Aprilia rs 125 munstycke??

Jag har också 28mm phbh dellorto heter den väll ?

Jo så heter den!
Och jag har som sagt munstycke 110 i nu men ska ha ngt högre.
oj 140? Jag vet inte men kanske är olika mått enheter vi pratar om?

Om jag har 110 och det är nästan perfekt och du har kört med 140 strypt och vi har samma förgasare liksom.
 
Helvete vad aprilliorna verkar svåra att strypa av =/
Vet inte men jag har en 28mm förgasare med ett 110 munstycke i.
Jag provade med ett 120 men då orkade hon inte riktigt varva ut på 6an.
Så jag ska ha ngt större än 110 men inte så mycket.
Vilken förgasare har du?

Du skrev inte orka varva ut, menar du något i snara den känndes orkeslös o när du kom upp i varv så ville den dö, eller börja den bludra.

När jag montera min 36a fugge med för stort munstycke så bludra den o orka inte varv mer en till 2ans växel sen va det kört, men montera mindre tills den gick bra, 130hade jag på min FP med org 28a fugge.
 
Du skrev inte orka varva ut, menar du något i snara den känndes orkeslös o när du kom upp i varv så ville den dö, eller börja den bludra.

När jag montera min 36a fugge med för stort munstycke så bludra den o orka inte varv mer en till 2ans växel sen va det kört, men montera mindre tills den gick bra, 130hade jag på min FP med org 28a fugge.

oj 130 vad var det för cykel du hade då?
Den gick inte märkvärt bättre med 120 munstycket enda skillnaden var isf när man växlade ill 6an.
Känndes som den inte orkade riktigt (den blöddrade inte) utan den liksom låg kvar på samma varvtal utan att någon gång varva ur helt.

Har fått rekomenderat att ha 120 i som fp. men den gick inte alls bra liksom? kan jag ha ngn ev strypning kvar eller vad beror det på? med tanke på att du hade 130
 
oj 130 vad var det för cykel du hade då?
Den gick inte märkvärt bättre med 120 munstycket enda skillnaden var isf när man växlade ill 6an.
Känndes som den inte orkade riktigt (den blöddrade inte) utan den liksom låg kvar på samma varvtal utan att någon gång varva ur helt.

Har fått rekomenderat att ha 120 i som fp. men den gick inte alls bra liksom? kan jag ha ngn ev strypning kvar eller vad beror det på? med tanke på att du hade 130

Aprilia RS125a 00a med nya rotax motorn :)

Har för mig det står rekomenderat 115-128 just med FP.

Satt 130 i min när jag skaffa den, så jag lätt det vara, för den fungera bra med det munstycket, sen porta jag om den o höjde kompet o bytte till boysenreeds, drevning 17/36. bytte inte mynstycke för den fungera soppas bra en då fasten jag hade gjort lite på den :)

Testa ett tag med 36a fugge, fick bätre ork på låga varv o bätre axx, men fortfarande samma topp, fast soppaförbruknigen va ju nästan 3x värre :D därav bytte jag tilbaxs till org fugge :) varva ut alla växlar fasten jag hade lite tyngre drevning :gnissla kanske berode på att jag väger under 60kg :rolleyes:

Du kan ju alltid varva ut den en stund på 6an o in med kopplingen o döda den o ut med stiftet o se hur förbränigen är, du märker ju snabbt om du ska gå upp/ner i munstycke :tummenupp
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top