aprilia rxv 550??????

ristarpen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
utan för tillfället.. tidigare ktm525 xr650 gsxr750
Tjena jag funderar på att köpa en rxv 550 hur är kvaliten på dom hojjarna och hur ofta ska man serva dom?? har tidigare ägt en ktm 525 exc mycket nöjd men vill ha något smidigt med mera effekt.. och stämmer det att det är 70 hk

jepp det stämmer att den levererar så mycket effekt. Som tur har du en knapp med olika mappar, så du behöver inte alltid ha så mycket effekt ;) kom på 2008:an dock.

servicen är mellan 15-50 timmar beroende på körstil.

Vi har sålt 12 hojar till http://www.myadventure.se/ ifall någon är sugen på testa en rxv! Självklart är det gratis om ni sätter upp er på en hoj :)

Hej,

Lånar tråden lite:rolleyes:

Kommer köpa en Aprilia SXV 550 denna vecka! Längtar så mycket att man inte kan sova på nätterna :)

Jag har letat efter något test på denna hojen men inte hittat något. Det ända jag vet är att bike gjorde ett 2006. Men finns det inget kul test på nätet , någon?

Vart ska man försäkra den, ringde runt idag...

Trygghansa: 7500kr
Folksam: 9132kr
IF: 11676kr
Bilsport och MC: 19317kr (bas förs.)

Skall ringa Länsförsäkringar i morgon också.
Priserna ovan gäller helförsäkring på ett år!

Ser ut att kosta en del ändå... den är ju reggad på fjantiga 15kw! Men inget bolag går ju efter den effekten... eller vet ni något som gör det kanske?

Mvh Robin

Jag betalar 384 kr/månaden för helförsäkring när den är påställd. Länsförsäkringar....

Bilsport & mc kostar väl 6 papp i innerstad som offroadförsäkring eller?

Tjena..yes har läst den tråden..hela faktiskt... tog en vecka typ och jag hade glömt hälften när jag var färdig :va '
Vet att jag läste om någons försäkringspremier i den tråden iaf.

Bilsport & mc kostar väl 6 papp i innerstad som offroadförsäkring eller?

För att ha bilsports offroadförs. är det 24 år eller äldre som gäller..jag är bara 23 tyvärr.

Går de med på att man har offroad försäkrat på en asfaltsanpassad hoj? Dom ser väl ingen skillnad kanske.. :)

Vilket försäkringsbolag ger premier efter strypt effekt då? Man läser ju om folk som skriver i sina annonser: strypt till 25kw = billig försäkring tex.

Last edited:
Tjena..yes har läst den tråden..hela faktiskt... tog en vecka typ och jag hade glömt hälften när jag var färdig :va '
Vet att jag läste om någons försäkringspremier i den tråden iaf.

För att ha bilsports offroadförs. är det 24 år eller äldre som gäller..jag är bara 23 tyvärr.

Går de med på att man har offroad försäkrat på en asfaltsanpassad hoj? Dom ser väl ingen skillnad kanske.. :)

Vilket försäkringsbolag ger premier efter strypt effekt då? Man läser ju om folk som skriver i sina annonser: strypt till 25kw = billig försäkring tex.
Jag har bra premie på länsförsäkringar på mina. Tror det är runt 3500kr hel helår. Bor inte i storstad.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back