Aprilia rxv 550 2007 tändningen startar ej

Dannne1979

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2015
Hoj
Aprilia rxv 550 2007
Hej
Har en aprilia rxv 550 2007 som inte startar är något jox med tändningen har en extra kabel vid batteriet med tre kablar på. sätter jag den på minus på batteriet så funkar tändningen och displayen lyser och allt, sen sätter jag den på plus då funkar startmotorn när jag trycker på startknappen men den går ju inte igång eftersom tändnigen inte funkar undrar om nån vart med omdetsamma tacksam för svar. :tummenupp

Frågade han och han visste inte köpte den som rep objekt kollat elschemat och hittar inget så konstigt att det blir så att den är på minus så funkar tändningen och plus så går startmotorn

Tjao
Min Aprilia RXV ville inte starta, men felet var enkelt, oxid i en av kontaktstyckena bakom lyset.
Jag har orginal lyse med displayen på. Om du har en massa hemmapul bland elektroniken kanske det är oxid där?
Spraya och öppna stäng kontaktstyckena för att få kontakt igen!
Har du kopplingsschema?

En kabel med tre? Lägger du alla på plus resp minus? kabelskor på kablarna? Saknas nått relä kanske?

Tack för tipsen ska kolla alla tre är kopplade på samma kabelsko. Skickar en bildimage.jpg

Var en säkring som var ergad så nu starta den efter stått i två år tusen tack för tipset:tummenupp

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back