aprilia pegaso 650 strada/trial tråd

jag vet att jag har ett sånt där nät på WR:en oxå.. Så jag skall alltså ta bort det?:tummenupp

Ja.. man tar bort sånt skit. Varför sånt skit sitter där är ljuddämpningsyffte l och ev skyddar det mot bakotflammor???ellr om någon fyllskalle skulle glömma att hä dit filtret:D Men om nin nu inte har typ kn filter som självbär så att säga då kan man måsta göra en korg av typ 2,5mm pianotråd som man gör ett så stormasigt nät som behövs för att hålla ut skummfiltret. Lödes enkelt ihop med silverlod och gasål/butangas vallarlampa, sillverlodet köper ni på järnboa,, ska ha lägsta smälttämpratur som finns! Stenkul att löda ihop med sillverlod...
Här kan man se ett pianotrådsbygge som jag gjort till xr650............

Bifogat

• xr 650 turbo bollsta.jpg
    xr 650 turbo bollsta.jpg
    66.3 KB · Visningar: 101
Jag tror jag skall slå till på ett par Mivv carbon dämpare eller titan. Är det någon som har koll på kvaleteten på grejerna och hur mycket dom väger ?

Toringbutiken ville inte ge någon vikt uppgift :va .

Nu var dom första 10milen averkade på hojen och allt kändes bra. Väghållningen verkar det inte vara något fel på, man behöver bara tänka sväng så gör hojen det :tummenupp. Och frambromsen är superbra och mycket bra känsla i. Det här kan bli riktigt kul när det blir varmare och inte så mycket grus på vägen så man kan stå på ordentligt.

Ända som jag inte tycker om det är insprutninge, kan inte förstå att det skall vara så svårt att få det att funka lika bra som en förgasare.

Men man får väl leva med det, har samma ryckighet på min nya bil.
NÄ en väl inställd förgasare skall det va och där har inte insprutning mycket att hämta. (Och ja jag vet att inprutningen är där för att kunna bättra våra utsläpp).

Helt otroligt att det skall börja rengna så fort man tar ut hojen, man blir så trött :huvet .
I början körde jag in hojen i garaget igen men nu skiter jag i att man får gnida i en timme efter varje körning. Grejerna skall ju användas.

E85

Vad tror ni om man höjer kompet till 12:1 och kör på E85 det borde ge lite extra krut. Vet att det finns lite effekt vinning E85 men det krävs ju den del moddninga. Är det någon som testat på sin hoj, Xt/mt-03/strada ägare ?

Också ägare av samma hoj

Hej Jonas.
Jag bor också i Västervik och har en Aprilia Pegaso 650 Strada 2005 års modell. Köpt sommaren 2006. Jag har hunnit med drygt 1200 mil på den och efter att ha provat 2 hojar innan, så är detta "min" hoj nu som passar mig jättebra. Men jag har haft lite problem. Bl a ryckighet som du nämner. Detta åtgärdade Oves Motor åt mig på garantin då detta är ett fel på mc:n. De ficka köra in ett nytt program av något slag i databoxen. Kolla upp det.
Bara detta blev åtgärdat (efter mycket mankemang) så är jag jättenöjd med cykeln. Jag har den röda, vilken har du?
Kul och vi kunde ses och prata samma mc någon gång när säsongen kommer igång igen.
Hälsar
Anne-Sofie Hallberg

Min mejladress på jobbet är annesofieh@ltkalmar.se

Hej Jonas.
Jag bor också i Västervik och har en Aprilia Pegaso 650 Strada 2005 års modell. Köpt sommaren 2006. Jag har hunnit med drygt 1200 mil på den och efter att ha provat 2 hojar innan, så är detta "min" hoj nu som passar mig jättebra. Men jag har haft lite problem. Bl a ryckighet som du nämner. Detta åtgärdade Oves Motor åt mig på garantin då detta är ett fel på mc:n. De ficka köra in ett nytt program av något slag i databoxen. Kolla upp det.
Bara detta blev åtgärdat (efter mycket mankemang) så är jag jättenöjd med cykeln. Jag har den röda, vilken har du?
Kul och vi kunde ses och prata samma mc någon gång när säsongen kommer igång igen.
Hälsar
Anne-Sofie Hallberg

Min mejladress på jobbet är annesofieh@ltkalmar.se

Visst kan vi höras,jag kör så fort det torkar lite. Har ju inte hunnit köra in hojen en (35mil), men skulle den fortsätta kännas ryckig så får dom åtgärda det på 100mils servicen.
Tror att detta kan bli en kul hoj att åka om kring med så fort man får börja gasa på lite mer. Är van med mycket mer pullver i motor men jag hoppas att det inte skall störa mig förmycket.
Man hehöver ju inte ligga i 200km/t nu för att det skall kännas kul och det är skönt (börjar nog bli gammal kanske:hihi .

Mvh

Bifogat

• aprilia bild.jpg
    aprilia bild.jpg
    62.4 KB · Visningar: 124
Dax för 100mil servis på fredag :tummenupp,dom ska också ladda ner ny programvara så den ryckiga gången försvinner(förhoppningsvis).
Har pratat med en mc mek i stan där jag bor och han säger att det ända man kan göra för att råda bot mot den ryckiga gången är att montera ett powercommander :tummenner . Tycker att det är konstigt att det inte skall gå att köpa en hoj med insprut som inte har ryckig gång.
Har tyvärr inte råd med de nu för jag har precis beställt ett par Leo Vince piper. Någon som har något omdömme om dessa piper, ger dom någon effekt eller brummar dom bara.

Ryckig gång

Hej Jonas.
Den ryckiga gången blev bättre när nya dataprogrammet lades in. Jag har kört över 1200 mil med min och även gjort 1000-milaservicen. Jag tycker min mc går jättebra nu. Men visst lite småfel har jag haft men allt är åtgärdat nu hoppas jag. I sommar planerar vi mc-resa i Norge i ca 2 veckor. Det ska bli härligt. VAr där för 2 år sedan och fick mersmak.
Hälsningar
anne-sofie

Nya piperna kom idag, det blev Leovince. Var tvungen att hålla igen lite pga lite förmycket utgiftar nu men jag tror att dessa piper kommer att ge ett trevligt ljud :tummenupp.

Hojen har nu servas och vilket kanon trevligt folk det finns på Bikestop i Linköping :tummenupp, spendera nästan en heldag där.

Tyvärr spö rengnade det större delen hem så det blev att rengöra ordentligt:huvet . Och när jag var ändå i gång så monterade jag mina nya pipor. Men vad jag skulle bli besviken på passaformen, piperna sitter inte i linje med varandra utan det vänstra sitter längre ut och pekar lite uppåt.
Det är så man vill bryta ihop ibland,skall ringa dom nu så får vi se hur det löser sig.

Bifogat

• litenkopia.JPG
    litenkopia.JPG
    161.7 KB · Visningar: 69
  • litenkopia (2).JPG
    litenkopia (2).JPG
    158.5 KB · Visningar: 67
Last edited:
*/ ?>
Back