Aprilia RSVT Futura blir Streetfighter

Wow, vilken skillnad! Bra jobbat! :) Jag ska ärligt säga att jag inte är extremt glad i fighters och kåpförsedda bågar som byggs om till nakna men du har lyckats bra, gillar din bättre än originalet! :tummenupp
 
Nej du, har inte varvat mer än kanske 7...fattar inte varför det hände...
Alltså för att förtydliga den fungerar precis som vanligt, men ligger 2000 varv under vad den ska visa, så man får liksom gissa varvtalet!
 
Nu är elen tillsnyggad bak, allt klart inför besiktningen imorgon, antingen garvar dom bara & ber mig återkomma, eller så går det vägen, DB-killers monterade, men tycker iaf att den väsnas rätt bra :gnissla....fingers crossed!

IMG_2306.jpg
 

Bifogat

  • IMG_2305.jpg
    IMG_2305.jpg
    240.2 KB · Visningar: 120
  • IMG_2304.jpg
    IMG_2304.jpg
    240.8 KB · Visningar: 127
Last edited:
Härlig tur med bygget idag!, har haft många hojar, men den här skrämmer mig lite med sin låga vikt & effekt / mapp anpassad för en tung sporttouring....:brynad


IMG_2325.jpg
 
Futuran var ganska lätt från början, torrvikt 210.
Den är bantad med ca 20 kg minst vilket ger en torrvikt på runt 190 kg, dvs ungefär samma som en KTM 950 SM, samt Triumph S3 1050 men med mer effekt (än Kåtten då). :rolleyes:

Aprilia Falco väger 190 torr, & min har mindre skrot på sig...så gissningen ligger på ca 180-185 kg. med 115 hk, 100 nm

20 kg bantad kan vara en underdrift dessutom, ska försöka väga den vid tillfälle.
 
Last edited:
Jag har för mig att en redig Ducati Monster väger 210 kilo, kan det verkligen vara sant att din är så lätt orginal? Otroligt!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top