Aprilia RS samt lätt mc körtkorts frågor

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Hejsan!

Fadern har lovat mig att köpa mig en Aprilia RS 125. Hur mycket tycker ni att man ska pröjsa för en i bra skick och lite kilometerantal?

Hur gammal ska man vara för att övningköra för lätt mc? Jag är 15 just nu, kan jag börja?

Bojje skrev:
Hejsan!
Hur gammal ska man vara för att övningköra för lätt mc? Jag är 15 just nu, kan jag börja?

Nepp tyvär, 16 år är det som gäller. Däremot kan du ordna ditt lämp (läs på vv.se för mer info) nu, så du har det till 16-årsdagen.

Bojje skrev:
Hejsan!

Fadern har lovat mig att köpa mig en Aprilia RS 125. Hur mycket tycker ni att man ska pröjsa för en i bra skick och lite kilometerantal?

Bör väll pröjsa runt 30.000kr för en bra rs 125 från -97 och uppåt...

Tack för alla svar!

Japp, ZZR:en är min farsas fast jag brukar köra den då och då.

VIlle inte att det skulle vara så tomt :lol

Vad ska man tänka på när man köper sig en RS 125?

Hur mycket brukar sådana motorer i genomsnitt klara (kilometer)?

Nä, har faktiskt inte tänkt på någon årsmodell.

Kan väl säga så här, alla från 95 och uppåt.

Klart du kan få ta körlektione inna du e 16. Själv har jag körlektion imorn och är fortfarande 15. Fast jag var tvungen att fixa körkortstillståndet. Men det e klart, vi kör på inhängnat område :tummenupp

0nicke0 skrev:
Klart du kan få ta körlektione inna du e 16. Själv har jag körlektion imorn och är fortfarande 15. Fast jag var tvungen att fixa körkortstillståndet. Men det e klart, vi kör på inhängnat område :tummenupp

Men lägg ner, var då??

Åh vad fan ska jag lägga ner? Farsta trafikskola! Å jag kommer att köra i VästerHaninge :yoparty

Bojje skrev:
När bör man byta kolvar och sådant?

när man misstänker att det kan vara slitet.
det beror väldigt mkt på hur du kör, men mellan 1000 å 2000 mil är väl standard...

men tänk dig för innan du köper en RS. provkör andra hojar så du e säker på vad du vill ha.
tucker inte körställningen e så jätte bra på RSen... det är ju en väldit racing inriktad körställning på den = jobbigt för armarna i löngden. och inte speciellt bekvämt när man ska åka långt..

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing