Aprilia sx 125 -08

Apelsinjuice

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2012
Hoj
Derbi gpr 125 racing -06
Hej! Är det någon som har erfarenhet av aprilia sx 125? Och vad allt behöver göras för att man ska få ut över 25hk ur den? Det är nämligen så att jag har hittat en fin och billig som jag kanske ska köpa men tyvärr(?) är den inte trimmad. Det självklara köpet är ett gianelli rör, men jag är osäker på om det räcker?

borde väl finnas bänksiffror? vill du få ut mer kan du lämna bort till nån som portar/planar/borrar etc =)
luftfilter, avgass. och rätt bestyckning är väl nåt att börja med iaf:tummenupp

borra cdi:n, byta rör är enklast annars är det ut med katalysator och pluggen i orginal röret, RAVE ventil om det inte finns på den. finns att hitta hyffsat billigt på ebay.
Förgasaren är skit på den och behöver mkt pillandes pga. TPS osv för avgaskrav, så jag skulle ha bytt till 34mm.
tjöp tjöp skön hoj :)

borra cdi:n, byta rör är enklast annars är det ut med katalysator och pluggen i orginal röret, RAVE ventil om det inte finns på den. finns att hitta hyffsat billigt på ebay.
Förgasaren är skit på den och behöver mkt pillandes pga. TPS osv för avgaskrav, så jag skulle ha bytt till 34mm.
tjöp tjöp skön hoj :)
Hmm, det blir dyrt det där :huvet Trimrör: 2.5K+ Rave: ca 3k? 34mm fögg: 2.5K Totalt: 8K :död

Och sen finns det ju också vforce3 osv osv osv :/

ska du bara ha den ostrypt så billigt som möjligt så kapar du upp orginal röret och slänger ut allt hippie tjafs, kolla ebay i england / tyskland och hitta en beggad rave ventil och borrar CDI:n då kommer du hyffsat billigt undan, förgasaren är inte något måste, bara lite jobbig att ställa in, ska du köpa annan fögge så skulle jag kollar runt på diverse moped forum, blocket, ebay osv. brukar kunna hitta riktigt billiga förgasare :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park