Aprilia Rs250 CF-edition

Coolt !

Vad kostade tanken från Sjöberg racing ??

12k men då e den inte klarlackad lr nått sånt, så + klarlack (perfction 2komp båt ferrnissa) runt 1k för 1liter o lite förtunning! så de hela sluta på drygt 13k.
Men swecomposite skulle ta 20k för samma arbete så jag ser det som ett kap! :p


Vet inte riktigt skulle gissa runt en 110-115kg... Vågar inte säga nått riktigt bestämt ännu då jag inte har nå papper på de... Men jag tror de e en rätt bra gissning!

Jadå, han har bytt ut blinkersarna och lyset bak. Mer har han inte gjort. Jag vet inte hur långt den har gått.
Varför ska jag det? ;)

Oki coolt! Nee ska nog inte göra så mkt mer med den! Den ser ju grymt bra ut... Men om han vill ha lite kolfiber(gäller er andra oxå!) Så kan ja fixa de,...

Ja du varför ska du de :p kanske för att de inte stämmer o de vet du :tungan

Jättefin!

Vad har du gjort åt motorn? Några roliga saker innanför kåporna utöver Jolly-piporna?

Tyvärr inget speciellt just nu! Men det är beställt Dave coper toppar från the UK och Dave coper avgasportar som tydligen ska ge en liten effekt ökning!
Har bytt ut kopplingen från orginalet till nått som heter Barnett high performence clutch! Har även pratat med Starol racing om titan vevar o smidda kolvar!
Men de får bli till nästa säsong om plastkortet inte brunnit upp till dess!
För jag har lite på g inom fjädrings vägen oxå från öhlins!

Ruggigt fin har den blivit! :tummenupp

Har du kvar min mail får du gärna skicka ett par lite mer högupplösta bilder på den :)

har tyvärr inte de! men du kan väll skicka iväg din mail i ett pm så kontaktar jag dig senare!


Kul att du gillar den!
 
Last edited:

Vet inte riktigt skulle gissa runt en 110-115kg... Vågar inte säga nått riktigt bestämt ännu då jag inte har nå papper på de... Men jag tror de e en rätt bra gissning!

Oki coolt! Nee ska nog inte göra så mkt mer med den! Den ser ju grymt bra ut... Men om han vill ha lite kolfiber(gäller er andra oxå!) Så kan ja fixa de,...

Ja du varför ska du de :p kanske för att de inte stämmer o de vet du :tungan

Fyfan, det var inte många kilo det inte.
Jag hör av mig angående kolfiber när jag har rånat en bank, vad sägs om det? ;)
Det stämmer visst, jag har inte blivit dragen av nån rs 125 :fakta
 
12k men då e den inte klarlackad lr nått sånt, så + klarlack (perfction 2komp båt ferrnissa) runt 1k för 1liter o lite förtunning! så de hela sluta på drygt 13k.
Men swecomposite skulle ta 20k för samma arbete så jag ser det som ett kap! :p

Är det inte billigare att själv banta 2.4kg?
 
Trevligt att se! :tummenupp Nu när du lagt ner så mycket jobb på kosmetika, så byt i alla fall avgasportarna till något driftsäkrare så behöver du inte oroa dig hela tiden för att de ska rasa in i cylindrarna :)

Man kan med fördel byta till andra förgasare och koppla bort luftslangarna. De fyller visserligen en funktion när de fungerar, men det går att få ett väl fungerande system utan. Står en hel del om det på apriliaforum under rs250-delen. Topparna är inte optimala original, så där kan man göra en del vinster genom att köpa eller tillverka annat. Vill man vara värst, så går det att investera i "bigbore"-kit, men det resulterar nästan ovillkorligen i vevparti-ras efter ett tag (bra för racing mot 400cc dieslar, men knappast för gata).
 
Är det inte billigare att själv banta 2.4kg?

Jo för fan, men de e inte lika coolt!

Trevligt att se! :tummenupp Nu när du lagt ner så mycket jobb på kosmetika, så byt i alla fall avgasportarna till något driftsäkrare så behöver du inte oroa dig hela tiden för att de ska rasa in i cylindrarna :)

Man kan med fördel byta till andra förgasare och koppla bort luftslangarna. De fyller visserligen en funktion när de fungerar, men det går att få ett väl fungerande system utan. Står en hel del om det på apriliaforum under rs250-delen. Topparna är inte optimala original, så där kan man göra en del vinster genom att köpa eller tillverka annat. Vill man vara värst, så går det att investera i "bigbore"-kit, men det resulterar nästan ovillkorligen i vevparti-ras efter ett tag (bra för racing mot 400cc dieslar, men knappast för gata).

m just därför jag ska byta ut avgasportarna till dem från Dave coper, asså jag vill inte plocka ut varenda häst ur den som går jag vill bara förbättra motorn på dem punkter där jag vet att den brister...

Fyfan, det var inte många kilo det inte.
Jag hör av mig angående kolfiber när jag har rånat en bank, vad sägs om det? ;)
Det stämmer visst, jag har inte blivit dragen av nån rs 125 :fakta

Gör de :p
Fan så du menar att jag sålt min fina båge till en som inte vågar gasa, :va doh
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top