Aprilia Sxv 550. (Går som moped/illa) HJÄÄÄLP!!

Ingjald

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Hoj
Aprilia Sxv 550 09
Hej jag har en sxv 550 som funkat konon sen jag köpte den,
Jag böt kolvar och serva den i vinter, böt även kablar till start motor,
När jag satt ihop allt så funka den bra ett par gaspådrag. sen hör man hur den byter tändkurva och blir seg och skjuter både genom luft burk och bakåt, och den dör gärna med.
Jag har konstaterat att det inte här kamdrivning då hojen går bra ett bra tag. kall som varm.
det är inte ventilerna heller har kollat dom, Och samma här då skulle han ju gå illa när han blev varm, men felet är inte värme relaterat. då han går bra bara man startar om den igen.
Har kollat vevaxel givaren (ohm) och den verkar ok. jag har kollat temp givaren till vattnet men den e okay med,. Jag börjar faktiskt tro att (ecu-boxen) är trasig,

Jag har då frågan finns det någon i örebro trakten eller en bit ifrån som kan låna ut lite delar som jag kan testa med, Prio grejer jag vill testa är 1 ecu. 2 Vev axelgivare.

Givetvis kan jag ta med mig motorcykeln och pröva under vakande öga!

Om inte annat så kanske jag får köpa mig en ecu av någon på forumet.
Jag har en aprilia sxv 550 2009.

Det är inte så att du vänt ena kammen ett halvt varv fel? Då går den på båda cylindrarna först, försöker man gasa dör den ena cylindern. Ta bort tändstiften och känn på kompen med fingrarna, de ska blåsa varannat varv, blåser de ungefär samtidigt är det fel.

Det är inte så att du vänt ena kammen ett halvt varv fel? Då går den på båda cylindrarna först, försöker man gasa dör den ena cylindern. Ta bort tändstiften och känn på kompen med fingrarna, de ska blåsa varannat varv, blåser de ungefär samtidigt är det fel.

Okaay ska kika. men borde inte hojjen gå illa från första start då ? nu går den som en klocka och svarar fint på gasen kanske 2 ggr innan den går illa.

Jag gjorde din test och jag hade fått det 180 grader fel. 2 takter på samma varv, jag plocka ur motorn och ställde motorn i död läge och vred runt kam axeln 180grader, nu går bågen som en klocka :) tack tack!

dum miss av mig dock, borde veta bättre ^^

Lysande, kul att man kunde hjälpa till, du hade kunnat vända den främre kammen utan att ta ur motorn men det är säkert skitsamma nu när hojen går som en klocka igen. :)

Som tack för hjälpen förväntar jag mig att du kommer och kör lite på Örebro Supermoto Racepark, nu i helgen är ett perfekt tillfälle att börja. :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?261839-%D6rebrol%E4ger-2013

Lysande, kul att man kunde hjälpa till, du hade kunnat vända den främre kammen utan att ta ur motorn men det är säkert skitsamma nu när hojen går som en klocka igen. :)

Som tack för hjälpen förväntar jag mig att du kommer och kör lite på Örebro Supermoto Racepark, nu i helgen är ett perfekt tillfälle att börja. :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?261839-%D6rebrol%E4ger-2013

Jag tänkte göra det med motorn på plats men jag ville få upp den på bänken hellre, tyckte det var så mkt bös ivägen ^^ Ja jag har vart där o kikat några vändor. Tänkte jag skulle pröva på. Dock kan jag inte i helgen.

Men jag tackar för hjälpen hursom!

Mvh emil!

Du ska inte åka någon sväng förbi Kvinnersta? Jag har problem med el-kablaget hur det ska vara draget?? Vore enkelt att titta på en fungerande ;)

Du ska inte åka någon sväng förbi Kvinnersta? Jag har problem med el-kablaget hur det ska vara draget?? Vore enkelt att titta på en fungerande ;)

Jo det går att ordna. Jag skickar pm med mitt Tele nr så är det bara att ringa om det är så att du vill se min sxv.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti