Aprilia Rs nu då!

Aspling

KHR
Gick med
15 May 2007
Hoj
Ktm 690 sm!
Meeen nu när jag har tänkt lite. så funderar jag på en aprilia rs kanske, men då säjer pappa att han har fått höra att det bara finns ett ställe i hela sverige som har fått tillstånd av aprilia och sköta servicen på dessa. Är detta sant?

Ifall inte, Länkar till några som gör det, gärna i göteborgs trakten...:D

2969399 Meeen nu när jag har tänkt lite. så funderar jag på en aprilia rs kanske, men då säjer pappa att han har fått höra att det bara finns ett ställe i hela sverige som har fått tillstånd av aprilia och sköta servicen på dessa. Är detta sant?

Personlig åsikt. Sport 125:a är gay, går sämmre än en volvo 740 och du kan inte leka med dom, sen pajar rsn nästan lika ofta som gasgasen.

Fixa en workshop manual och serva själv:tummenupp

Meeen nu när jag har tänkt lite. så funderar jag på en aprilia rs kanske, men då säjer pappa att han har fått höra att det bara finns ett ställe i hela sverige som har fått tillstånd av aprilia och sköta servicen på dessa. Är detta sant?

Knappast. Kolla på aprilias hemsida så hittar du alla ställen du kan serva den på.

Personlig åsikt. Sport 125:a är gay, går sämmre än en volvo 740 och du kan inte leka med dom, sen pajar rsn nästan lika ofta som gasgasen.

En Sm går ju inte bättre än en 740 heller... Det är samma sak bara ett annat chassi.
Är inte en Sporthojs 125:a mera stabilare på vägen också, och den har bättre aerodynamik(rätt?)

Sen angående frågan: Så finns det massa ställen att serva på.

Sen tror jag man kan serva på alla ställen enda nackdelen med att serva en aprilia i en yamaha affär är väll typ att man måste vänta på delarna

HÄr är iaf dem som jag tror kan serva en aprilia i hela landet
Finns fyra i stockholm.

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&search_word=Aprilia&district_codes=1&geo_area=Sverige

aspliing in da house:
men då säjer pappa att han har fått höra att det bara finns ett ställe i hela sverige som har fått tillstånd av aprilia och sköta servicen på dessa. Är detta sant?

Det stämmer inte men det finns ett flertal Aprilia handlare som inte gärna jobbar med RS 125 av en eller annan anledning. MC kompaniet i Väring, Italbike i Arboga, Tejby i Oxelösund är några av dom som kan mycket om dessa maskiner, Starol Racing i Enköping är nog dom som säljer flest & jobbar mest med RS 125 och även hyr ut hojar till 125Junior Racing, alla dessa handlare både säljer & servar RS 125 från hela landet. Ska du köpa en ny så ring upp din närmaste handlare och känn av lite, försöker dom styra till ett annat märke så är det tydligt att dom hellre säljer något annat så ring till nästa handlare till du hittar någon som verkligen brinner för RS 125. Se till att hitta en handlare som vill sälja en och även fortsätta att serva den åt dig....

DP says: Låter som din pappa vill att du ska köpa något annat....

2969911 En Sm går ju inte bättre än en 740 heller... Det är samma sak bara ett annat chassi.
Är inte en Sporthojs 125:a mera stabilare på vägen också, och den har bättre aerodynamik(rätt?)

Sen angående frågan: Så finns det massa ställen att serva på.

Sen tror jag man kan serva på alla ställen enda nackdelen med att serva en aprilia i en yamaha affär är väll typ att man måste vänta på delarna

Finns fyra i stockholm.

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&search_word=Aprilia&district_codes=1&geo_area=Sverige
min gör :D

(ja var bara tvungen)

aspliing in da house:
men då säjer pappa att han har fått höra att det bara finns ett ställe i hela sverige som har fått tillstånd av aprilia och sköta servicen på dessa. Är detta sant?

Det stämmer inte men det finns ett flertal Aprilia handlare som inte gärna jobbar med RS 125 av en eller annan anledning. MC kompaniet i Väring, Italbike i Arboga, Tejby i Oxelösund är några av dom som kan mycket om dessa maskiner, Starol Racing i Enköping är nog dom som säljer flest & jobbar mest med RS 125 och även hyr ut hojar till 125Junior Racing, alla dessa handlare både säljer & servar RS 125 från hela landet. Ska du köpa en ny så ring upp din närmaste handlare och känn av lite, försöker dom styra till ett annat märke så är det tydligt att dom hellre säljer något annat så ring till nästa handlare till du hittar någon som verkligen brinner för RS 125. Se till att hitta en handlare som vill sälja en och även fortsätta att serva den åt dig....

DP says: Låter som din pappa vill att du ska köpa något annat....

Aspliing e alltid In tha house:yoparty

Meeen tack för detta, ska framföras till farsan.
Jooo typ, han vill helst att jag ska ha en slö 4 taktare stryp till typ 2kw :huvet Medan han springer iväg och köper en Ktm 620:gnissla

125next in da house:
Finns fyra i stockholm.
http://gulasidorna.eniro.se/query?wh...o_area=Sverige

Den listan STÄMMER INTE!!!! Av dom 4 i Stockholm så är det bara MC Shopen & Power Bike som är auktoriserade Aprilia handlare och så finns inte Guzzi Center i Veddesta med, många av dom som finns där, tex. Lelles & AVA säljer inte Aprilia och jag tror inte ens dom servar Aprilia längre så den listan känns inte helt rätt kolla istället på www.itago.se

DP says: Eniro är väl inte första stället man letar service till sin hoj.....

Inte går bättre än en 740? drar ju dom flesta (vanliga) bilar 0-100, visst dom toppar väl bara ~160 men man får köra lite kurvigare vägar bara, sm är väl kul som leksak, men en sport är mycket finare om man skall någon stans.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph