Aprilia rs 154cc

gustaf.josefsso

Mollywood
Gick med
24 May 2006
Ort
Gnosjö
Hoj
2008, KTM 690 SM
Tjena Tjena!

Tänkte höra om det är någon av er som kör polinis 154cc? och isåfall vad kör ni för förgasare?
Måste man sätta dit större förgasare när man byter till större cylinder eller räcker det med större munstycken?
Tänkte även höra om det är någon av er som handlat från Geiwiz? hur funkar betalningen "Bank Transfer" och när betalar man?

Många frågor blir det :confused:

Tack på förhand!
 
Tjena Tjena!

Tänkte höra om det är någon av er som kör polinis 154cc? och isåfall vad kör ni för förgasare?
Måste man sätta dit större förgasare när man byter till större cylinder eller räcker det med större munstycken?
Tänkte även höra om det är någon av er som handlat från Geiwiz? hur funkar betalningen "Bank Transfer" och när betalar man?

Många frågor blir det :confused:

Tack på förhand!

Hej

Jag kör Polini 165cc, visserligen en Mito men motorprincipen är ju samma.
Om du ska få ut det där extra på toppen och mycket mer bottendrag så ska du ha större förgasare.
Om du inte skaffar större förgasare så finns det risk för att motorn går varm och börjar koka.

Jag har även handlat från geiwiz, dom skickar ett mail med ett kontonummer och en personlig kod, så att dom kan se att just du har betalat.
Sen sätter du in pengarna på deras konto och anger koden, sen har du grejerna hemma.
För mig tog det 2 dagar att få grejerna from det datum dom fått pengarna.
Hoppas jag redde ut några frågetecken iaf, eller jag kanske skapade några? :tummenupp
 
Hej

Jag kör Polini 165cc, visserligen en Mito men motorprincipen är ju samma.
Om du ska få ut det där extra på toppen och mycket mer bottendrag så ska du ha större förgasare.
Om du inte skaffar större förgasare så finns det risk för att motorn går varm och börjar koka.

Jag har även handlat från geiwiz, dom skickar ett mail med ett kontonummer och en personlig kod, så att dom kan se att just du har betalat.
Sen sätter du in pengarna på deras konto och anger koden, sen har du grejerna hemma.
För mig tog det 2 dagar att få grejerna from det datum dom fått pengarna.
Hoppas jag redde ut några frågetecken iaf, eller jag kanske skapade några? :tummenupp


Ojojoj :)
Mycket bra svar i ett inlägg, :tummenupp bara ett frågetecken kvar, går den fortfarande varm även om man byter munstycken? vad kör du för förgasare? köpt på geiwiz?
 
Jag skulle öka förgasar volymen innan jag ökade cyllinder volymen.

Börja med att köpa rör, sen vidare till membran,insug förgasare (pwk 32-34mm?). Sen kan du köpa cyllindern, om du vill att pengarna ska vara värd effekten alltså.
 
Jag skulle öka förgasar volymen innan jag ökade cyllinder volymen.

Börja med att köpa rör, sen vidare till membran,insug förgasare (pwk 32-34mm?). Sen kan du köpa cyllindern, om du vill att pengarna ska vara värd effekten alltså.

Okej, dum fråga kanske, men det går att köra med det andra orginal fast med 154cc eller riskerar man någonting då? går den sämre än orginal isåfall? :confused:
 
2904881 Jag skulle öka förgasar volymen innan jag ökade cyllinder volymen.

Börja med att köpa rör, sen vidare till membran,insug förgasare (pwk 32-34mm?). Sen kan du köpa cyllindern, om du vill att pengarna ska vara värd effekten alltså.
Är väl väldigt dumt att lägga pengar på ett rör som blir obrukbart om han ökar cylindervolymen eller??

Tror Svanen körde på orginalförgasare på sin MX och det fungerade. Generellt säger man att en storlek mindre förgasare äkar botten och en storlek större ökar topp. Så det kan ju bli så att din förgasare blir den "lilla" och ger den botten. Frågan är bara hur mycket botten det är i 154cc :rolleyes:
 
Är väl väldigt dumt att lägga pengar på ett rör som blir obrukbart om han ökar cylindervolymen eller??

Tror Svanen körde på orginalförgasare på sin MX och det fungerade. Generellt säger man att en storlek mindre förgasare äkar botten och en storlek större ökar topp. Så det kan ju bli så att din förgasare blir den "lilla" och ger den botten. Frågan är bara hur mycket botten det är i 154cc :rolleyes:

Okej, får testa med större munstycken isåfall, :tummenupp
 
2905350 Okej, får testa med större munstycken isåfall, :tummenupp
Du kan ju prova. Men kör inte så långt utan kolla stiftet regelbundet så du serom det fungerar Samt hur den går. Jag hade nog bytt upp mig i storlek men kan ju alltid prova. Värsta som kan hända är ju att den skär. :rolleyes:
 
Du kan ju prova. Men kör inte så långt utan kolla stiftet regelbundet så du serom det fungerar Samt hur den går. Jag hade nog bytt upp mig i storlek men kan ju alltid prova. Värsta som kan hända är ju att den skär. :rolleyes:

Okej, ja och det vill man ju inte, men man ser ju på tempmätaren med, får väll hålla koll på den isåfall. Har beställt från geiwiz nu men inte fått ngn såndär kod eller banknummer, har jag gjort något fel då? när jag kollar ordern där jag loggat in på deras hemsida står det att orderna är öppen.. :va
 
Okej, ja och det vill man ju inte, men man ser ju på tempmätaren med, får väll hålla koll på den isåfall. Har beställt från geiwiz nu men inte fått ngn såndär kod eller banknummer, har jag gjort något fel då? när jag kollar ordern där jag loggat in på deras hemsida står det att orderna är öppen.. :va

Du ska få ett mail från dom, där finns koden
 
JAA!! Skär man orginalcylinder så varför inte satsa på en trimmad :banana !!!!1111oenoneone2*0,5

De var billigare, om man inte ville köpa lagade orginalcylindrar förståss..

Egentligen var det vevstakslagret som orsakade det, losnade ngn bit, gick upp genom vevhusventilationen och pajade cylindern..
 
Varifrån beställer man billigaste polini-cyllen? Billigaste jag har sett var för typ 3300kr från nån mindre känd hemsida. Helt sett alltså, med kolv och så.
 
Som med alla motorer. Du behöver inte byta förgasare. Dock kommer du inte få ut samma effekt vid det övre registret. Dock kommer den ha ett bättre bottendrag och vara allmänt trevlig vid mindre gaspådrag. Tycker dock du ska skaffa en lite större förgasare om denna cylinder är vassare. Du kommer få större effekt vid lite gasande- vilket är kul, men lite dyrt ibland! :tungan:
 
Som med alla motorer. Du behöver inte byta förgasare. Dock kommer du inte få ut samma effekt vid det övre registret. Dock kommer den ha ett bättre bottendrag och vara allmänt trevlig vid mindre gaspådrag. Tycker dock du ska skaffa en lite större förgasare om denna cylinder är vassare. Du kommer få större effekt vid lite gasande- vilket är kul, men lite dyrt ibland! :tungan:

Okej, tack för infon :) Är 34mm för stort för 154cc? :hoppa
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top