Aprilia rs problem

Petter89

Petter
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
lättviktare
Som rubriken skvallrar om har jag ett litet problem med min hoj.
Jag har bestämt mig för att slita loss cylinder på min cykel av div annledningar men nu när jag kommit så långt att jag ska lyfta av hela cylinder huset går detta inte då jag inte får loss den övre ? avgasporten? "se bild" är ite riktigt 100 på vad det är men hur får jag loss skiten? Ni är nu välkommna att dumhuvudförklara mig!

http://img256.imageshack.us/my.php?image=cylinderrs125ea6.jpg

Som rubriken skvallrar om har jag ett litet problem med min hoj.
Jag har bestämt mig för att slita loss cylinder på min cykel av div annledningar men nu när jag kommit så långt att jag ska lyfta av hela cylinder huset går detta inte då jag inte får loss den övre ? avgasporten? "se bild" är ite riktigt 100 på vad det är men hur får jag loss skiten? Ni är nu välkommna att dumhuvudförklara mig!

http://img256.imageshack.us/my.php?image=cylinderrs125ea6.jpg

Här ska ingen dumhuvudförklaras.. det är avgasporten som du har visat på bilden, men vadå, sitter den fast? Det brukar bara vara att dra ut den. Har du kollat så att alla skruvar är lossade?
Lycka till :)

ja haha den sitter benhårt, skruvarna är lossade har försökt lirka med skruvmejsel och den har glidigt ut lite, helskummt!

Hade också krångel med att få ut min men efter ett tag gick den ut :P
Det kan ta från 10 minuter till 2 timmar att få ut den :lol

hur ofta ska man smörja avgasporten?

Vad är det man ska smörja med 2-taktsolja?

det är bara att dra, dom brukar sitta rätt hårt ifall man inte har tagit ut dom på länge....
och svar på din fråga "125_next" så skall man smörja den med vanlig tvåtaktsolja ja, smörj den absolut inte med något annat ifall du inte vill ha fel olja i motorn (cylindern)

det är bara att dra, dom brukar sitta rätt hårt ifall man inte har tagit ut dom på länge....
och svar på din fråga "125_next" så skall man smörja den med vanlig tvåtaktsolja ja, smörj den absolut inte med något annat ifall du inte vill ha fel olja i motorn (cylindern)

hur ofta gör man det?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...