Aprilia rs mer kraft

ZzZzZ

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Hemma.
Hoj
Aprilia rs-98
Nu e det så att jag hade tänkt att trimma min aprilia men jag har ingen avgasport :huvet , jag har tagit bort strypningen i CDI:n och trottelstoppet. Hur kommer den att gå om man sätter på ett effektsystem utan att man har en avgasport och vad ska man ha för munstycke isåntfall?
 
ZzZzZ skrev:
Nu e det så att jag hade tänkt att trimma min aprilia men jag har ingen avgasport :huvet , jag har tagit bort strypningen i CDI:n och trottelstoppet. Hur kommer den att gå om man sätter på ett effektsystem utan att man har en avgasport och vad ska man ha för munstycke isåntfall?

många säger antagligen att det inte är någon ide att trimma utan porten men om du bar ser till att det är öppet hela tiden. Det kommer nog gå en anning bättre med pipa på:)

Jag har port men kör bara med den öppen hela tiden nu :) det går bättre sen kanske att den kan bli lite slöare i början men det blir jämnare

Glöm bara för fan inte bestycka om den nu vet jag inte så mycket om vilket du borde ha men kanske 135 munstycke:)
 
effektsystem flyttar oftast upp registret.. det innebär att du kommer få ännu mycket sämre botten än vad du redan har utan avgasport.. men bra effekt på toppvarv..
 
philsson skrev:
effektsystem flyttar oftast upp registret.. det innebär att du kommer få ännu mycket sämre botten än vad du redan har utan avgasport.. men bra effekt på toppvarv..


men som jag förstår det så är det en grej som sticker ner på den som är utan den rörbara avgasporten... om han då skulle få bort den så borde det ju bli bra men jag vet inte hur det ser ut
 
RS "Alex" skrev:
men som jag förstår det så är det en grej som sticker ner på den som är utan den rörbara avgasporten... om han då skulle få bort den så borde det ju bli bra men jag vet inte hur det ser ut
jag får ursäckta men jag förstår inte ett piss av det du vill komma fram till.. :3freak
 
att om avgasporten står nere hela tiden så kommer den gå bra på låga varv men inte på höga om nu det man kan kalla hans avgasport står nere hela tiden så är det ju ingen ide att tänka på trimmning över huvudtaget men därför säger "om" det nu är så att han har en grej som sticker ner i stället för den variabla avgasporten så måste han ju göra något åt det.
 
RS "Alex" skrev:
att om avgasporten står nere hela tiden så kommer den gå bra på låga varv men inte på höga om nu det man kan kalla hans avgasport står nere hela tiden så är det ju ingen ide att tänka på trimmning över huvudtaget men därför säger "om" det nu är så att han har en grej som sticker ner i stället för den variabla avgasporten så måste han ju göra något åt det.
Har du dyselexi är du ursäktad. Annars får du nog ta och se över dina inlägg en extra gång; man måste ju läsa om det 4-5 gånger innan man förstår vad du säger.

Tillbaka till topic och trådstartaren: Om du inte har en avgasport så utgår jag ifrån att den är öppen hela tiden. Dvs, din hoj går bra på höga varv men dåligt på dom lite lägre. Stämmer detta?
 
Last edited:
Biifer skrev:
Har du dyselexi är du ursäktad. Annars får du nog ta och se över dina inälgg en extra gång; man måste ju läsa om det 4-5 gånger innan man förstår vad du säger.

Tillbaka till topic och trådstartaren: Om du inte har en avgasport så utgår jag ifrån att den är öppen hela tiden. Dvs, din hoj går bra på höga varv men dåligt på dom lite lägre. Stämmer detta?
samma tanke jag hade.. man har ju ingen "fast ersättning" till avgasporten som inte är rörlig.. skulle kännas skitdumt.. då är de smartare att sätta en bricka i utblåset..
 
Biifer skrev:
Har du dyselexi är du ursäktad. Annars får du nog ta och se över dina inälgg en extra gång; man måste ju läsa om det 4-5 gånger innan man förstår vad du säger.

nej men jag är bara jävligt bakfull

sorry att ja försökte svara i alla fall:(
 
Biifer skrev:
Har du dyselexi är du ursäktad. Annars får du nog ta och se över dina inälgg en extra gång; man måste ju läsa om det 4-5 gånger innan man förstår vad du säger.

Tillbaka till topic och trådstartaren: Om du inte har en avgasport så utgår jag ifrån att den är öppen hela tiden. Dvs, din hoj går bra på höga varv men dåligt på dom lite lägre. Stämmer detta?


Japp den går bra på höga varv men inte på låga.

Sähar ser det ut där avgasporten ska sitta men varför sitter det en bricka med packning över om den inte "täcker över" något?
http://www.bikepics.com/pictures/363851/
 
ZzZzZ skrev:
Japp den går bra på höga varv men inte på låga.

Sähar ser det ut där avgasporten ska sitta men varför sitter det en bricka med packning över om den inte "täcker över" något?
http://www.bikepics.com/pictures/363851/

är fortfarande inte helt återstäld så visa respekt
Hur ser det ut inut i då?

Det jag försökte förklara förut var att det ska vara för dig som om porten vore öppen hela tiden
 
RS "Alex" skrev:
är fortfarande inte helt återstäld så visa respekt
Hur ser det ut inut i då?

Det jag försökte förklara förut var att det ska vara för dig som om porten vore öppen hela tiden


Ja det är som om porten skulle vara uppe hela tiden.
 
ZzZzZ skrev:
Ja det är som om porten skulle vara uppe hela tiden.


Men då är det väll bara att köpa pipa och trimma på:) om det ser ut så, så fattar jag inte varför det är sånt snack om att man måste ha porten :confused:
Kanske kan vara olika men säger det igen jag kör ju med den uppe hela tiden och det går bättre än om den ska öppnas vid 8500rpm men då har ju jag annan cylinder å skit också:)
 
ja varför ser det ut som om man skulle kunna sätta dit en avgasport men att bman inte kan det.
 
ZzZzZ skrev:
ja varför ser det ut som om man skulle kunna sätta dit en avgasport men att bman inte kan det.


men det är för att det har suttit en avgasport där förstår du väl, senare har dom tagit bort den för att 125:a pojkar inte ska bli så sugna på att koppla in den :tungan
 
ursäckta men ser RS utblås verkligen ut såhär :3freak aja.. det funkar säkert.. men jag fattar inte varför de ska sitta dendär jängade skiten i mitten.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top