Aprilia SXV

Annars går det bra att ta hem talon-drev ;) Finns hos alla återförsäljare av garage24/jofrab. Skulle det vara svårt att hitta så kan jag ta hem nästa gång jag beställer, men det finns typ 10 st återförsäljare i varje stad så ;)
 
här dyker det upp smärre problem hela tiden :)
men så är de ju, slitagedelar måste bytas,
hittade på mitt problem med att kedjan tog i däcket, och det var kedjestyraren som var slut så den tryckte in kedjan mot däckets kant.
köpte en ny, kostade under 200 lappen så det var ju inte farligt.

iaf. efter att jag bytt och ställt in kedja och hjul och ska iväg och åka så märker jag att vid gassläpp så går hojjen väldigt långsamt tillbaka till tomgångsläget. inte alls rappt och lätt som tidigare då det var respons direkt. den går sakta sakta från 4500rpm och neråt till 2500 (tar ca 6-7sek)

någon som vet vad detta kan bero på? gärna omgående.
 
här dyker det upp smärre problem hela tiden :)
men så är de ju, slitagedelar måste bytas,
hittade på mitt problem med att kedjan tog i däcket, och det var kedjestyraren som var slut så den tryckte in kedjan mot däckets kant.
köpte en ny, kostade under 200 lappen så det var ju inte farligt.

iaf. efter att jag bytt och ställt in kedja och hjul och ska iväg och åka så märker jag att vid gassläpp så går hojjen väldigt långsamt tillbaka till tomgångsläget. inte alls rappt och lätt som tidigare då det var respons direkt. den går sakta sakta från 4500rpm och neråt till 2500 (tar ca 6-7sek)

någon som vet vad detta kan bero på? gärna omgående.

Antingen att den tjuvar luft någonstans eller att den går för snålt. Har den inte varit så innan så lär det ju vara att den sugen luft någonstans där den inte ska det. För mappningen lär ju inte ändras om du inte pillat med den. =)

\Masonit
 
Antingen att den tjuvar luft någonstans eller att den går för snålt. Har den inte varit så innan så lär det ju vara att den sugen luft någonstans där den inte ska det. För mappningen lär ju inte ändras om du inte pillat med den. =)

\Masonit

ja men frågan är då vart,(någon aning på ställen att titta först?) kan detta fenomen bero på dåliga insugsgummin?
den är nyligen uppdaterad med mapp, osv så detta bör det inte vara, dessutom så ställdes den att gå lite fetare.
 
Tjena sxv folk! undrar om någon fått sin aprilia sxv 550 stulen!? tror det var en -08 det satt dyno jet power commander på cykeln.. killen hade ej regplåt lr körkort så det kändes lite lortigt så att säga.. ;)
Mvh
 
Ang lameller och stålskivor till kopplingen från Honda, vilken årsmodell har ni köpt till då så att det passar?
Fanns olika kitt att köpa, 04-07 & 08-10 typ, vet inte om det var precis de här åren dock..
 
fan alltså dom här maskinerna tycker inte om när man slangar.

två dagar i rad har jag kommit hem och sett att vänstra stöveln blivit blöt, kan inte avgöra om det är olja eller soppa, förmodligen olja. (ser ut som att det möjligen kommer från uppsamlingskärlet under kåpan, kan detta stämma?)

bifogar en bild från var det är mest blött, och vad är den pluggade slangen för något?

20100707073.jpg
 
fan alltså dom här maskinerna tycker inte om när man slangar.

två dagar i rad har jag kommit hem och sett att vänstra stöveln blivit blöt, kan inte avgöra om det är olja eller soppa, förmodligen olja. (ser ut som att det möjligen kommer från uppsamlingskärlet under kåpan, kan detta stämma?)

bifogar en bild från var det är mest blött, och vad är den pluggade slangen för något?

View attachment 314076

Det är dräneringsslangen från luftburken. När du har för mycket olja kan den trycka ut oljan i luftburken och den är inte helt tät så det kan kanske vara där oljan på din stövel kommer ifrån när du slangar.
Uppsamlingskärlet är expansionskärl för kylaren så det borde inte vara olja.

Ang lameller och stålskivor till kopplingen från Honda, vilken årsmodell har ni köpt till då så att det passar?
Fanns olika kitt att köpa, 04-07 & 08-10 typ, vet inte om det var precis de här åren dock..

Jag har kört med de tidiga årsmodellerna, funkar kanon.
 
Last edited:
ah tackar för det snabba svaret. är ändå dags för oljebyte, så de blir att vara noga denna gången så det inte blir för mycket.
bör man rengöra omgående när den tryckt in olja i luftburken?
 
är det någon som vet vem som har haft denna cykel ?

0816525589.jpg


funderar på att handla. men nuvarande ägare är lite osäker på historia. så jag är lite sugen på att komma i kontakt med han som preppade den .
 
Det är mycket roliga prylar på den så det går väl att köpa oavsett historia? :)

Jag gissar men jag tror att första ägaren bor i dina trakter(vet du någon som har/haft en Desmosedici eller WorldSBK-Ducati så är det förmodligen samma person), tror det var ännu mer bling på hojen från början, vad hojen gjort sen dess vet jag inte men tror inte den har någon bakgrund på bana iaf. Rätta mig om jag har fel någon..? :)
 
Det är mycket roliga prylar på den så det går väl att köpa oavsett historia? :)

Jag gissar men jag tror att första ägaren bor i dina trakter(vet du någon som har/haft en Desmosedici eller WorldSBK-Ducati så är det förmodligen samma person), tror det var ännu mer bling på hojen från början, vad hojen gjort sen dess vet jag inte men tror inte den har någon bakgrund på bana iaf. Rätta mig om jag har fel någon..? :)

klas lennar pålsson vet jag att första ägaren heter.

det som man försöker få fram som inte nuvarnade kan svara på är om storservice är gjort på motor då den gått 800 mil och nuvarande ägare inte vet. eller är jag kinkig ?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top