aprilia (problem) tråden

Saabmosare skrev:
2291324 Beställde delar på bike port i hudik för snart en månad sen med, inte kommit några delar än, hur man än vrider och vänder på de så är nog starol alltid snabbast skulle jag tro.

Edit. Vad har ni för arbetstemp på era rs? Min vill kring 70-75. De är de vanliga?

Jaa, helt normalt. Min ligger också därimellan sedan beror det ju alltid på lite men min nöp iaf när den kom upp i typ 95 eller pågränsen till nöp, han stanna innan allt gick riktigt åt h-vete :4skrika
 
lasse kongo skrev:
2287277 många har ju rs!"! :tummenupp många har problem :död så här är en tråd för alla frågor och svar



mitt problem...

frambromsen tar ojämt.. när man kör sakta hör man att det skaver och känner om man bromsar lite eller mycket (stoppis )


va ska jag göra byta belägg? slå den med en slägga ?

vet inte hur det har blivigt så inte vält, glömt låset, tror min bror körde med den sen började den låta

Men? Du har ju sagt att det inte alls är något fel på RS, minst lika många NSR som skär osv, och så gör du en RS-som-har-skruttibangat-tråd? :va
:hihi

By the way, det är en snygg hoj du har i allafall. :)
 
Last edited:
NÄr vi ändå tar uppa problem och frågor av konstens alla regler så.

Min hoj varvar knepigt som fan, den vill inte upp i mer än 120 ca. Upp till 10 000 rpm går de utmärkt, sen vägrar den varva nå mer. :S Avgasporten öppnar vid 8200rpm den känns med andra ord. Enligt killen som hade den före mej hade han varit uppe i 160-170.

Ska jag bara gasa på fast den seger som fan och nästan stannar på 10 000 ? Och föresten, hur långt vågar man pressa den med varven, när man "kör". Nu stannar jag som sagt vid 10 000.
 
Saabmosare skrev:
2294027 NÄr vi ändå tar uppa problem och frågor av konstens alla regler så.

Min hoj varvar knepigt som fan, den vill inte upp i mer än 120 ca. Upp till 10 000 rpm går de utmärkt, sen vägrar den varva nå mer. :S Avgasporten öppnar vid 8200rpm den känns med andra ord. Enligt killen som hade den före mej hade han varit uppe i 160-170.

Ska jag bara gasa på fast den seger som fan och nästan stannar på 10 000 ? Och föresten, hur långt vågar man pressa den med varven, när man "kör". Nu stannar jag som sagt vid 10 000.


120 på 10krpm? :brinnerup
 
Saabmosare skrev:
2294027 NÄr vi ändå tar uppa problem och frågor av konstens alla regler så.

Min hoj varvar knepigt som fan, den vill inte upp i mer än 120 ca. Upp till 10 000 rpm går de utmärkt, sen vägrar den varva nå mer. :S Avgasporten öppnar vid 8200rpm den känns med andra ord. Enligt killen som hade den före mej hade han varit uppe i 160-170.

Ska jag bara gasa på fast den seger som fan och nästan stannar på 10 000 ? Och föresten, hur långt vågar man pressa den med varven, när man "kör". Nu stannar jag som sagt vid 10 000.


Jag varvar alltid satan.

Skiten är gjord för att varvas och gå hårt så jag kör den så. Roligare blir det också. :tummenupp
 
stoooffe skrev:
2294086 Jag varvar alltid satan.

Skiten är gjord för att varvas och gå hårt så jag kör den så. Roligare blir det också. :tummenupp


Så gjorde jag första vändan när jag testade den, körde precis som jag kör när jag kör cross, dvs, varvar och kör på ljudet sen skiter jag i vad de står på mätaren, och då skar den ju. :näsblod Är nu inte säkert att de berodde på de nu men. SÅ de är bara att varva på? Mer än mina 10krpm läre de ju gå att varva tycker jag. :tungan

Minns inte vad drevningen är men största möjliga fram har jag iaf. 14 Mån tro? Eller var de 17? Minns inte.
 
Saabmosare skrev:
2294122 Så gjorde jag första vändan när jag testade den, körde precis som jag kör när jag kör cross, dvs, varvar och kör på ljudet sen skiter jag i vad de står på mätaren, och då skar den ju. :näsblod Är nu inte säkert att de berodde på de nu men. SÅ de är bara att varva på? Mer än mina 10krpm läre de ju gå att varva tycker jag. :tungan

Minns inte vad drevningen är men största möjliga fram har jag iaf. 14 Mån tro? Eller var de 17? Minns inte.


17 40 drevning tror jag att jag har.

Jag varvar alltid till rödmarkeringen.

Dock väldigt sällan över rödmarkeringen.
Men kör man såhär bör man byta kolv ofta. Har beställt kolv nu och min har gått 400 mil sen sist. Ska byta vid 500 mil.
 
stoooffe skrev:
2294128 17 40 drevning tror jag att jag har.

Jag varvar alltid till rödmarkeringen.

Dock väldigt sällan över rödmarkeringen.
Men kör man såhär bör man byta kolv ofta. Har beställt kolv nu och min har gått 400 mil sen sist. Ska byta vid 500 mil.


Har du kollat om den öht nehöver bytas?
 
Saabmosare skrev:
2294027 NÄr vi ändå tar uppa problem och frågor av konstens alla regler så.

Min hoj varvar knepigt som fan, den vill inte upp i mer än 120 ca. Upp till 10 000 rpm går de utmärkt, sen vägrar den varva nå mer. :S Avgasporten öppnar vid 8200rpm den känns med andra ord. Enligt killen som hade den före mej hade han varit uppe i 160-170.

Ska jag bara gasa på fast den seger som fan och nästan stannar på 10 000 ? Och föresten, hur långt vågar man pressa den med varven, när man "kör". Nu stannar jag som sagt vid 10 000.



Min går ju oxå typ bara 120-130. Har inte du oxå ett strypt avgassystem då :va

Mvh Tomas
 
stoooffe skrev:
2294128 17 40 drevning tror jag att jag har.

Jag varvar alltid till rödmarkeringen.

Dock väldigt sällan över rödmarkeringen.
Men kör man såhär bör man byta kolv ofta. Har beställt kolv nu och min har gått 400 mil sen sist. Ska byta vid 500 mil.
var uppe i 12 000 idag :tummenupp
men så mycke brukar jag inte varva brukar som du stoffe varva till typ 9-10-11 000... ajfan har din skurit en gång :brinnerup
 
stoooffe skrev:
2294128 17 40 drevning tror jag att jag har.

Jag varvar alltid till rödmarkeringen.

Dock väldigt sällan över rödmarkeringen.
Men kör man såhär bör man byta kolv ofta. Har beställt kolv nu och min har gått 400 mil sen sist. Ska byta vid 500 mil.

Alltid till det röda? Vad drar den milen? litern?
 
lorkan skrev:
2296354 Alltid till det röda? Vad drar den milen? litern?


Ja gazzar man så varvar man ju dit. 0.65 blandad körning. :tummenupp

Mr.PB skrev:
2296231 var uppe i 12 000 idag :tummenupp
men så mycke brukar jag inte varva brukar som du stoffe varva till typ 9-10-11 000... ajfan har din skurit en gång :brinnerup


Ja när den närmar sig 11krpm så börjar den vibrera som fan plus att det inte händer sådär satans mycket där uppe. Bättre att växla och få mer krut. :tummenupp
 
stoooffe skrev:
2296445 Ja gazzar man så varvar man ju dit. 0.65 blandad körning. :tummenupp




Ja när den närmar sig 11krpm så börjar den vibrera som fan plus att det inte händer sådär satans mycket där uppe. Bättre att växla och få mer krut. :tummenupp



haha konstigt att det skär.....



skulle ut och byta beläg nu!! dom får ju inte plats... trycker man in den ena cylindern åker den andra ut


måste jag tömma på bromsvätska??

snabba svar ska till tanläkaren om 1 timme vill fan inte bli utskrattat (köra rd)
 

Bifogat

  • bromfmfmfs.JPG
    bromfmfmfs.JPG
    82.6 KB · Visningar: 36
lasse kongo skrev:
2296998 haha konstigt att det skär.....



skulle ut och byta beläg nu!! dom får ju inte plats... trycker man in den ena cylindern åker den andra ut


måste jag tömma på bromsvätska??

snabba svar ska till tanläkaren om 1 timme vill fan inte bli utskrattat (köra rd)


Nja, 400 problemfria mil. :yoparty
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top