Aprilia Pegaso 650ie, Sudden death

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Skulle starta upp Aprilian ikväll då den stått oanvänd nån månad. Har alltid funkat klockrent. En sån hoj som alltid startar utan choke varje vår efter vinterförvaring. Nu startade den inte öht. Bränslepumpen är tvärtyst, hörs inget när jag slår på tändningen. Den surrar ju alltid.

Det var för mörkt för ordentlig felsökning men batteriet verkar ok, startmotorn spinner på, alla lysen funkar, dödarknappen står i rätt läge ( flexade den ordentligt), sidostödet uppe, flexade även den kontakten. Alla säkringar jag hittar ( 3st under sadeln ) är hela.

Nån som varit med om liknande? En fungerande hoj brukar ju inte stå och gå sönder av sig själv?

Den förvaras under tak & kapell så det borde inte trängt in nåt regnvatten.

Ingen?
Verkar som det kommer fram ström till pumpen iaf. ( mätte på kontakten vid bak under tanken, verkar gå till pumpen på tankens högra sida, om nu det är där pumpen sitter)

Lokaliserade pumpen, demonterade och kopplade in den löst. Funkade. Monterade ihop, funkar fortfarande. Hojen startar men servicelampan lyser. Hmm..

Släckt servicelampan efter ett diagnosprogram jag hittade på annat forum. Kört sju mil. Går som vanligt nu, knepigt.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!