aprilia (problem) tråden

stoooffe skrev:
2310074 Står i instruktionsboken :tummenupp


står bara på norska finska tyska.... finns det svensk??

Bärgren skrev:
2310043 På en RS? På min så först trycker du fram själva timermodet. Sedan håller du knappen intryckt i 3 sek. och släpper den när det blir annorlunda tecken. Sedan trycker du ner den och den startar och när du trycker igen så stannar den. När du ska ha tillbaka den i vanligt läge så stänger du av tidtagningen, håller knappen intryckt i 3 sek. tills tecknena återgår till så som de var innan man började ta tid.


tack tack
 
AndersJohansson skrev:
2302474 Kollat så den går upp till max?
Du kan ( som du kanske vet) justera hur långt upp den ska gå uppe vid soleoniden...
Om du tänker tillbaka, går den bättre eller sämre än innan den skar?

Om avgasporten inte går upp så kan du få värmeproblem med en nypning som följd =/ ( vilket du troligtvis också vet?)

Visste tyvärr inget av de där. :fatta! Men ska ut och ratta lite och se om de kan öppna lite mer. FÖr den delen så la blinkersarna av på högersidan häromkvällen med. :näsblod
 
Saabmosare skrev:
2311778 Visste tyvärr inget av de där. :fatta! Men ska ut och ratta lite och se om de kan öppna lite mer. FÖr den delen så la blinkersarna av på högersidan häromkvällen med. :näsblod

Kolla lamporna, var glapp på höger bakblinkers om jag inte minns fel.
 
AndersJohansson skrev:
2312148 Kolla lamporna, var glapp på höger bakblinkers om jag inte minns fel.


Ok, men då borde dom ju blinka för fort, typ som när en lampa gått? Indikerar inte ens åt höger, men vi kan titta i alla fall. :pannkyss

Varit ute och skruvat lite nu, ryckt i kablar och lampor, vill sej inte, skruvade isär dosan på styret och vred och vände vill sej inte iaf, tom kollat säkringar (vad nu de skulle vara bra för. :P) Höger sida vägrar blinka, nån som skulle kunna tipsa mej om vart jag ska kolla vidare. Borde ju rimligtvis vara i början av strömmens väg då båda dog direkt helt plötsligt. Typ Omkopplaren. :huvet



Har för den delen en bättre beskrivning på mitt problem med att hojen inte varvar ut helt nu.

NÄr man trycker på så drar den fint växel efter växel upp till ca 110km/h/4 växel någonstans. Sen så bara nyper de till och tar imot när den vill gasa, de känns tydligt att något tar emot, tänk er tanken att ni bromsar samtidigt som ni försöker köra, så blir de.
Anders, man kunde ställa på solinojden (blä stava.) :va Nu har jag inte kollat där än, är de solkart vart man skruvar eller har du ännu en till länk som visar några bilder? :Bugar
 
Last edited:
Saabmosare skrev:
2314261 Ok, men då borde dom ju blinka för fort, typ som när en lampa gått? Indikerar inte ens åt höger, men vi kan titta i alla fall. :pannkyss

NÄr man trycker på så drar den fint växel efter växel upp till ca 110km/h/4 växel någonstans. Sen så bara nyper de till och tar imot när den vill gasa, de känns tydligt att något tar emot, tänk er tanken att ni bromsar samtidigt som ni försöker köra, så blir de.
Anders, man kunde ställa på solinojden (blä stava.) :va Nu har jag inte kollat där än, är de solkart vart man skruvar eller har du ännu en till länk som visar några bilder? :Bugar

Hade samma problem med högerblinkers, hade uppe massa och kollade men det var pappa som hittade att lampan som var glapp (om jag inte minns fel) Kolla om själva blinkersen fungerar, går att dra ur sladdarna under cutsen och sen dra på 12v.
Har du mätinstrument kan du ju kolla så att du har ström där bak?


Ja jag tror att du kommer att förstå det är ganska pirligt men.
http://homepage.ntlworld.com/shawn.wombwell1/125manualindex.htm

Det bästa jag hittade var det här:
http://homepage.ntlworld.com/shawn.wombwell1/125 rave.htm

Vet inte om det hjälper dig nåt, men följ vajerna som går från avgasporten och uppåt, då kommer du till den där justeringsskruven.
Du kan ju stå och gasa lite så ser du ju vad som rör på sig

Börja med att kolla avgasporten! Kletade fast för mig några gånger så...
 
Nu har jag testat och skruva lite, tog några varv och stack iväg för att testa, tänkte åka till en polare och justera igen där och sedan åka hem. Hojen han upp i 140 innan jag mötte han i han lilla epa. Stannar och pratar lite sen vänder jag och skall åka hem igen. Drar på och den sticker upp i 145, sen flyger växeln ur, hojen varvar upp till 14 krpm sedan när jag kollar på tempen ser jag att den rasar ifrån 75-39-cold. Fan tänker jag och suger in kopplingen, stänger sedan av motorn. Stannar och kollar alla vätskor och allt ser ok ut. Efter att ha ringt på släp provstartar vi den en 10 min senare, allt funkar som de ska men de står "cold" på tempen. Åker hem på släp iaf. Väl hemma, vad tror ni jag hittar? Jo, kabeln till tempgivaren som hade hoppat av när motorn rusade. Jag hade redan ställt in mej på att riva motorn så jag blev överlycklig kan jag säga. :banana
 
Okej, lite konstig fråga kan tyckas, men håller på att testa dreva om lite på af1:an och fattar inte hur man spänner kedjan med den där jäkla enkelsvingen? Någon som kan ge en snabb förklaring tack, för jag tycker allt ser och känns helt stumt ut "framåt och bakåt".
 
Saabmosare skrev:
2291324 Beställde delar på bike port i hudik för snart en månad sen med, inte kommit några delar än, hur man än vrider och vänder på de så är nog starol alltid snabbast skulle jag tro.

Edit. Vad har ni för arbetstemp på era rs? Min vill kring 70-75. De är de vanliga?



bike port är as kassa beställ inte därifrån är av egen erfarenhet
 
Hej, en liten fråga. Har märkt på senare tid att hojen verkar bromsa lite ojämnt fram, för jag bränner mig som satan när jag ska sätta i skivlåset, och så känner jag på andra skivan och den är bara sval. Är det luftning som behövs eller vad kan man göra? Beläggen verkar jämnt slitna i båda oken, och jag har haft loss och hjul o ok och monterat enligt manualen för att rikta in det rätt.
 
Italian twin skrev:
2332992 Hej, en liten fråga. Har märkt på senare tid att hojen verkar bromsa lite ojämnt fram, för jag bränner mig som satan när jag ska sätta i skivlåset, och så känner jag på andra skivan och den är bara sval. Är det luftning som behövs eller vad kan man göra? Beläggen verkar jämnt slitna i båda oken, och jag har haft loss och hjul o ok och monterat enligt manualen för att rikta in det rätt.


Det är häftigt att flera vänder sig till 125cc-delens magiska motorkunskaper. :hihi
 
Bärgren skrev:
2333190 Det är häftigt att flera vänder sig till 125cc-delens magiska motorkunskaper. :hihi

Jag har en Aprilia och jag har ett problem, okej?!
Visste inte att detta var en tråd bara för moppetrimmare, sorry!
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top