Aprilia Sxv 550 2009

lär väll aldrig köpa ny men en beg, ny = 97k + eventuella trimrör. värker i plånboken.
 
100h servicen skall enligt uppgift kosta 4000-5000kr i material med packningar , kolvar osv

+ växellådor !!

På ktm:en?

När vi körde på åland verkade dom bara trilla isär:pannkyss

lär väll aldrig köpa ny men en beg, ny = 97k + eventuella trimrör. värker i plånboken.

köp köp köp köp min

Fan vad svårt det är att sälja motorcyklar på sensommar/ höst. Hade samma problem förra året:(

Fråga "Henke_hå" här på forumet, han har garanterat svar på detta!

För att rädda Aprilian. Jag har också hatat den några gånger men om man jämför med en nästan likvärdig motorcykel som också är byggd för race så kan man väll säga samma sak som dig fast "fråga vem som helst som kör husaberg hur långt en sån håller."
 
Last edited:
För att rädda Aprilian. Jag har också hatat den några gånger men om man jämför med en nästan likvärdig motorcykel som också är byggd för race så kan man väll säga samma sak som dig fast "fråga vem som helst som kör husaberg hur långt en sån håller."

henke_hå har kört sin aprilia på gatan, frågan var hur maskinen håller på gatan, därför bör väl han kunna ge ett bra svar på frågan.


Jo, men sen har han plågat den hårt också... Min har hållt hur bra som helst.

Plågat den hårt (om du nu tänker på höga varv) har han definitivt inte gjort om du jämför med hur dom körs på bana.
 
Last edited:
hittar ingent om rxv 450 08 nån som vet hur möö mos det e i en sån?? har tänkt åka både cross bana och enduro med den vad e skilnaden på 450 å 550 enduron bara motorn lr??
 
hmm. Polarn ringde nån affär och fråga lite om 550 och han rek att inte köra gata med den hojen. Utan att aprilia har marknadsfört den hojen lite fel sa han.
 
nån som vet om det finns en rxv tråd här nån stans
 
henke_hå har kört sin aprilia på gatan, frågan var hur maskinen håller på gatan, därför bör väl han kunna ge ett bra svar på frågan.

Plågat den hårt (om du nu tänker på höga varv) har han definitivt inte gjort om du jämför med hur dom körs på bana.

Min erfarenhet av aprilian e lite blandad. Visst bra drag men den drar varken husa 650 eller ktm 450 på motard bana. Dock så whoppar den fett på typ kinnekulle, falkenberg, gelleråsen mfl.
Fjädringen är dock förbannat mjuk orginal. Husor o ktm:er är väl lite mer mek men är samtidigt jäkligt lättmekade. Men när en aprilia går sönder då kan det bli riktigt jobbigt. Så jag antar att det går jämt upp vad man än väljer :)

Men vill man köra lite gata och bana så är det en förbannat kul maskin. Henk spöade ju oss alla på Kinnekulle. Tom Sämsgård fick det svårt :D
 
har det kommit någon info om 09 sxv ännu ? jag har legat på sjukhus i en månad så jag är lite oinformerad :tungan
 
Har inte aprilias 550 och 450 haft problem med tillförlitligheten?
 
Jo de har haft lite strul, men det har de flesta modeller och fabrikat när de kommer ut på marknaden, -08 modellerna verkar vara bra, min har inte haft några strul alls. Mycket beror på vem som har den o hur man tar hand om sina grejer, som med allt annat.
 
kenpro "Mycket beror på vem som har den o hur man tar hond om sina grejer, som med allt annat" Kloka ord!
 
Ang prestandan så kan jag inte göra annat än att hålla med.
Men på motard eller crossbana är det för mycket att hantera. Trots 20 pållar mer i motorn så går det inte fortare.

På gata och bana måste den ju vara perfekt.
 
Hej, lånar tråden lite. Har en ktm duke II 2001 som jag oturligt nog krasha första dagen jag fick kortet, så man har nu gipsad arm och ben :) Verkar vara lite knepigt med att få tag på dom delarna jag behöver och så tycker jag den hojen är ganska hög, problem att nå ner med fötterna. Har kollat på blocket på Aprilia SXV 550, tycker den ser okej ut men blir lite orolig när dom ligger runt 50000:- och är 07 och 08 och gått max 500mil? Är folk inte nöjda med dom eller ska det bytas massa vid 500mil eller? Och är även den hojen lägre än ktm duke? Ska endast köra på astfalt med hojen.
 
Last edited:
Hej, lånar tråden lite. Har en ktm duke II 2001 som jag oturligt nog krasha första dagen jag fick kortet, så man har nu gipsad arm och ben :) Verkar vara lite knepigt med att få tag på dom delarna jag behöver och så tycker jag den hojen är ganska hög, problem att nå ner med fötterna. Har kollat på blocket på Aprilia SXV 550, tycker den ser okej ut men blir lite orolig när dom ligger runt 50000:- och är 07 och 08 och gått max 500mil? Är folk inte nöjda med dom eller ska det bytas massa vid 500mil eller? Och är även den hojen lägre än ktm duke? Ska endast köra på astfalt med hojen.

Tror inte höjdskillnaden är så stor, däremot är sxvn smidigare men har usel startmotorkvalitet och en jävla service mot duken...
Däremot kolla hur du har justerringarna på bakhjulet på duken, du sänker 3 cm om de sitter åt fel håll, sen kan du ju höja gaffelbenen nån cm med...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top