Aprilia SXV

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Ort
STHLM
Hoj
Hojlös...
Se till att tomgången ligger runt 2000 rpm så det inte låter på tomgång för minskat slitage tills du löst det, kan va några bultar som behöver skruvas åt, finns någon tråd om detta fel någonstans på Apriliaforumet!
Se "It could be loose bolts on the flywheel" eller "Sounds like chatter in the sprag clutch assembly caused by idling at too low a RPM"
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?308192-SXV-550-engine-noise-!-Decompression-rattle
Det är insprutning som bör justeras dvs TPS + synka trottlarna.
10W-60 I Motor
75W-90 I vxl lådan Extremt viktigt att inte dra åt pluggarna för hårt när du byter olja och då speciellt FCV pluggen !
Allt du behöver veta finns här!
http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?50-2006-2011-Aprilia-RXV-SXV-MXV-4-5-5-5-V-Twins
I denna tråd händer inget!


Tjenare,
Var precis och hämtade mig en Aprilia SXV 550 08a.
Jag har ett litet missljud när jag står på tomgång. Men försvinner när jag trycker in kopplingen. Några ideer?
Killen jag köpte hojen sa att det sitter förgasare på den. Är det rätt?
Vilka oljer är bäst att köra i dem?
Var är dessa hojarna strypta om den är strypt?
Samt vad är det som slits på dem? Vad borde man hålla koll på?
 
Last edited:

Jeffie

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
1995, Cagiva Mito
Är det bara min hoj som börjar vobbla upp emot 120km/h? eller är det vanligt. Och då menar jag inte lite så där så man sitter kvar. i 130 km/h så blir det jobbigt att hålla i sig.
 

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Är det bara min hoj som börjar vobbla upp emot 120km/h? eller är det vanligt. Och då menar jag inte lite så där så man sitter kvar. i 130 km/h så blir det jobbigt att hålla i sig.

Nej, alla gör så i standardutförande, mer eller mindre beroende på vad man väger och hur fjädringen är inställd. Finns lite trix, du kan bl.a. släppa upp gaffelrören 3 markeringar i kronan. En del tycker det blir bättre om man kapar av bakre delen av framskärmen. Jag provkörde utan men märkte ingen skillnad så jag har låtit min va. Skyddar ju kylare och oljetanken.

Kolla även noga så att den spårar som den ska, och att du inte har något glapp i styrlagret.

Vad jag läst så verkar tyvärr det enda som helt avhjälper problemet vara ny bakstötdämpare/sachs kit.
 

Jeffie

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
1995, Cagiva Mito
Det var ju ett helvete med. Jag väger bara 60 kg och har ett jävla problem med det. Och så körde min kompis den på 90 kg och han sa att han inte märkte så mycket av det.. :(
 

Snowman89

Guest
Är det någon här som har hyfsad koll på bromscylindern på SXVn?
Jag köpte ett "komplett" bromssystem som sedan visade sig sakna både bromsgrepp och pinnen från bromsgreppet och det fäste som sitter på bromspumpen.
Men då vissa säger att det är en bromspump 2006-2007 och en helt annan 2008 så vågar jag inte beställa delar..
Enligt säljaren så ska det vara från en 2007a men samtidigt sa han att den skulle vara komplett..
 

A.Isaksson

Idiot
Gick med
4 Jul 2010
Ort
Eksjö
Hoj
CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
Hej! Har en slorkoppling över som inte gått många timmar till CRF 450 och vad jag förstått så passar den även sxv. STM 003hon001 Artikelnummer om någon vill köpa och kolla upp den.
Pris : släng ett bud:)
 

Dannne1979

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2015
Ort
Mark
Hoj
Aprilia rxv 550 2007
Hej!
Har en rxv 550 som har problem med tändningen har en extra kabel vid batteriet med 3 kablar på när jag sätter den på minus går tändningen igång och byter jag den och sätter den på plus så går startmotorn så den går inte igång eftersom tändningen på maskinen måste vara igång för att den ska gå, nån som hat nåt bra tips tacksam för svar:):tummenupp:tummenupp
 

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Kommer aldrig att sälja...

Sent from my 2014817 using Tapatalk
 

Mekis

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Ulricehamn
Hoj
Husaberg FE450,Aprilia RXV550
Hej, någon som har en XVtuner kabel att sälja eller att hyra ut? Bor i Ulricehamn.
Jag har en kabel som inte XV-Tuner hittar så jag är även intresserad av att jämföra vissa datorinställningar med er som har en fungerande kabel.
 
Last edited:

Mekis

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Ulricehamn
Hoj
Husaberg FE450,Aprilia RXV550
Någon som sitter på diverse reservdelar, både chassi- och motordelar?
Borde finnas lite rasade hojar ståendes som ingen orkar att laga.
 

HansEman

Trött
Gick med
21 Aug 2003
Ort
i ett grönt hus
Hoj
Husqvarna 701E
Någon som sitter på diverse reservdelar, både chassi- och motordelar?
Borde finnas lite rasade hojar ståendes som ingen orkar att laga.

Jag har Aprilia original fram och bakbromsbelägg och o-ring/packboxsats till vattenpumpen och kraschpuckar liggandes, något som du eller någon annan här behöver?
 
Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Hej, någon som har en XVtuner kabel att sälja eller att hyra ut? Bor i Ulricehamn.
Jag har en kabel som inte XV-Tuner hittar så jag är även intresserad av att jämföra vissa datorinställningar med er som har en fungerande kabel.
Hej.

Jag har kabel över som du gärna får köpa om du fortfarande är i behov av en.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Grattis till en grym hoj, såg du mitt pm i december?

Njae, såg det nån månad efter och då var redan Rxvn bokad. 450 passar mig bättre då jag fått återfall för enduroåkat.
Köpte nyss på mig ett komplett Sxv-kit så nu har jag möjlighet till asfalt med.

Trivs du bättre med 701? (Har själv svårt för singelcyl..)
 

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Du får vet väl att std sxv-bakhjul inte går in i rxv-svingen både pga fälg- och navbredd, samt att motordrevet har annat utskick?

Inte heller svingarna är utbytbara då ramen har olika bredd...

Hoppas det var ett annat bakhjul du fick.

Sent from my 2014817 using Tapatalk
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Du får vet väl att std sxv-bakhjul inte går in i rxv-svingen både pga fälg- och navbredd, samt att motordrevet har annat utskick?

Inte heller svingarna är utbytbara då ramen har olika bredd...

Hoppas det var ett annat bakhjul du fick.

Sent from my 2014817 using Tapatalk


Nja. Det var gaffel, krona, bromsar, fälgar, sving, länkage, bakdämpare i detta kittet :banana
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top