aprilia rs 125 växlar HJÄLP!!

tobbe=)

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -06, Aprilia sx 125 -09
tjena!!

Undrade bara om växlarna på en aprilia rs 125-06 är:
6
5
4
3
2
neutral
1

Någon som vet detta:confused:

Är det någon annan än jag som tycker det är svårt att få in neutral på aprilia rs 125? Har visserligen bara kört 3 gånger men får riktiga problem ibland.

Har ni upplevt liknande?

om ni inte får den i neutral eller den inte vill växla så bara putta framåt tills den "tar i" sen går de o växla neråt/uppåt och vartfan du vill! :tummenupp

man lär sig det efter ett tag :) men man måste nästan göra det innan man stannat helt, vilket man gör automatiskt efter några åk :)

så... ut å gasa innan den skär :näsblod

Last edited:
Men det jobbiga är att jag får i neutral hur enkelt som helst med avstängd motor, men så fort jag kört en bit och ska stanna får jag inte i neutral. Stänger av tändningen och hittar neutral när den e avstängd.

Kan vara en vane sak, men konstigt att det är så mycket svårare när den går och 1 ligger i. Från 1:an till n det är de svåra. Aja kanske bara en vane sak.

tycker det brukar vara enklare att få i N från 2'an. annars är det bara att rulla fram några cm

Joo tycker också det är enklare från 2:an. Men det tar ett par min för mig ändå att få i neutral. Det går så snabbt och enkelt när motor e avstängd, men när den går är fett svårt.

Fast ni lägger inte neutral vid trafikljus och liknande? Jag håller bara in kopplingen och 1:an i.

Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”