Aprilia RSV4 Factory vs BMW S1000RR, "video"

Räkna ut vikt / effekt-förhållande istället då just sådana tider är svåra att lita på då flera tiondelar är helt upp till att föraren gör sitt jobb.

vikt / effekt-förhållande är ju en annan 5:a (håller med om det är bra dock). Tar ju inte hänsyn till hur effektkurvan ser ut, växellåda, aerodynamik (inte stort iofs), etc...

Såklart skiljer det mycket mellan olika förare/gånger. Det samma gäller ju bantesterna (bästa testet) men man får ju utgå från att de kör flera repor med samma förare och hoj så att de får hyggliga värden. Bara intressant att se skillnad och sedan så gillar ju folk som inte åker hoj sånt.

Last edited:
Var läste du det?

Skulle vilja hitta specs på 0-100, 0-200, 1/4 mile, och andra tester. Kul att jämföra... Nån som vet nån bra sida?

motorrad testar alltid 0- 100 0 -140 -0-200.Läste bikes test av BMW k1300r det var bland det snabbaste hojarna någonsin i acc på1/4 10,33 0-140 4,3!

Jag vet jag är en nörd ! Koenigsegg ccx 0-200 9,3 gixxer 1000 k8 0- 200 7,5 :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Satan vad den gick... Har blivit otäckt sugen på en S1000RR :D
Jag försöker intala mig att jag behöver effekten :rolleyes: .

Schysst action men jag kan inte förstå hur man kan misslyckas så totalt med ljud och bild.

För min del gjorde det hela videon, det är skithäftigt! Det är rått och opolerat, ljudet distar och massor med vindbrus. Det blir brutalt. Ombordvideos kan man kolla på i massor utan att hitta såna här guldklimpar.

EDIT: Vad gäller bilden så förstår jag iofs inte vad du menar.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...