Aprilia SXV 450?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Tankarna går åt alla håll just nu och återigen är man inne på motardfunderingar. Förr eller senare åker R1:an och min fråga är om någon här har koll på Aprilias SXV 450?

1) Har de några svagheter man bör veta om?
2) Finns det några bra apriliaverkstäder i södra Sverige?
3) Annat man bör veta?

Vet att det kan bli svårt att sadla om men någon försändring blir det och motard är en ny erfarenhet för min del.

Tack! /D.

Sporthojs mest vankelmodiga! Fan du har ju det bästa man kan tänka sig... var nöjd med det:tummenupp Om du nu känner att du vill ha en sxv så välj i så fall 550:n.

Undrar också... Varför 450 och inte 550?
Har iaf hört att det är det värsta man kan ha i motardväg.

Sporthojs mest vankelmodiga! Fan du har ju det bästa man kan tänka sig... var nöjd med det:tummenupp Om du nu känner att du vill ha en sxv så välj i så fall 550:n.

Hehe...normalt sett skulle jag försvarat mig men du har nog rätt, jag har hamnat i ett I lands dilemma utav guds nåde. Vet att jag har det bästa man rimligen kan förvänta sig att ha och ingen hade varit gladare om det funnits möjlighet att behålla både WR:en och R1:an. Problemet är jag jag är tvungen att prioritera här i livet samtidigt som jag har en del dåligt samvete gentemot mina barn. Antar att jag inte är helt ensam med mina tankar.

Det vore så himla bra om man kunde köpa sin en motard (450,550 eller Husa 650 fe) och vara nöjd. Det hade varit rimligt på alla sätt. Mitt största problem är att rimlighet nästan aldrig är kul i längden. Måste iallafall ge Motardåkandet en chans, men helt klart är det läge att provköra innan köp. Tycker min WR 450 F-07 är rena moppen på vägen och jag hoppas verkligen de rena motarderna känns helt annorlunda.

Blir det motard så blir det inte för att fara rundor på mina vanliga vägar, det kommer bara att kännas "B", utan den skall användas för att utveckla mig själv som hojåkare. Och det finns mycket att lära som jag svårligen kan lära mig på en dyrvält 180 hk maskin.

Visst är jag velig men mitt i allt velande kör jag mycket hoj, både i skogen och på vägen. Sist igår då R1:an fick kryssa mellan snöhögarna:gnissla .

Tack för svaren och tipsen gällande 550:an. Att jag kollade på 450:an beror på att den bör vara lättare att hantera till det jag tänker ha den till samt att den varvar 14000 rpm (har lite svårt för tröskor på vägen, likt min traktor till WR 450F). Sist men inte minst säljer de ut nya 07:or för 69 papp, inte illa!

/D.

Att jag kollade på 450:an beror på att den bör vara lättare att hantera till det jag tänker ha den till samt att den varvar 14000 rpm (har lite svårt för tröskor på vägen, likt min traktor till WR 450F). Sist men inte minst säljer de ut nya 07:or för 69 papp, inte illa!

/D.

Vad ska du ha den till? Skulle jag köpa en ny skulle jag absolut köpa 450 igen, men jag kör bara bana, där är det fördel 450, kör du bara på vägen är kanske 550 mer lämlig eftersom 450 ständigt kräver varv, fast det var väl det du gillade? :) Om du är van vid radfyra ska du iaf definitivt ha SXV eftersom motorkaraktären är mycket roligare och ingen dieseltraktor som enstånkorna.

Vad ska du ha den till? Skulle jag köpa en ny skulle jag absolut köpa 450 igen, men jag kör bara bana, där är det fördel 450, kör du bara på vägen är kanske 550 mer lämlig eftersom 450 ständigt kräver varv, fast det var väl det du gillade? :) Om du är van vid radfyra ska du iaf definitivt ha SXV eftersom motorkaraktären är mycket roligare och ingen dieseltraktor som enstånkorna.

Min WR450 var allt annat än en dieseltraktor.. Varvar ju mer än 11 och drar hela vägen! Men Jag kan tänka mig att en twin är kuuul.

Jo jag föredrar varvvilliga hojar, kanske mitt 2 taktsförflutna som förföljer mig:) . WR 450:an är en dröm i endurospåret (har haft en WR250 också), där uppskattar man den lugna traktorkaraktären. På vägen vill man dock ha lite varv för att komma undan känslan då man drar igång Perkinson dieseln i båten.

Min tanke var också att jag skulle trivas bättre med en twin än en enstånka, annars är Husabergen att starkt alternativ. Oavsett om det är en 450 eller 550 vi talar om är det så fruktansvärt stor skillnad mot man är van vid. Köper inte den typen av hoj för att få en effekt kick utan för att utveckla min körteknik på områden jag ännu inte behärskar. Då hade kanske 450:an varit ett bättre val. Det gäller bara att sedan inte börja klabba med effekthöjande trams (vilket är lättare sagt än gjort :D ).

Vi får se var det bär hän, precis som tidigare sagt är jag nog sporthojs mest veliga person just nu. Har 2 kanonhojar i garaget men ännu är inte i balans med totalbilden i livet.

/D.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...