Aprilia RS 125?

Rs_125,

Bara lite nyfiken... varför ställer du så många frågor när du redan har en rs 125? Läste du inte på lite fakta innan du köpte den?
 
Sandstrom skrev:
Rs_125,

Bara lite nyfiken... varför ställer du så många frågor när du redan har en rs 125? Läste du inte på lite fakta innan du köpte den?

Är du dum ir? Om du hade kollat lite noggrannare från början så hade du sett att jag ej har en RS 125 :huvet Därför jag ställer så många frågor!!! :mad: Och får jag inte göra det eller? :rolleyes:
 
Rs_125 skrev:
Är du dum ir? Om du hade kollat lite noggrannare från början så hade du sett att jag ej har en RS 125 :huvet Därför jag ställer så många frågor!!! :mad: Och får jag inte göra det eller? :rolleyes:


Han menar nog att det står under "Hoj" på din profil att du redan har en.
 
Rs_125 skrev:
Är du dum ir? Om du hade kollat lite noggrannare från början så hade du sett att jag ej har en RS 125 :huvet Därför jag ställer så många frågor!!! :mad: Och får jag inte göra det eller? :rolleyes:

Nej, jag är inte dum och jag har kollat väldigt noggrant. Under ditt användarnamn står det att du har en RS 125:

Rs_125
Joinade: Feb 2006
Bor: Småland
Hoj: Aprilia Rs125

Tog för givet att du inte skriver att du har en hoj du inte har. Dessutom utgår man ju från att det är din hoj på din avatar-bild eftersom att det också är en RS 125. Därför undrade jag varför du ställde så många frågor om en hoj du redan har.

Men du verkar ju inte riktigt frisk som du svarar när man ställer en fråga... så det är nog för mycket begärt att du ska kunna skilja på vad du äger och vad du drömmer våta drömmar om att äga.
 
Last edited:
Sandstrom skrev:
Nej, jag är inte dum och jag har kollat väldigt noggrant. Under ditt användarnamn står det att du har en RS 125:

Rs_125
Joinade: Feb 2006
Bor: Småland
Hoj: Aprilia Rs125

Tog för givet att du inte skriver att du har en hoj du inte har. Dessutom utgår man ju från att det är din hoj på din avatar-bild eftersom att det också är en RS 125. Därför undrade jag varför du ställde så många frågor om en hoj du redan har.

Men du verkar ju inte riktigt frisk som du svarar när man ställer en fråga... så det är nog för mycket begärt att du ska kunna skilja på vad du äger och vad du drömmer våta drömmar om att äga.

Jag drömmer inte jag köper det jag vill ha :lol
 
AntiAntonAnt skrev:
Om du nu då kan köpa vad du vill ha så varför inte köpa en 06:a då? :confused:
För du vill väl ha en så fin hoj som möjligt?

Kanske inte vill lägga alla pengar på hojen så dum är jag inte :tungan Finns andra saker jag kanske vill lägga pengar på med :hihi
 
Rs_125 skrev:
Kanske inte vill lägga alla pengar på hojen så dum är jag inte :tungan Finns andra saker jag kanske vill lägga pengar på med :hihi


Okej! Mjo det är ju såklart förståligt...
Men om du ska lägga 20,000 på en hoj då... Jag skulle sattsa på en NSR då... De är ganska dyra visligen men om man bara letar så vet jag att det finns hyvsat nya och frächa :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/7330433.htm?ca=21_s
Vissligen en 96 men endå! Den ser helt okej ut. :)
 
AntiAntonAnt skrev:
Okej! Mjo det är ju såklart förståligt...
Men om du ska lägga 20,000 på en hoj då... Jag skulle sattsa på en NSR då... De är ganska dyra visligen men om man bara letar så vet jag att det finns hyvsat nya och frächa :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/7330433.htm?ca=21_s
Vissligen en 96 men endå! Den ser helt okej ut. :)


Går Honda NSR dem nyare modellen bättre strypta änn Aprilia RS 125 strypt?

Har för mig att Honda NSR är fyrtakt :va

Vilken är bäst om dem får kosta hur mycket som helst av Honda NSR eller Aprilia SR 125? Tror faktiskt Aprilia:n går sämre strypt...Ni får skirva era kommentarer och den skall absolut inte trimmas "125:an" så den skall gå strypt hela tiden "vill köra lagligt" :banana
 
Last edited:
Ska du köra strypt och ska välja mellan dom två så välj NSR:en.

Dom plockar inte ut lika mycket effekt ostrypt i NSR:en som på RS:en och därmed håller Hondan bättre än RS:n....

Du förlorar bara på att köra strypt med en RS. :pannkyss
 
Rs_125 skrev:
Går Honda NSR dem nyare modellen bättre strypta änn Aprilia RS 125 strypt?

Har för mig att Honda NSR är fyrtakt :va

Vilken är bäst om dem får kosta hur mycket som helst av Honda NSR eller Aprilia SR 125? Tror faktiskt Aprilia:n går sämre strypt...Ni får skirva era kommentarer och den skall absolut inte trimmas "125:an" så den skall gå strypt hela tiden "vill köra lagligt" :banana


Ska du köra lagligt kan du lika bra köpa en 4-taktare.

Honda CBR är 4-takt.
Honda NSR är 2-takt.
 
Nsr är 2takt :) aprilian går kasst helt strypt men du kan klippa cdin så kan du köra lite halv strypt :banana nsr går nog bättre strypt än rs en ., om du ska köra strypt så ska du satsa på en 4 takt.

MVH Tomas

oj ni han före :tummenupp
 
stoooffe skrev:
Ska du köra lagligt kan du lika bra köpa en 4-taktare.

Honda CBR är 4-takt.
Honda NSR är 2-takt.

Nu får vi ju vara lite försiktiga och inte krångla till det alldeles för mycket min pojke. :pannkyss :tomten
 
Rs_125 skrev:
Går Honda NSR dem nyare modellen bättre strypta änn Aprilia RS 125 strypt?

Har för mig att Honda NSR är fyrtakt :va

Vilken är bäst om dem får kosta hur mycket som helst av Honda NSR eller Aprilia SR 125? Tror faktiskt Aprilia:n går sämre strypt...Ni får skirva era kommentarer och den skall absolut inte trimmas "125:an" så den skall gå strypt hela tiden "vill köra lagligt" :banana


Du tänker på Honda CBR. Den är 4-takt. Men NSR är 2-takt. Vet inte riktigt vilken av dem som går "sämst". Igentligen går ingen av dem super bra strypta. En motorcykel vill vara ostrypt.
Men om du vill köra med lagliga 11kw så har jag ingen anning vilken som är bäst eller sämst... Det är nog mera en smak sak då. Vilken du tycker är skönast att sitta i osv. Hur lång är du t.ex? :)

Edit: Fan vad fort inläggen kommer :tungan
 
Last edited:
Jag är ca 1.80cm
Ja jag kunde ju klippa cdi:n vad händer då varvar den ut helt då? eller? Går den mycket bättre? Några erfarenheter? Måste man byta munstycke då eller man kan köra på det som är i.
Man brukar känna oftast om den går bra ju... :gnissla
 
stoofe in da house:
Om man tittar här så hittar man detta!


Nu är det ju så att den där guiden börjar blit lite gammal och kanske borde uppdateras, nästan inga hojar som är sålda i Sverige (säljs ju bara FP hojar här) och strypta av Aprilia ÅF från 03 till nu har dom strypningarna som beskrivs i guiden, visst finns det Tysksålda som har dom strypningarna med det är inte det jag talar om....

Från 04 finns det ett Alpha Strypkit till RS125 där man bara monterar en extra CDI-Box bredvid orginal och flyttar över kontakten (man kopplar också ur avgasporten), hojen går hur bra som helst, drar snällt och fint från 2.000rpm (inget "hål" vid 5.000) upp mot 8.800 - 9.000rpm innan den börjar klippa, med mig 90pannor på så drar dom snällt & fint upp mot 110-115 utan att plåga dom, så att en strypt RS125 går kasst är ytterligare en "125-knatte" myt!!! Tyvärr var hojen som testades i Bike en Tysk hoj med helt annan typ av strypnig därför den gick så illa.....

DP says: Nog lika många myter (& lögner) runt RS125 som Ghostrider.....
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top