Aprilia RS samt lätt mc körtkorts frågor

Haha nej man behöver inte vara 16 för att får övningsköra.. själv övningskörde jag i 4 ½ timmar på trafikskolai dag, kom precis hem. Fast det var på inhängnat område. :tummenupp

Om man kör på i över 120 så får man ju fartvinden på bröstet, blir det inte så jobbigt för armarna, åkte 30 mil i stäck med i futura, ett tank och glass stop :D

du kan ju köpa min aprilia! har gått hyffsat långt men är väldigt fin ändå! har lag ut nästan 15k på reservdelar till den! pma om du är intrisserad!

0nicke0 skrev:
Haha nej man behöver inte vara 16 för att får övningsköra.. själv övningskörde jag i 4 ½ timmar på trafikskolai dag, kom precis hem. Fast det var på inhängnat område. :tummenupp

Det är inte övningskörning, det är körning på inhägnat område.

ModiN skrev:
du kan ju köpa min aprilia! har gått hyffsat långt men är väldigt fin ändå! har lag ut nästan 15k på reservdelar till den! pma om du är intrisserad!

Vad hade du tänkt sälja den för då???... har en polare som är intreserad...

shoik skrev:
eller så är min till salu har reservdels kvitton på 19700:-
och en hel det saker utan kvitton. :va

har gått ganska långt men i fint skick trotts några repor

Han ska kolla me sin ekonomi först :confused: .... han värkar inte vara så säker... men ja hör av mig när han kollat... :tummenupp hur många ägare har den haft???

han vill veta :kocko :)

Last edited:
Fluxir skrev:
när man misstänker att det kan vara slitet.
det beror väldigt mkt på hur du kör, men mellan 1000 å 2000 mil är väl standard...

men tänk dig för innan du köper en RS. provkör andra hojar så du e säker på vad du vill ha.
tucker inte körställningen e så jätte bra på RSen... det är ju en väldit racing inriktad körställning på den = jobbigt för armarna i löngden. och inte speciellt bekvämt när man ska åka långt..

satt och läste igenom tråden och så vet inte om nåogon läser denna längre.

Men ang körställningen så finns det ju inget bättre, så jäffla sportigt som det blir, går att lägga grymmt mkt och när man ska åka långt är det ju bara att sätta sig lite närmre tanken så är det inga problem.

du måste vara 16 år för övnings körning..om du ska ha en begangnad så ta en från -03 för ´ ge inte under 35.000.- !

Funderar på att sälja min aprilia rs125 -02a.. rullat nu 1000 mil... fast är som ny.. inga repor dvs.. men men :(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT