Aprilia rs 00 maxvarv?

Benji

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
Aprilia rs -00
Tjena jag är ny här och jag har en fråga som jag skulle vara tacksam om nån kunde svara på :)

min rs 00 är helt avstrypt då snackar vi trottel stopp , avgasport , och cdi box !

och jag undrar hur mycke skall den varva när man gasar fullt? min varvar lite över 11k

Då har jag en motsatt fråga, hur mycket varvar den när den har strypt cdi? En polare har köpt en RS125 -00

Okej , skönt att veta ^^

jag har tyvärr ingen aning om vad den skall varva med strypt cdi , men gissar på att den spärrar på ett par tusen varv lägre iaf :)

En kompis rs varvar ut tills det rasar typ. Neh men han varvar 12-13k. Dock med 154cc kit. Vet inte hur möe det kan skillja. och ostrypt så klart.

Okej , men då antar jag att han säkert har effektrör :va

nu snackar vi orginal röret här :)

Borde det inte varva mindre med större kubik?:va

Brukar väl snackas om att de blir trevligare vid låga varv

Visserligen mer som ska röras runt men samtidigt blir den väl mer kortslagig, proportionellt sett. Ett par snabba tankar :)

Helt orelevant hur mycket den varvar.

När den är strypt ska den inte varva mindre utan bara orka mindre. Alltså röra sig genom varvtalsregistret under belastning saktare än när den är ostrypt.

Med avgasporten nere och neutral i kan man ändå dra den till det röda:arsele

Då har jag en motsatt fråga, hur mycket varvar den när den har strypt cdi? En polare har köpt en RS125 -00

Den varvar inte mindre. Den bara stryper till lite vid 6500rpm för att klara ljudkrav.

Klipper man bryggan så slipper man att accelerationen bromsas in något vid det varvtalet.

Last edited:
Helt orelevant hur mycket den varvar.

När den är strypt ska den inte varva mindre utan bara orka mindre. Alltså röra sig genom varvtalsregistret under belastning saktare än när den är ostrypt.

Med avgasporten nere och neutral i kan man ändå dra den till det röda:arsele

Den varvar inte mindre. Den bara stryper till lite vid 6500rpm för att klara ljudkrav.

Klipper man bryggan så slipper man att accelerationen bromsas in något vid det varvtalet.

Bra att det var någon som kom och spred lite ljus på de hela , tror jag har förstått det rätt nu! :tummenupp

Nyheter
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

Back