Aprilia RS125 - Diverse delar köpes!

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Hej.

I höstas kraschade en av mina nära vänner ganska oturligt med en kompis RS125a, nämnas bör även att hojen var oförsäkrad vid tillfället (vilket min vän var ovetande om). Så det hela slutade med att han fick ta ett lån och köpa loss hojen för att sedan fixa upp den i acceptabelt skick och sälja bort.

Så nu undrar jag, finns det någon här som har eller kan tipsa om någon som kan sälja lite diverse delar? Att köpa nytt skulle bli riktigt överdjävligt dyrt, och han skulle gärna inte göra det eftersom han redan är skuldsatt...
Exempelvis en ny bakfälg skulle kosta ungefär 5000kr... (Vi bor på Åland...)

Så, det som behövs är följande:
-Komplett bakfälg. (fälg+skiva)
-Toppkåpa (framför hast. mätaren) och själva "ramen" som håller upp den.
-Bakkåpa (plasten mellan pass. sitsen och baklyset.)

Skulle vara mycket tacksam om någon hade något att sälja eller kunde tipsa om någon som har att sälja...

MVH Petter

cRoC, det skulle vara otroligt snällt... Hör av dig om du hittar något!

Ingen annan?

MVH Petter

Tror jag har kutsen! ...bakkåpan alltså...lyse kan finnas, men är nog svårare o hitta!
färgen är GP-1 om det gör nån skillnad!

Hur har du tänkt dig frakt isf, bor i helsingborg/skåne

kajlyl skrev:
Tror jag har kutsen! ...bakkåpan alltså...lyse kan finnas, men är nog svårare o hitta!
färgen är GP-1 om det gör nån skillnad!

Hur har du tänkt dig frakt isf, bor i helsingborg/skåne

GP-1, vilken färg är det? Den är svart-röd iaf, vet inte vad det heter... :) Iofs så spelar det nog inte så stor roll, han vill bara ha ihop den billigast möjligt...

Vad hade du tänkt dig för pris för den då? Frakt borde väl inte vara något stort bekymmer. PF eller förskott (du är ju Sporthoj.com:are!, då litar jag på dig...) och skicka paketet till exempelvis min syster som bor i Uppsala.

Skulle du kunna PMa mig ditt mobilnr. så vidarebefordrar jag det till min kompis så att han kan ringa upp dig för vidare funderingar.

cRoC skrev:
Hittat topkåpa och staget till en RS -99. Det är en MC-skrot. Tel nr: 0499-10052

Tack så hemskt mycket! Jag har vidarebefordrat nummret till min kompis, så vi får se hur det går.

Tack alla vänliga! :Bugar :tummenupp

Färgen på topkåpan är förresten silver, vet ej skick och pris, men de är rätt billiga :tummenupp

Jag har en billig toppkåpa i glasfiber som passar RS125 årsm '99 och nyare.
Men det är en bit racing...inget uttag för lyse alltså.

petterekman skrev:
GP-1, vilken färg är det? Den är svart-röd iaf, vet inte vad det heter... :) Iofs så spelar det nog inte så stor roll, han vill bara ha ihop den billigast möjligt...

Vad hade du tänkt dig för pris för den då? Frakt borde väl inte vara något stort bekymmer. PF eller förskott (du är ju Sporthoj.com:are!, då litar jag på dig...) och skicka paketet till exempelvis min syster som bor i Uppsala.

Skulle du kunna PMa mig ditt mobilnr. så vidarebefordrar jag det till min kompis så att han kan ringa upp dig för vidare funderingar.

Tack så hemskt mycket! Jag har vidarebefordrat nummret till min kompis, så vi får se hur det går.

Tack alla vänliga! :Bugar :tummenupp
07035049001

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back