Aprilia RSV Mille Råd till/om köp!!!

hussabergare

Åka båge duger, Jobba suger !!
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
954 & Yz 250
jag är på väg o köpa en Aprilia RSV Mille -99.
Jag behöver lite råd om jag ska handla eller inte. jag har läst om att kopplingen ska vara grymt dålig på den, att den rasar ofta. :confused:
Och svårsåld sen kanske.

Men den är ju så grymt snygg :yoparty
Och svart var den oxå.

Vet ej hur jag ska göra, Tacksam för alla tips: fördelar och nackdelar!

tack på förhand /från en veligpelle.

hussabergare skrev:
Jag behöver lite råd om jag ska handla eller inte. jag har läst om att kopplingen ska vara grymt dålig på den, att den rasar ofta. :confused:
Och svårsåld sen kanske.

Och svart var den oxå.

Kolla i Apriliatråden:)

hussabergare skrev:
Och svårsåld sen kanske.

Och svart var den oxå.

Dyra reservdelar, svår sålda, tråkigt att köra. 99:an strular mycket!! Om du ska köpa en mille köp en från 01 och fram. Du kan pruta mycket på dessa hojar.

Fråga Apriliagänget ang. kopplingen... i övrigt KÖP!
JAg skiter fullständigt i hur svårt/lätt det är att sälja hojen, man köper ju för att man vill ha den, inte för att man vill sälja den på en gång liksom....
Annars snygg och rolig hoj! Tråkig att köra?? kan bara säga lol...

hussabergare skrev:
Och svårsåld sen kanske.

Och svart var den oxå.

Orginalkopplingen på årsm före -01 är lite underdimensionerad. Funkar bra om man kör delsyntetolja. Men bäst är om man bytt ut den. Kör med en Barnett-koppling med kolfiberlameller och lite kraftigare fjädrar i min. Kostar någonstans i häradet 2kkr och är plättlätt att byta själv.

Eftersom det är en -99 så borde den tidigare ägaren redan behövt ha gjort något åt kopplingen.

Annars har det inte varit något speciellt strul. Vanlig service med oljebyten, packboxar i öhlinsgaffeln, drivpaket och däck. Jo, en gång hade jag glapp i en kontakt till kamsensorgivaren. Den var lite skitig så det fixades med 5-56.

Det är en grym hoj, superbra chassi. Använder man den rätt så blir man aldrig omkörd på racerbanan. Kan dock behöva lite preppning för att inte bli omkörd av de värsta rad-4orna på rakorna.

Använt min för europatouring, bankörning och till och från jobbet. Funkar bra till allt.

Gixxer #24# skrev:
Dyra reservdelar, svår sålda, tråkigt att köra. 99:an strular mycket!! Om du ska köpa en mille köp en från 01 och fram. Du kan pruta mycket på dessa hojar.

reservdelarna är generellt lite dyrare... men eftersom den inte går sönder så spelar det ingen roll.
Svår att sälja... hahaha lättare att sälja än en gixxer iaf... dvs å samtidigt få ut nåt för den! Du anar inte hur mycket folk frågar efter just millar just nu.
Prata med dem som säljer på hojbutiker så får du reda på nåt skoj!

Har själv en 00:a, och den har samma motor som tidigare modeller. Det Enda som strular på den är kopplingen, och den byter man väldigt enkelt, och den kostar inte speciellt mycket i inköp. Man köper en Barnett koppling, byter och sen funkar den som den skall i flera tusen mil! Jag har den isatt och har dessutom trimmat motorn och kopplingen är fortfarande felfri!

Tråkig att köra... kan bara säga LOL :rofl ASG. :hihi
Men man har juh rätt till sin egen åsikt... även om den är fel!

Men om du vill veta mer så kika in i Apriliatråden! :tummenupp

Silwer skrev:
Hur är det med fabrikanten nu mera, hörde att de var illa ute?

Dom klarade sig, så länge... puh! :tummenupp

problemet de har är att de köpte juh upp nästan var enda moppefuckomärke som fanns i Italy... å sen kom det Hjälmlag i italien.. dvs nu måste man ha hjälm på sig även där... va skedde då! jo... försäljningen dök med mer än 50% eller nåt... tror att det va så.
Dock är dom safe just nu, men man vet juh inte hur det ser ut om 1 år.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph