Aprilia RS/RSA 250

Kanske att jag skall sälja 125:an.....:gnissla Det är en TZR125RR Belgarda -91.
350:n skall jag inte sälja. Det är en luftkyld 73:a. :kramaIMG_1632.jpg
 
IMG_1634.jpg

350:n är en exakt likadan som jag hade när jag var 18 ( snart 40 år sen..... ). Hittade den för några år sen.
Kärlek vid första ögonkastet. :krama:)
 
Tror det är samma ram som SZR660 i 125an.

Ja, det har jag också läst någonstans.

Allt är rejält överdimensionerat för en 125:a. Den är svinkul att köra. Väger 126 kg och har ca: 32 hästar.
 
Vad hände med Ditt RD500-bygge?
 
Vilka hojar!! :):D:kär Är det aluminiumram på TZRn? Går det att trycka i en RD350 motor i denna?

Ja. Borde gå att få i en 350-motor. Har själv haft idéer på att smälla dit en 250 3XV eller 250 3MA motor.
 
Det går alldeles utmärkt att stoppa i en RD 350 motor i både TZR 125 Belgarda RR chassiet eller göra som Kenny Barros sakta men säker håller på att skruva ihop.
http://www.rzrd500.com/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=13195
Jag själv håller på att samla dom sista delarna till mitt Bygge.
 
Oj, vilka byggen! Man blir ju så sugen. Fy fase:krama:bananan vad det är härligt med tvåtaktare!
 
Man var tokig som sålde mitt förra bygge!!:huvet
 

Bifogat

  • 430.JPG
    430.JPG
    1.1 MB · Visningar: 154
  • 431.JPG
    431.JPG
    1.2 MB · Visningar: 219
Oj, vilka byggen! Man blir ju så sugen. Fy fase:krama:bananan vad det är härligt med tvåtaktare!

Visst är det :banana
Hoppas få min Yamarilla 421 klar till våren :)
Har dröjt ett tag då jag köpt så mycket skit ifrån Wicked ATV i USA som sinkat bygget :(
 
Här är ett annat grymt bygge med enkelsving ifrån 2Moto i England.
http://www.2moto.co.uk
Kolla på Facebook så har dom precis lagt ut när dom startar den.
 
Cool TZ 250 RD350 motor, torrkoppling och mycket godbitar..:D
 

Bifogat

  • completei2.jpg
    completei2.jpg
    171.6 KB · Visningar: 137
  • completei4.jpg
    completei4.jpg
    157.6 KB · Visningar: 125
Tror det är samma ram som SZR660 i 125an.

Kan efter att ha köpt en SZR660 bekräfta att den delar chassi med TZR125RR Belgarda. Står 4DL lite varstans på den, vilket är den interna beteckningen för den italienska TZR:en. Riktigt trevlig ram och sving, och du får en SZR för en spottstyver idag. Inte många som verkar veta att det faktiskt döljer sig en potent kurvmaskin bakom den "annorlunda" designen..

Att det sedan finns folk som lyckats trycka in en RD500-motor i en SZR-ram är ju lite av en bonus som fanns med i bakhuvudet när jag köpte den.. Motorn finns, men pengar och kunskap saknas just nu..
 
Ja, nu kan nästa projekt börja:D Hämtade denna skönhet idag. Det roliga är att jag har ägt denna hoj förut. Sålde den 2009, Nya ägaren har inte använt den så jag ringde och frågade om jag fick köpa tillbaka den. Den här kommer att bli brutal:) mycket planer för den!!

//Tommy
 

Bifogat

  • 15966243_1535110173195961_4081764378762961568_n.jpg
    15966243_1535110173195961_4081764378762961568_n.jpg
    81.3 KB · Visningar: 175
  • 15941512_1535110226529289_818651992077403966_n.jpg
    15941512_1535110226529289_818651992077403966_n.jpg
    78.9 KB · Visningar: 148
Jaha, efter att ha dreglat i timmar på nätet över tänkbara delar till min projekt hoj har jag hittat ett sving skydd/hugger i kolfiber som en firma i Italien gör. Kooso compositi heter de, riktigt läckra:D Så nu har man laddat över en summa pengar till ett bankkonto i Italien och man kan bara hoppas att inte Italienska maffian tar pengarna:lol. Kan tyckas konstigt att börja där men någonstans ska man ju det!! Jag funderar på att sätta i en skrämd Yamaha RD350 motor i ramen men kanske ska man skrämma RGV motorn istället!? Tar tacksamt emot tips som höjer vrid och effekt.. Har läst mycket på nätet om dem men kanske finns det tips på nåt annat?! Någon som har trimmgrejor till salu?!
 

Bifogat

  • 13882489_1211322812258880_5008144882704721437_n.jpg
    13882489_1211322812258880_5008144882704721437_n.jpg
    104.5 KB · Visningar: 126
  • 13873150_1211322855592209_3676573521118651188_n.jpg
    13873150_1211322855592209_3676573521118651188_n.jpg
    132.3 KB · Visningar: 128
  • 14449790_1264053703652457_1592378081618625534_n.jpg
    14449790_1264053703652457_1592378081618625534_n.jpg
    106.9 KB · Visningar: 310
Colin Skilicorn och Sean från TTW testar för tillfället ett ny designat 300cc Kit och en bättre vev till RS 250. Det kommer att släppas under nästa år och är designat för samtliga på marknaden förekommande expansionskammare. Omkring 75 bakhjulshästar och betydligt bättre vrid än en 250 lär det ge :)
En Yamaha RD 350 motor med Athena 68 mm cylindrar, +4 mm vev (421 cc), pipor och 34 mm förgasare mm
lämnar ungefär 80 bakhjulshästar.
 
Back
Top