Aprilia rxv 550

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
...
Hoj
ingen för tillfället
Tjenare, funderar på att köpa mej en Aprilia rxv 550 nästa sommar, är det någon som kan nämna några för och nackdelar, och lite angående hur ofta man får byta olja, filter osv. Nämn t.ex hur den är att köra, är den tung och så vidare.

MVH/ekenz
 
RXv

Hej, Jag är nöjd med min rxv förutom att jag väntar på ny hastighets mätare och att oljetrycksgivaren ger upp hela tiden.Ska få en 3:e sen den var ny i maj.
Den är väldigt stabil och verkligen blixtsnabb! nästan farlig.
jag tycker inte den känns för tung,men kan tänka mig att den känns tung på tex.en crossbana.Men för lite grus och på små stigar osv.är den kanon.Jag kommer ca 10 mil på en tank.Och byter olja var 13:e timme och i lådan var 25:e mil.Jag ska byta framdäck från 90/90 21 till 80/100 21 och testa,för jag upplever att framdäcket "hasar" för mig. Båda däcken är orginal michelin.Jag har redan bytt bak en gång.efter CA 120 mil.

mvh peter
 
Hej, Jag är nöjd med min rxv förutom att jag väntar på ny hastighets mätare och att oljetrycksgivaren ger upp hela tiden.Ska få en 3:e sen den var ny i maj.
Den är väldigt stabil och verkligen blixtsnabb! nästan farlig.
jag tycker inte den känns för tung,men kan tänka mig att den känns tung på tex.en crossbana.Men för lite grus och på små stigar osv.är den kanon.Jag kommer ca 10 mil på en tank.Och byter olja var 13:e timme och i lådan var 25:e mil.Jag ska byta framdäck från 90/90 21 till 80/100 21 och testa,för jag upplever att framdäcket "hasar" för mig. Båda däcken är orginal michelin.Jag har redan bytt bak en gång.efter CA 120 mil.

mvh peter

Vad har du för däckstryck?

Mellan 0,8-1,0 är perfekt för endurokörning tycker jag.
 
Hej jag har 1,0 i.

Hej!

De borde ju va ok. Men innan du köper nytt däck så kan du ju prova att släppa ut lite.

På min KTM 400 EXC som jag hade tidigare (innan jag blev tvungen att sälja mina båda KTM:er för att ha råd med min SXV) så hade jag lite pyspunka fram (alltså de läkte lite lite luft hela tiden), och när jag skulle ut och köra i skogen och på grus med den så körde jag alltid i 1,0, och allt eftersom de pös ur lite luft så märkte man en stor skillnad till de bättre, fram tills man kom ner mot 0,5-0,6 där nånstans så blev det sucessivt sämre. Så 0,8 tror jag är optimalt faktiskt.

Lycka till:tummenupp .
 
550

Hej!

De borde ju va ok. Men innan du köper nytt däck så kan du ju prova att släppa ut lite.

På min KTM 400 EXC som jag hade tidigare (innan jag blev tvungen att sälja mina båda KTM:er för att ha råd med min SXV) så hade jag lite pyspunka fram (alltså de läkte lite lite luft hela tiden), och när jag skulle ut och köra i skogen och på grus med den så körde jag alltid i 1,0, och allt eftersom de pös ur lite luft så märkte man en stor skillnad till de bättre, fram tills man kom ner mot 0,5-0,6 där nånstans så blev det sucessivt sämre. Så 0,8 tror jag är optimalt faktiskt.

Lycka till:tummenupp .
Hej, okej där ser man,- ja ska prova får jag se, nästa gång vi ska ut.:)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top