Aprilia RS funderingar!!??

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Hej alla 125åkare :rofl ! Det är så att jag har en aprilia rs 02a. Tycker den går lite konstigt eftersom effekten avtar vid 9000varv på varje växel, ska det vara så? Rödmarkeringen går vid 11k. Den är helt ostrypt och det sitter en giannellikrök och orginalljuddämpare på. Framdrevet är 17kugg. Det är väl orginal? Vad kan vara fel? :confused: :va Tacksam för hjälp//Chrille :hihi

den varvar alltså inte mer eller avtar bara effekten. Har samma fel på min hoj nu.. det är för att den går för fett antar jag.. Ska följa tråden.

Effetkten avtar helt där, så man måste växla. Den orkar knappt in 9k-11k.
Tror du att den går för fett?

Tzr91 skrev:
Hej alla 125åkare :rofl ! Det är så att jag har en aprilia rs 02a. Tycker den går lite konstigt eftersom effekten avtar vid 9000varv på varje växel, ska det vara så? Rödmarkeringen går vid 11k. Den är helt ostrypt och det sitter en giannellikrök och orginalljuddämpare på. Framdrevet är 17kugg. Det är väl orginal? Vad kan vara fel? :confused: :va Tacksam för hjälp//Chrille :hihi

Konstigt, har den alltid varit så eller har det blivit?
Låter som om avgasventilen inte öppnar. :va
Vad toppar den?

Blev så när jag bytte till 17drev från 16drev. 17drevet är slitet. Den toppar runt 130-140, orkar inge mer :confused:

Tzr91 skrev:
Blev så när jag bytte till 17drev från 16drev. 17drevet är slitet. Den toppar runt 130-140, orkar inge mer :confused:

Jassåå låter väldigt konstigt, inte så at du råkade spänna kedjan som satan eller hjulet snett när du drog fast det?
Låter jätte konstigt, :va

Kedjan är lagom spänd verkar det som. Man skulle väl känna om hjulet var snett?

Kan det vara avgasporten som krånglar?

Nån som vet?

Japp, annars går den bra. Men det är just efter 9000varv den går svagt. Inte provat innan, den är nyköpt. Men jag körde lite med 16drev, det gick bra.

Är den helt stängd hela tiden eller?

tror man den går fett är det ju bara att gasa ur och titta stift.... låter förövrigt skummt :rolleyes:

Nån som tror att det är nåt annat än avgasporten som krånglar? :confused: :kocko

Tzr91 skrev:
Nån som tror att det är nåt annat än avgasporten som krånglar? :confused: :kocko

Jag trode de var avgasporten som krångade för mig när den var sådan som din men så var de inte. Jag hade mycket dålig komp så jag har bytt kolv och ringar så nu ska den nog gå fint.

//Mattias

Tzr91 skrev:

men vafan sitt inte här och spekular? förstår inte hur ni tänker. Ut och mecka istället.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...