Aprilia RSV4 R - i var Rookies depåbox

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Nu är den billigare (än Factory-versionen) RSV4 R officiell.

”...available for a even wider range of bike enthusiasts thanks to the arrival of the R version.

”...maintains all of the features that make the Aprilia RSV4 project unique: a 1000 cc, 180 HP, V4 engine, integrated Ride-by-Wire electronic management, twin injectors, racing-derived frame and cycle parts and an extremely compact size.”

Dessutom passagerarfotpinnar, gissar jag (svårt att se på bilden). Frågan är vad man inte får? Lika dyr fjädring som på Factory, gissar jag. Bifogar också bild på förlagan/mallen...

Ska tydligen kosta 16.000 € = 166.000 kr.

http://www.worldsbk.com/en/news/latest-news/1026-first-official-image-of-aprilias-new-rsv4-r-.html
 

Bifogat

  • screenshot_03.jpg
    screenshot_03.jpg
    196.8 KB · Visningar: 299
  • rsv4r_lateraledx_bianco_300x200low.jpg
    rsv4r_lateraledx_bianco_300x200low.jpg
    69.4 KB · Visningar: 334
Last edited:
Den vänstra är väl en twin? RSV2 typ

Kanske ska tillägga att rookies med ev. behov av reservdelar bör beställa minst två?
 
Det som gör denna hojen billig att tävla i Rock1000 är att när du lagt den första gången och saknar en specialbult tar det tills 2015 innan man får hem den, skitbilligt att raca med en sån :näsblod

/ Jens
 
Det som gör denna hojen billig att tävla i Rock1000 är att när du lagt den första gången och saknar en specialbult tar det tills 2015 innan man får hem den, skitbilligt att raca med en sån :näsblod

/ Jens

Nu tycker jag att du är lite vrång Jens, fram med mångfalden i depåerna!
 
Den vänstra är en RSV4 med race-specifikation.

Nu ja, efter du ändrat "Senast ändrad av Nyteknik : Idag kl 12:13". Den förra hade dubbla ljuddämpare, bananbaksving, "longtail" samt att det bara stod RSV60 istället för RSV4 på
 
Last edited:
Nu tycker jag att du är lite vrång Jens, fram med mångfalden i depåerna!

Självklart ska det vara mångfald. Det bästa är att många heta konkurrenter kommer vara med på kvalet första tävlingen. Sen jagar dom reservdelar på ebay resten av året....

:gnissla:tungan

/ Jens
 
Självklart ska det vara mångfald. Det bästa är att många heta konkurrenter kommer vara med på kvalet första tävlingen. Sen jagar dom reservdelar på ebay resten av året....

:gnissla:tungan

/ Jens
Ser framför mig att Aprilia-åkarna likt gamar samlas vid sjukstugan,
"ah, slog du dig? Allvarligt? Då missar du kanske nästa race? Sälja kopplingskåpan?".
Värst är det kanske för de som kör skamkärran efter loppen, om en RSV4 kraschat behöver de troligen beväpnad eskort.
 
Det går rykten om 170hk(ej extra insprut som sprutar genom trottlarna som factoryn har) ej öhlinare mindre kolfiber.


Men det värkar gå flera olika rykten tyvär så vi får vänta o se..
 
Last edited:
Ser framför mig att Aprilia-åkarna likt gamar samlas vid sjukstugan,
"ah, slog du dig? Allvarligt? Då missar du kanske nästa race? Sälja kopplingskåpan?".
Värst är det kanske för de som kör skamkärran efter loppen, om en RSV4 kraschat behöver de troligen beväpnad eskort.

Just den vinklingen har jag inte tänkt på, men det var faktiskt bland det roligaste jag har läst på SH på länge!

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

/ Jens
 
Här kommer lite mera bilder...

http://hellforleathermagazine.com/2009/09/2010-aprilia-rsv4-r-cheaper-su.html


Värkar som det blir 180hp.

While the R retains the Factory's basic frame and engine, both of those are modified to lower costs. The R's engine ditches the expensive and lightweight magnesium engine covers in favor of aluminum items, while the chassis has had its ability to adjust the swingarm pivot point, the steering head angle and the engine's position.

Still present is the fly-by-wire throttle and its three switchable power delivery modes. "Race" offers the full 180bhp and 115lb/ft of torque, "Sport" delivers full power but limits torque in the first three gears and "Road" reduces power to 140bhp and also limits torque throughout the rev range and in all gears.

The 43mm Showa USD forks remain fully adjustable, as does the Sachs shock.

rsvrr4.jpg

rsvrr3.jpg

rsvrr1.jpg

rsvrr2.jpg

Från en som körde RSV4 på en bana på NZ:

It was a fantastic day on Thursday and we all headed to the track. Between 4 of us we managed to get 6 bikes down for the 350km trip to the track.

2 x RSV4s, a GSXR1000 Superbike with 195hp at the rear, a GSXR750 race bike and a GSXR600 race bike, plus a Triumph Sprint ST just for laughs.

The RSV4s got sooooo much attention it was fantastic. The bikes have pipes from Rich22 and they sounded amazing. Then I decided they were being girls by keeping the baffles in. So removed them and gave here some decent revs in the pits.

Man you should have seen all the heads come popping out of the pit garages to see what had started up. She sounded like a full on MotoGP bike as it reverberated throughout the pit area. Blokes were having to stay seated due to cracking one on and all women within 2 km were becoming damp and jumping the nearest bloke. It was like the gates of hell and heaven all opened at once!
 
Last edited:
Här kommer lite mera bilder...

http://hellforleathermagazine.com/2009/09/2010-aprilia-rsv4-r-cheaper-su.html


Värkar som det blir 180hp.

While the R retains the Factory's basic frame and engine, both of those are modified to lower costs. The R's engine ditches the expensive and lightweight magnesium engine covers in favor of aluminum items, while the chassis has had its ability to adjust the swingarm pivot point, the steering head angle and the engine's position.

Still present is the fly-by-wire throttle and its three switchable power delivery modes. "Race" offers the full 180bhp and 115lb/ft of torque, "Sport" delivers full power but limits torque in the first three gears and "Road" reduces power to 140bhp and also limits torque throughout the rev range and in all gears.

The 43mm Showa USD forks remain fully adjustable, as does the Sachs shock.

rsvrr4.jpg

rsvrr3.jpg

rsvrr1.jpg

rsvrr2.jpg

Från en som körde RSV4 på en bana på NZ:

It was a fantastic day on Thursday and we all headed to the track. Between 4 of us we managed to get 6 bikes down for the 350km trip to the track.

2 x RSV4s, a GSXR1000 Superbike with 195hp at the rear, a GSXR750 race bike and a GSXR600 race bike, plus a Triumph Sprint ST just for laughs.

The RSV4s got sooooo much attention it was fantastic. The bikes have pipes from Rich22 and they sounded amazing. Then I decided they were being girls by keeping the baffles in. So removed them and gave here some decent revs in the pits.

Man you should have seen all the heads come popping out of the pit garages to see what had started up. She sounded like a full on MotoGP bike as it reverberated throughout the pit area. Blokes were having to stay seated due to cracking one on and all women within 2 km were becoming damp and jumping the nearest bloke. It was like the gates of hell and heaven all opened at once!

Så år det att äga en Aprilia, Heaven and hell:yoparty
 
Back
Top