aprilia rs 125 avgasport

Hellberg

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
Aprilia rs 250
Nu har jag ett problem... På hojjen jag har köpt så är den variabla avgasporten borttagen och bara en täckplatta sitter över, och en platta sitter bakom den som gör att avgasporten är fast i nedersta läget.
Även servomotorn till den och styrningen är borttagen.

Och jag skulle vädligt gärna ha den variablaporten...
Men vet inte hur jag ska göra, verkar bli en dyr historia..
Kan man få tag på begagnat tro?

Hellberg skrev:
Nu har jag ett problem... På hojjen jag har köpt så är den variabla avgasporten borttagen och bara en täckplatta sitter över, och en platta sitter bakom den som gör att avgasporten är fast i nedersta läget.

kolla med dom på hojbiten.se det är en mc demontering, annars kan geiwiz.de har det garanterat. fast geiwiz ligger ju i tyskland och det kan vara lite små krånglit men jag har beställt delar av dom och det fungerade bra

asså helvete vilket tjat med dessa avgasportar, vad om verkar strula....Har själv aldrig haft nått probelm, peppar peppar... kommer väll kanske eftersom det verkar så vanligt, men ett jävla tjat bara :rofl

Hellberg skrev:

HAHA exakt samma tråd som havoss la ut. vi plockade bort avgasporten på hans. gick rätt bra på låga varv ändå... konstigt. o gick som fan på höga:D. plocka bort porten och gör en bricka som du sätter under brickan som finns nu så att inte avgaserna kommer ut i det gamla skruvhålet. :tummenupp

xanlar skrev:
HAHA exakt samma tråd som havoss la ut. vi plockade bort avgasporten på hans. gick rätt bra på låga varv ändå... konstigt. o gick som fan på höga:D. plocka bort porten och gör en bricka som du sätter under brickan som finns nu så att inte avgaserna kommer ut i det gamla skruvhålet. :tummenupp
word! :fakta

xanlar skrev:

Tar man bort den helt måste det ju bli ett hålrum som skapar turbulens. varför inte bara göra en ny låsning som låser på öppet läge?

Larco skrev:
Tar man bort den helt måste det ju bli ett hålrum som skapar turbulens. varför inte bara göra en ny låsning som låser på öppet läge?
då har man íngen kåpa som tätar runt ventilen

hmm okay men då gör jag nog så att jag tar bort den helt, men jag tycker redan den är för slö på låga och det blir ju knappast bättre...

Hellberg skrev:
hmm okay men då gör jag nog så att jag tar bort den helt, men jag tycker redan den är för slö på låga och det blir ju knappast bättre...

aprilian är helt allvarligt hemsk under 5000varv.. fan va slö den är men sen kommer den som ett skott!

men om man nu tar bort avgasporten helt som ni säger, går den inte dåligt då?
blir det ingen bieffekt av att inte ha en avgasport?

Dnisse skrev:
men om man nu tar bort avgasporten helt som ni säger, går den inte dåligt då?
blir det ingen bieffekt av att inte ha en avgasport?
jo, den går kanske lite sämre på låga varv. men annars är ju allt som det ska! och den kmr att gå bra! :fakta :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT