fått min SXV 5.5, tyvärr så är man inte hemma just nu så att man kan gå och klämma på den :(

Grattis! Välkommen in i gänget! Du kommer inte ångra dig! :tummenupp

Får man hoppas att du kommer använda hojen på bana?

Angående ljuddämparna så har de inget med Aprilia att göra, de kommer från en liten firma i nåt udda land, Tjeckien, Slovakien, Slovenien nåt sånt? Ville bara klargöra det innan nån gör något påhopp, för fula är de. :)

acura skrev:
2184488 Nu ska jag tydligen ha fått min SXV 5.5, tyvärr så är man inte hemma just nu så att man kan gå och klämma på den :(

Grattis till hojen, ska du ha den som landsvägshoj eller bara tävling?

Sweet.... Vill också ha :)

Du måste skriva en utförlig recension på hojen så fort du fått tillfälle att köra den.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman