Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gör ett kompprov så ser du om kolvar/ventiler är ok.
Kanske ventiltätningarna är dåliga.....
Nån som har bra tips på icke Aprilia kopplingshandtag och vajer som passar bolt on på en SXV? Jag har seriösa problem att få fram delarna jag saknar från Aprilia (Vajer + överfall som håller fast handtaget i styret) och måste börja titta på andra lösningar så jag får hojen körklar till Ålandslägret. Jag behöver alltså hela kopplingshandtaget inkl fast del som monteras på styret, inte bara själva greppet. Har hört om nån som satt på ett KTM handtag men vet inte vilket.
Greppet är samma som Husqvarna så det borde fästet också vara, annars om du ska köpa allt kan du väl köpa vilken eftermarknadspryl som helst som är för vajer?
Hur många olika art.nr har du provat att beställa på? Tror det finns tre olika eller nåt, det skiljer mellan SXV/RXV osv och jag tror allt passar. Annars borde man väl kunna göra en egen vajer? Det är ju inga konstiga grejer i ändarna. Jag har en extra men känns som jag vill ha den kvar.
Nån som har bra tips på icke Aprilia kopplingshandtag och vajer som passar bolt on på en SXV? Jag har seriösa problem att få fram delarna jag saknar från Aprilia (Vajer + överfall som håller fast handtaget i styret) och måste börja titta på andra lösningar så jag får hojen körklar till Ålandslägret. Jag behöver alltså hela kopplingshandtaget inkl fast del som monteras på styret, inte bara själva greppet. Har hört om nån som satt på ett KTM handtag men vet inte vilket.
Har du det nya art nummret på vajern? Besäller din handlare det gammla så lär det inte komma mycket. Det nya är AP9100486
Tackar så mycket för informationenDet ska jag kolla upp på en gång. Jag fick nämligen en del grejer i veckan men inte vajern och överfallet till kopplingshandtaget så klart som var det viktigaste...
Vilket filter lock har du.... Plast eller Aluminium,jag fick inte mitt Alu lock att bli tätt. Provade flera olika oringar men det gick inte så jag kör med plast loket.
Alu. Men det var tätt innan jag bytte olja.
Det vanligaste felet då den läcker olja vid oljefiltret är att locket har dragits för hårt..
Locket ska dras med 25Nm..
De flesta crosshojar har separerat! Ena pluggen är mitt under och den andra är innanför växelpedalen, en insex
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |