aprilia rs bestyckning

racing 125

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Ort
kil
Hoj
aprilia rs 125 1998
hej! jag har en aprilia rs 125 med polini 154 kit och en 34 mm förgasare med orginal huvudmunstycke 120. och undrar om man ska byta munstycke för att få maximal effekt ur motorn? märker man någon skilnad om man byter munstycke?
 
Det du behöver börja att göra är ett avslag. Acca fullt på en raka tills toppfart, ta sedan kopplingen och tryck på dödarknappen.

Meka bort topplocket, samt titta hur sotbildning ser ut på kolv och topp. Därifrån får man fundera om den går för fett eller magert i nuläget, och sedan justera så det blir bra.
 
gör som rolle rotax säger funkar toppen samt om du vill ha ut mer hk montera då en variabel avgasport så kommer du att dra alla 125 på vägen kan komma upp i toppfart så som 200km/h tro det eller ej men det är sant!! hade nämnligen en som var gjort detta på men den byggdes och sedan så såldes den iväg direkt vågade alldrig prova haha snarare han inte snabb köpare:yoparty :D

kolla detta om du är mer sugen på att trimma rätt:P http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=63789
 
Last edited:
Kan på rak arm säga att munstycke 120 är åt helsike för litet om du har en VHSB 34 mm-förgasare. 160 är original. Jag gick upp till 170 när jag bytte filter.:va
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top