Aprilia rs 125 eller cagiva Mito 125

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Vilken av dom är bäst?? aprilian eller Cagivan:confused: .. Har läst i forumet men man blir bara förvirrad.. vissa säger aprilia andra cagiva?? hjälp någon?!

Vilken av dom är bäst?? aprilian eller Cagivan:confused: .. Har läst i forumet men man blir bara förvirrad.. vissa säger aprilia andra cagiva?? hjälp någon?!

Det är väll ändå upp till dig ? skit i va andra tycker vilken tycker du e snyggast testa å sätta dig på båda o se vilken du gillar mest sen köp den du gillar...:yoparty

Skillnaderna är milt sagt försummbara, köp den du personligen gillar designen bäst på, eller den du får bäst pris på. prestanda mässigt kan du lika gärna slänga ett mynt om saken, tror man har mer plats för benen på miton, om man är lång, däremot ligger man lite mer på mito. men som sagt, mycket lika hojar.

Som sagt köp den du tycker är bättre.

Varför ska alla som är nya på forumet ha den värsta?:va

Men iaf, Mito är snabbare än RS har styrdämpare( har miton brembo bromsar?)

Fast RS har ett bättre chassi och väghållning lite stabilare också.

Sen kan du ju gå efter vilken du tycker är snyggare.

Miton brukar vara dyrare än RS dock är det för att det inte finns lika många av dem som RS.

Så vill du ha den snabbaste hojen köp mito, fast dock får du räkna med att det blir lite dyrare.

Vill du ha en hoj med bra väghållning osv köp RS, Det är ju också många som har RS vilket jag persnoligen tycker är bra då något är fel osv.

Fast båda är bra hojar (italienska) och på banan tror jag dem ligger jämnt.

BTW varför är det ingen som kör Mito i 125cc GP?:va

Miton brukar vara dyrare än RS dock är det för att det inte finns lika många av dem som RS.

Så vill du ha den snabbaste hojen köp mito, fast dock får du räkna med att det blir lite dyrare.

Vill du ha en hoj med bra väghållning osv köp RS, Det är ju också många som har RS vilket jag persnoligen tycker är bra då något är fel osv.

Däremot är inte miton specciellt mycket snabare, och väghållningen är för jävla grym på båda. ja, mito har brembo hejdare. ända dåliga med miton är priset på reservdelar, men dom är ju inte direkt billiga till RS heller.

din gamla Rs kanske går sämre en miton men vad ja vet har ingen tagit mig hittils. :va

Jag och en kompis tävlade i helgen på en bana i Linköping och jag måste säga att de går väldigt lika. Men ändå så tar miton, rs. Den är myket mjukare växellåda på miton så det blir inte lika ryckigt som på rs, vilket jag tycker är mycket skönare. Min mito är nu till salu därför att jag behöver pengarna till en ktm 520. men annars så skulle jag inte vilja sälja den. Pluss att en annan kompis till mig hade en rs, men han sålde den sen efter att vi hade tävlat och köpte sig en mito för att han tyckte att den var så grymt skön. Men som sagt så är det ju inte så jätte stor skillnad, så älj lite efter designen.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph