Aprilia RS... varför bara 9000 rpm?

drar ju era rs på 3an och den är så snygg så snygg :kär :slicka
hur långt har rs:en din gått???
bara synd på dom smala däcken :(

Hammet skrev:
drar ju era rs på 3an och den är så snygg så snygg :kär :slicka
hur långt har rs:en din gått???
bara synd på dom smala däcken :(

tror nog inte att en rgf drar en rs... min har gått 2000 ganska precis... smala däck? rs har bredare än rgf...rgf har 140 bak...o rs har 150...

Myzze skrev:
tror nog inte att en rgf drar en rs... min har gått 2000 ganska precis... smala däck? rs har bredare än rgf...rgf har 140 bak...o rs har 150...

ska jag berätta en hemlighet för er... GP hojarna har typ 120 - 130 bak.. :fakta dvs. dessto smalare dessto snabbare.. :tummenupp

som tidigare nämts så går det väl inte att pilla på cdi:n förns på 98 modellen och uppåt?
men någon sort av strypning finns det garanterat! surfa in på aprila.com o se om du hittar nått! annars finns det massor av olika aprilia sidor där man kan gå in o fråga på forumen! där brukar det oftast finnas folk som kan!

(saknar redan min RS)

EBS skrev:
ska jag berätta en hemlighet för er... GP hojarna har typ 120 - 130 bak.. :fakta dvs. dessto smalare dessto snabbare.. :tummenupp

mmm... kanske på GP hojjarna, men ja har inte en GP...så ja har 150 på min :p

jag menar att det är smala däck på rg:n :fakta och det är 120 orginal på rgn, jag har ett 130........

Hammet skrev:
jag menar att det är smala däck på rg:n :fakta och det är 120 orginal på rgn, jag har ett 130........

jaha...okej :D

Cagiva_Mito skrev:
150-däck e väl lite för mycke egentligen....skulle nog gå snabbare på ett 140 iaf.... :fakta

men det e snyggare :D

Det kan mycket väl vara avgasporten som inte löper fint, utan fastnat. Så va det på min förut. Så ta isär den o rengör om du inte hittar några strypningar. MVH

Tzr91 skrev:
Det kan mycket väl vara avgasporten som inte löper fint, utan fastnat. Så va det på min förut. Så ta isär den o rengör om du inte hittar några strypningar. MVH

suttit och läst tråden från -03 nu, tänkte hjälpa han men de va fan några år sent.... "trådlyft varning va det här"

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!