Aprilia rensad

stenne

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Aprilia Shiver 750 -10
Då har det hänt mig också!! De satans asen har plundrat min svarta RSV-05 på allt av värde. Kåpor, instrumentering, Akrapovic slipon, sadel m.m har nu hamnat i orätta händer. Skulle ni se eller höra något om svarta RSV-05 delar så är de troligtvis mina då det inte såldes många det året.

När fan ska svinen lära sig skillnaden på ditt och mitt???

Mvh. Stefan

grymt tråkigt att höra. lycka till med sökandet

Rätt sjukt egentligen. Åker man till en mcskrot med mätare, slipons och lite mer krafs från en hyfsat ny hoj så får man mellan 3000,- och 6000,- spänn i handen utan frågor.

Tar 2 min att stjäla, ryms i en väska och risken att åka fast efter man åkt därifrån är typ noll, så länge man inte är en känd pundare i småkommun.

Rätt sjukt egentligen. Åker man till en mcskrot med mätare, slipons och lite mer krafs från en hyfsat ny hoj så får man mellan 3000,- och 6000,- spänn i handen utan frågor.

Tar 2 min att stjäla, ryms i en väska och risken att åka fast efter man åkt därifrån är typ noll, så länge man inte är en känd pundare i småkommun.

Såpass?

menar du att vi som kör bana stjäler ihop våra grejor :va

Jo, så tolkar jag det åxå.... att alla banåkare e usla tjuvar som hankar sig fram på stöldgods. Eller så kan det va så att ett billigt pris lockar en ovetandes racerförare att köpa på sig lite billiga reservdelar.

Last edited:
Kan bara beklaga.. men det är ju bara för sorgligt!!

Spontan stöld? nja.. beställnings jobb? hmm.. ytterst tveksam till att prylarna dyker upp på blocket eller här iaf :mad:

Ska hålla koll oavsett..

Jo, så tolkar jag det åxå.... att alla banåkare e usla tjuvar som hankar sig fram på stöldgods. Eller så kan det va så att ett billigt pris lockar en ovetandes racerförare att köpa på sig lite billiga reservdelar.
Ja, för alla gatåkare är ju stenrika och köper allt nytt över disk hos erkänd ÅF :rolleyes: Det är ju aldrig någonsin nån gatåkare som vill köpa billigast möjliga, det har ju liksom aldrig hänt...

Ja, för alla gatåkare är ju stenrika och köper allt nytt över disk hos erkänd ÅF :rolleyes: Det är ju aldrig någonsin nån gatåkare som vill köpa billigast möjliga, det har ju liksom aldrig hänt...

Du e alldeles för sund i tanken för att missförstå min quote. :krama
Att det finns fler obetänksamma eller samvetslösa på gatan än på bana e nog klart.
Min mening va ju naturligtvis att peka på åtgången av dylika attiraljer å den lär va snäppet högre på bana.

Ser man sen på mekunskaperna hos folk så ska ju helst rätt kåpdel dyka upp till rätt pris på blocket, i rätt färg, lackad rätt år, av samma spruta, i ett å samma andetag just dan efter dom undersökt vad självrisken går på efter dom vält moppen i garaget. Ytterst få gatåkare läger väl plast på hyllan utifall att... eller..?

Du e alldeles för sund i tanken för att missförstå min quote. :krama
Att det finns fler obetänksamma eller samvetslösa på gatan än på bana e nog klart.
Min mening va ju naturligtvis att peka på åtgången av dylika attiraljer å den lär va snäppet högre på bana.

Ser man sen på mekunskaperna hos folk så ska ju helst rätt kåpdel dyka upp till rätt pris på blocket, i rätt färg, lackad rätt år, av samma spruta, i ett å samma andetag just dan efter dom undersökt vad självrisken går på efter dom vält moppen i garaget. Ytterst få gatåkare läger väl plast på hyllan utifall att... eller..?
Iofs, men å andra sidan, vi som åker bana, i synnerhet inom RR-svängen där det där krav på båt mm, har ju riktiga kraschkåpor å andra sidan, och dom är i princip aldrig kompatibla med gatkåpor ;)

Men visst, marknaden finns ju, annars skulle ju stölderna inte se ut som dom gjorde :(

Iofs, men å andra sidan, vi som åker bana, i synnerhet inom RR-svängen där det där krav på båt mm, har ju riktiga kraschkåpor å andra sidan, och dom är i princip aldrig kompatibla med gatkåpor ;)

Men visst, marknaden finns ju, annars skulle ju stölderna inte se ut som dom gjorde :(

Sant sant. å sant igen. :tummenupp
Nu stämplar jag ut :fyllisar

Last edited:
Shit, hände detta i Halmstad? ska definitivt hålla ögon och öron öppna, kolla även med Marcussen mc, det är ju han som är apriliarepresentant i våran del av landet (nån kanske har frågat om priset på nya kåpor mm).

lägg även in en blänkare i halmstadtråden http://http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=426&page=340

och i Aprilia trådenhttp://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=1956&page=601&highlight=aprilia+tr%E5den

lycka till!

Hände i garaget på Skansgatan 8. Troligtvis efter 6.30 i torsdags morse enligt andra iaktagelser. Är även en bil som inte har kvar sina feta fälgar längre. Hojen är redan nerfraktad till Peter så han vet om det och jag har en tråd på La famiglia aprilia också så de flesta apriliaåkare är larmade.

Hände i garaget. Troligtvis efter 6.30 i torsdags morse enligt andra iaktagelser. Är även en bil som inte har kvar sina feta fälgar längre. Hojen är redan nerfraktad till Peter så han vet om det och jag har en tråd på La famiglia aprilia också så de flesta apriliaåkare är larmade.
Å nu vet alla vars du har ditt garage också, ifall nån vill hämta resten nån natt :rolleyes:

Kommer inte att ställa en hoj där igen förrän det har ordnats med videoövervakning vilket tydligen är på gång!
Vilket inte hindrar nån från att sno din hoj! Dom lite listigare busarna fäller upp huvan och har en snusnäsduk för ansiktet, dom lite olistigare är helt övertygade om att ingen nånsin skulle känna igenom dom iaf, eller så är dom för påtända för att fatta att det är filmat. Visst, chansen att ta dom som snodde din hoj/strippade den ökar, men det hindrar inte själva brottet!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT